Ga naar inhoud


hulp gevraagd voor bouwen htpc


Aanbevolen berichten

hoi hobbyisten, ik ben geinteresseerd geraakt in de htpc, graag zou ik het volgende willen weten:

1 kan een htpc net zo makkelijk bedient worden (afstandbediening) als een dreambox

2 kan een htpc met cccam overweg

3 welke sat-kaart is de beste (dus ook HD)

4 welke software is aan te bevelen

 

ik begrijp dat dit soort vragen al vaker aan de orde zijn geweest, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, graag zou ik in dit draadje een beetje op weg geholpen worden.

 

alvast bedankt..

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


de eerste 2 vragen zal iedereen ja op antwoorden.

de laatste 2 zal door iedereen anders ervaren worden.

Ik zelf ben ook nog opzoek, en ben er zelf ook nog niet uit. Linux of Windows

denk ook na over hoeveel tuners en hoeveel clients je wilt gaan gebruiken.

 

suc6 met inlezen.

 

gr, Frank

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium
hoi hobbyisten, ik ben geinteresseerd geraakt in de htpc, graag zou ik het volgende willen weten:
1 kan een htpc net zo makkelijk bedient worden (afstandbediening) als een dreambox
2 kan een htpc met cccam overweg
3 welke sat-kaart is de beste (dus ook HD)
4 welke software is aan te bevelen

ik begrijp dat dit soort vragen al vaker aan de orde zijn geweest, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, graag zou ik in dit draadje een beetje op weg geholpen worden.

alvast bedankt..




ja
ja
Hauppauge WinTV-NOVA-HD-S2
dvbviewer met flycccam op windows vista ultimate 64bit (beste en makkelijkste)

_________________________
HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit
DM 800
Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast _silencer

Let wel op, flycccam is nu betalend... chinees kapitalisme smile Er zijn wel andere oplossingen zoals emudragX86 + ACamd, emubox + eigen plugin of emubox + ACamd...

 

emudragX86 is nu open source en kan je zelf aan verder werken als je dat zou willen smile Ik zelf heb voorlopig geen tijd om verder te werken aan emubox en is dus onbepaald "on hold".

 

Je kan ook eens zien naar Newcs + ACamd, werkt waarschijnlijk beter dan CCcam oplossingen voor windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu een paar maanden bezig met Vista media center icm dvbbridge voor dvbdream. En moet zeggen na zeer lang met mediaportal gewerkt te hebben, toch meer tevreden te zijn met Met de Vista config.

 

Wat heb je nodig Vista Media center, dvbdream en dvbbridge.

Ik weet niet of firedtv compatible is met dvbdream. Maar de meeste bda pci kaarten wel.

 

Mooie van dvbdream is dat het gratis is het heel makkelijk met de diverse plugins werkt. Gbox, ccam, newscs etc

DVBbridge moet je voor betalen maar is de moeite waard.

Vista daar kan een ieder aan komen of dit nu betaald of "geleend"is.

 

Linux zou volgens zeggen stabieler werken maar vergt behoorlijk wat handmatige configuratie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet er alleen even bij te zeggen dat Vista MCE officieel geen ondersteuning heeft voor DVB-S2 transports met het formaat H264. Dus in principe kun je dan nooit de Canal Digitaal HDTV pakket bekijken.

 

Het is wel mogelijk door een beta DLL oid te gebruiken. Maar Windows 7 MCE is daarentegen wel geschikt voor DVB-S2 icm H264. Het is de vraag alleen of dvbbridge daarmee goed werkt.

 

Overigens, op basis van de vragen van de Topicstarter:

 

Ja

Ja

Hauppauge NOVA-HD-S2 PCI kaart

1) Windows DVB software icm diverse MDAPI plugins (Mediaportal, DVB Viewer, etc)

2) Linux icm VDR en vdr-sc plugin.

 

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast _silencer

Normaal kan je meerdere kaarten in je pc stoppen. Is afhankelijk van hoe goed de drivers van de kaart zijn. Als die goed geschreven zijn kan je er zoveel instoppen als je pci sloten hebt smile

 

Vergeet wel niet dat bij satelliet meerdere kanalen op één transponder zitten. Als je de juiste software gebruikt kan je meerdere kanalen opnemen en bekijken met één kaart. Je zal eens moeten kijken of dat de kanalen die je gelijktijdig wil ontvangen op dezelfde transponder zitten. Anders is een 2de kaart de enige oplossing.

 

edit: Oh ja misschien kan je misschien gewoon ff zo een kaartje kopen en testen met behulp van je huidige pc, voordat je geld uitgeeft aan een volledige HTPC. Als je niet tevreden bent met het resultaat verkoop je gewoon die kaart tweedehands en heb je niet veel geld moeten uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tritium
als ik wil opnemen en tv kijken tegelijk, kan ik dan een 2de Hauppauge NOVA-HD-S2 PCI kaart erbij zetten?


Ja je kunt er meerdere Hauppauge NOVA-HD-S2 PCI kaarten inzetten,teminste als je er meerdere kwijt kunt op je moederbord.

_________________________
HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit
DM 800
Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...