Ga naar inhoud


topfield 6000cok onderuit op Wesel kanaal 52


opzolder

Aanbevolen berichten

Mijn Topfield TF6000COK gaat na enkele seconden op een zender van Wesel kanaal 52 (722 MHz) spontaan rebooten, geeft weer kort beeld en gaat weer rebooten.

 

Herkent iemand dit verschijnsel? Enig idee wat de oorzaak kan zijn?

 

(De ontvangststerkte is 85% en hoger. Er is wel iedere keer blokvrij beeld. TF6000COK: hardware-versie 1.10; loader-versie C2.09; software-versie TF-CCMTk 1.46. De aanwezigheid van een kaart in de CAM maakt geen verschil. KPN Funke binnenantenne met 5V-voeding aan. Hogere en lagere frequenties geven geen problemen.)

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


EdjeKroketje: Kun je uitleggen wat je bedoelt met "Deze stream bevat een TOT voor 4 landen"

 

Ik heb ook een TF6000COK (gratis gekregen van KPN omdat ik een Samsung had). Liep ook tegen dit probleem aan, en kijk daarom nog steeds mbv de Samsung, omdat ik ook die reboot heb in de Topfield.

 

 

Frits de Laar

 

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de Time Ofset Table. Die zorgt ervoor dat de boxen op tijd lopen. Hier in Nederland gebruiken we uiteraard de NL descriptor. Het bevat het verschil tussen onze tijd en de UTC tijd (UTC+2uur)en de datum en tijd waarop het verschil veranderd (wintertijd UTC+1). Zeer nuttige informatie dus.

 

Ik denk dat dit bouquet van 4 zenders rechtstreeks van satelliet komt, dan wel geremultiplexed is met behoud van de TOT data. Het bevat de tabellen voor Duitsland, Oostenrijk, Zwiterland en Luxemburg. Dus als jij in je box opgeeft dat je in Oostenrijk zit dan leest die op die stroom de Oostenrijkse tijd gegevens uit.

Is wel beetje overdone omdat het overal gelijk ligt over Europa.

Ik zou na een scan die 4 kanalen voorlopig gewoon uit je zaplijst halen dan loopt die ook niet meer vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Roger Vdheijden

Ik ben afgelopen week ook overgestapt op Digitenne. Via www.kpn.com heb ik een abonnement genomen en heb de TF6000COK thuisgestuurd gekregen. Ik kan zonder problemen kanaal 52 uit Düsseldorf ontvangen. Deze receiver heeft softwareversie 1.50. Gisteren heb ik in de Media Markt een tweede TF6000COK gekocht en deze bevat softwareversie 1.46. Testen en kanaal 52 uit Düsseldorf betekend met die ontvanger 1 tot maximaal 5 seconden beeld en daarna een reboot van de ontvanger. Versie 1.50 gaat het probleem dus oplossen, maar die distributie daarvan is door KPN stop gezet. Hopelijk komt er snel een andere 1.5x versie.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik die 4 zenders uit de zaplijst kan halen, zonder direct met favorieten te moeten werken? Het aanpassen van de zendervolgorde kan volgens mij ook niet, zonder met favorieten te werken hè?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Naar aanleiding van de opmerking van Roger Vdheijden inzake de softwareversie 1.50 heb ik vandaag gebeld met KPN.

 

Na uitleg probleem (inclusief verhaal over de gratis ontvanger die ik begin dit jaar gekregen heb) kon geen antwoord gegeven worden wanneer er wel een update komt.

 

Ook aangegeven dat nieuwe ontvangers wel 1.50 hebben, heeft men mij aangeboden een nieuwe Topfield toe te sturen. De andere moet ik dan wel retour sturen, maar dat is voor mij geen probleem. Ik gebruik deze topfield toch niet echt en kijk nog steeds via de Samsung naar de duitse kanalen.

 

Ben benieuwd of ik na terugkomst vakantie de doos gearriveerd is.

 

 

Wordt dus nog vervolgd,

 

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Inmiddels terug van vakantie en dus het vervolg.

 

Naar TPG geweest om doos op te halen.

Uitgepakt, aangezet en de ontvanger werkt met software-versie 1.50

 

Vervolgens zenderscan gedaan en geen problemen meer met de zenders op kanaal 52.

 

Oude ontvanger in de doos en deze is vanmiddag weer bij TPG afgegeven.

 

 

Kortom: Indien er mensen zijn met het probleem op kanaal 52: Bel KPN en laat je ontvanger omruilen.

 

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...