Ga naar inhoud


[DM800HD] Dual LNB Settings DM800/Enigma 2/Pli Jade2 04052009


Walli

Aanbevolen berichten

Beste schotelaars,

 

Systeem opzet is:

1 Dual LNB (Hotbird 13,0 en Astra 19,2) met 4 uitgangen naar 4 receivers.

1 Dreambox DM800HD-PVR

1 Image Pli Jade 2 Enigma 2

 

Het volgende probleem heb ik gehad.

DM800 is blijven hangen en is gecrashed, destijds draaide ik een Gemini2 image. Helaas geen backup gemaakt omdat ik onlangs begonnen ben met de Dreambox.

 

Nu heb ik een kale installatie gedaan met een image van Pli Jade2 Versie van 4 mei 2009. De DB werkt inmiddels weer naar behoren alleen heb ik nu nog het probleem met het vinden van de zenders. Ik ben bezig geweest met het instellingen voor de satellieten. Hiervoor heb ik het Henksat bestand gedownload voor Hotbird 13,0 en Astra 19,2. Ik loop nu alleen tegen het probleem aan dat ik niet alle zenders kan vangen die ik eerder wel had.

 

Mijn vraag is nu aan jullie, wat zijn jullie instellingen voor een Dual LNB met 4 uitgangen op Hotbird&Astra? Ik heb al gekeken of ik de instellingen van de Xtreme Hornett hier kon gebruiken, dit leverde al wel iets meer kanalen op, maar van Astra wordt niks gepakt.

 

Mijn exacte instellingen moet ik vanmiddag even nakijken. Maar uit mij hoofd heb ik het alsvolgt:

 

Conf Mode: Advanced

Sattelite: Astra 19,2 en Hotbird 13,0

LNB: Astra LNB 1 Hotbird LNB 2

Priority: Auto

LNB LOF: Universal LNB

Voltage mode: Polarization (bij beide)

Increased voltage: Yes(beide)

Tone mode:Band

Diseqc mode: 1.1 (bij beide)

Toneburst: None

Commited Diseqc command: Input 4 (gedacht adhv aantal aansluitingen)

Sequence repeat&Command order: Beide no

Command order: Commited, toneburst (beide)

Uncommited Diseqc: 2

Diseqc repeat: None

 

Hopelijk kan 1 van jullie mij hiermee verder helpen.

 

Groet,

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Walli
Beste schotelaars,

Systeem opzet is:
1 Dual LNB (Hotbird 13,0 en Astra 19,2) met 4 uitgangen naar 4 receivers.
1 Dreambox DM800HD-PVR
1 Image Pli Jade 2 Enigma 2

Het volgende probleem heb ik gehad.
DM800 is blijven hangen en is gecrashed, destijds draaide ik een Gemini2 image. Helaas geen backup gemaakt omdat ik onlangs begonnen ben met de Dreambox.

Nu heb ik een kale installatie gedaan met een image van Pli Jade2 Versie van 4 mei 2009. De DB werkt inmiddels weer naar behoren alleen heb ik nu nog het probleem met het vinden van de zenders. Ik ben bezig geweest met het instellingen voor de satellieten. Hiervoor heb ik het Henksat bestand gedownload voor Hotbird 13,0 en Astra 19,2. Ik loop nu alleen tegen het probleem aan dat ik niet alle zenders kan vangen die ik eerder wel had.

Mijn vraag is nu aan jullie, wat zijn jullie instellingen voor een Dual LNB met 4 uitgangen op Hotbird&Astra? Ik heb al gekeken of ik de instellingen van de Xtreme Hornett hier kon gebruiken, dit leverde al wel iets meer kanalen op, maar van Astra wordt niks gepakt.

Mijn exacte instellingen moet ik vanmiddag even nakijken. Maar uit mij hoofd heb ik het alsvolgt:

Conf Mode: Advanced
Sattelite: Astra 19,2 en Hotbird 13,0
LNB: Astra LNB 1 Hotbird LNB 2
Priority: Auto
LNB LOF: Universal LNB
Voltage mode: Polarization (bij beide)
Increased voltage: Yes(beide)
Tone mode:Band
Diseqc mode: 1.1 (bij beide)
Toneburst: None
Commited Diseqc command: Input 4 (gedacht adhv aantal aansluitingen)
Sequence repeat&Command order: Beide no
Command order: Commited, toneburst (beide)
Uncommited Diseqc: 2
Diseqc repeat: None

Hopelijk kan 1 van jullie mij hiermee verder helpen.

Groet,






Hoi

commited commands moet je op AA en AB zetten, waarschijnlijk AA voor Astra en AB voor hotbird
uncommited hoef je niet aan te zetten, da's als je voor je duoblock nog een ander type switch zou plaatsen wat je niet hebt
En nu maar hopen dat je lnb en de dm800 en PLi elkaar ook aardig vinden, anders wil 't nog wel eens beroerd schakelen met zo'n block... als het een Canal Digitaal lnb is heb ik begrepen dat het goed aan de gang te krijgen is, andere merken wil nog wel eens een hoop gedoe geven helaas

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

Hierbij nog een werkende update aangezien bovengenoemde niet direct heeft geleid tot een oplossing.

 

Stappenplan wat ik gedaan heb:

1) Henksat 13,0&19,2 opnieuw gedownload

2)Instellingen->Zenders zoeken->Tuner Configuratie->Modus Eenvoudig-> Poort A:Hotbird Poort B: Astra 19,2+22kHz JA.

3)Terug naar 'Zenders zoeken' i.p.v. 'Automatisch zoeken' moet er gekozen worden voor 'Handmatig zoeken'.

4)Zoekmodus op 'Multisat' en beide activeren, voor zoeken alle zenders wissen: ja, alleen vrije scan: nee.

5)Wanneer zoeken voltooid is Ok, bekijk de bouqetten en als het goed is zijn ze allemaal goed gevuld.

 

Voor degene die het nog niet gelukt is, succes met deze tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Walli
Update:
Hierbij nog een werkende update aangezien bovengenoemde niet direct heeft geleid tot een oplossing.

Stappenplan wat ik gedaan heb:
1) Henksat 13,0&19,2 opnieuw gedownload
2)Instellingen->Zenders zoeken->Tuner Configuratie->Modus Eenvoudig-> Poort A:Hotbird Poort B: Astra 19,2+22kHz JA.
3)Terug naar 'Zenders zoeken' i.p.v. 'Automatisch zoeken' moet er gekozen worden voor 'Handmatig zoeken'.
4)Zoekmodus op 'Multisat' en beide activeren, voor zoeken alle zenders wissen: ja, alleen vrije scan: nee.
5)Wanneer zoeken voltooid is Ok, bekijk de bouqetten en als het goed is zijn ze allemaal goed gevuld.
Voor degene die het nog niet gelukt is, succes met deze tip.


Eerst een zenderlijst laden en dan gaan scannen, je maakt het jezelf wel erg moeilijk!!
De volgorde van je stappen plan is ook niet goed.
Je moet eerst kiezen voor de juiste tunerconfiguratie en dan de zenderlijst laden.
Klaar.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...