Ga naar inhoud


witte streepjes boven in beeld


fcr052

Aanbevolen berichten

ik heb vanmiddag de nieuwe Henksettings 13 19 23 en 28 gedownload, waarvoor dank aan Henk. wat ik na installatie meen te zien is dat er bij sommige kanalen witte streepjes helemaal boven in het TV beeld zichtbaar zijn. is er misschien een plug-in of iets anders om dit te verwijderen?

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


en jawel, ik ben er uit, gewoon even de zoom van je TV anders instellen, in mijn geval (JVC) van full native naar full en het beeld zoomt een klein beetje in en de hinderlijke streepjes zijn weg en ik ben weer gelukkig

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fcr052
en jawel, ik ben er uit, gewoon even de zoom van je TV anders instellen, in mijn geval (JVC) van full native naar full en het beeld zoomt een klein beetje in en de hinderlijke streepjes zijn weg en ik ben weer gelukkig


Snapte alleen even niet waarom je mijn settings hierin betrekt?
Bel jij ook de loodgieter als je auto kapot is? :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel ff uitkijken dat je echte HD programma's niet inzoomt(!). En valt je nu niet op dat SD zenders 2x geupscaled worden. Iets wat de kwaliteit niet ten goede komt. Daarom heb ik autoresolution in gebruik en springt mijn dreambox naar 576i bij SD kanalen. Bij mijn TV kan ik instellen dat hij bij 576 of 480 de overscan weghaalt (iets inzoomed) en bij HD doet hij dat dan standaard niet. Dan ben ik van die 2x upscale af, waarom velen zeggen de upscaler van de DM800 is slecht(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk, ik gaf dit aan omdat het fenomeen zich voordeed op enkele kanalen die na de nieuwe setting werden verkregen en ik op jouw advies in dit forum naar antwoorden op mijn vragen kan zoeken en nee ik bel geen loodgieter als mijn auto stuk is, dan bel ik de lease maatschappij en ja als je iets inzoomt gaat dit bij HD en bij sommige andere kanalen ten koste van de kwaliteit van het beeld (bv streepvorming bij zappen). dus mijn vraag blijft nog even open en ik zoek dus nog steeds naar een oplossing voor mijn probleem

 

groetjes,

 

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing geeft Littlesat aan in het 2e bericht van dit topic: autoresolution plugin installeren (bij sommige images zit ie standaard ingebouwd) en hierin aangeven dat SD in 576i of 576p uitgestuurd moet worden.

Voor HD beelden kun je dan het inzoomen op je tv achterwege laten en voor SD beelden gebeurd dit inzoomen dan automatisch (in de vorm van overscan, wat iedere tv toepast als je er 576i/p in stopt).

 

Momenteel bekijk je waarschijnlijk SD upscaled naar 1080i en dan zie je soms "vuile randen/witte streepjes" bij de HD Native stand van je tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple, ik heb de autoresolution plugin bij mijn DM 8000 direct bij ingebruikname al geinstalleerd, dus daar ligt het volgens mij niet aan

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen installeren is niet genoeg. Je moet 'm nog activeren (enable) en "SD interlaced" op 576p (of 576i) instellen.

(er even van uitgaande dat je dit nog niet gedaan hebt.)

 

Sommige tv's (o.a. laatste generatie Panasonic's) hebben overigens ook nog de optie om overscan bij SD weergave uit te schakelen, mogelijk dat dit het geval is bij jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple, ik de instellingen aangepast en het probleem is inderdaad opgelost, waarvoor dank. je ziet nu ook dat bij het zappen naar een zender met andere resolutie dat hij even schakelt. we laten het zo staan, nogmaals mijn dank

 

groetjes

 

Frans smile

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...