Ga naar inhoud


[MVision S-5 USB] Bootprobleem


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Ben enkele dagen aan het testen met deze reciver maar krijg opeens niets meer op het TV scherm. Box start nog op met de vermeldingen : C III , boot en UCr . Daarna zie ik op de box de klok. Als ik de box aanleg met de afstandsbediening springt die op een zender in het display van de box ( vb. 4 ,5 enz... ) echter zie ik niets meer op het scherm van de TV . Ik kan wel nog zappen tussen zenders doch geen beeld op TV. Bij het intoetsen van "menu" komt op de display van de box , ---- .

Dus opnieuw een s/w inzetten via USB lukt niet gezien ik niets zie op de TV. Nochtans is scartkabel van box naar TV ok. Blijft over om via serieel even opnieuw een s/w erin te zetten. Weet iemand een oploader voor deze box en korte beschrijving hoe dit moet ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb hier het ups bestand voor de uplading. Echter met welk programma kan ik dit serieel ( dus via nullmodem ) in de ontvanger brengen ? Met boxloader 1.2 kan ik enkel bin files uploaden.

Je kunt het programma doormailen naar het mail adres in mijn profiel.

Alvast bedankt op voorhand.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Probeer eerst nog even een andere uitgang naar de tv dan de scart? Of een andere tv? Eerst dingen uitsluiten..


Had ik ook al aan zitten te denken , zal het zaterdag even uitproberen met de audio en video out op een andere TV , enfin ik zal wel zien. Bedankt voor de tip. wink

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, maar nu snap ik het blush Ik kon het eerste bericht niet lezen?!? van dit topic. Steeds als ik op dit topic klikte, kreeg ik automatisch alleen het 2e bericht te zien.

Trouwens altijd handig als er helemaal niet gereageerd wordt op een bericht.

 

 

Citaat:
Bij het intoetsen van "menu" komt op de display van de box , ---- .

Dat is goed.

Wat je kunt proberen, is op de tast de FW updaten:

Zorg voor een lege usb stick, met daarop alleen de FW.

Druk op de AB:

- menu

- 2 x naar links

- 1 x omlaag

- OK

Nu zit je in de dir van de usb stick

druk nu op omlaag 1 x en daarna op ok.

Dit zou de FW update moeten starten.

 

Menu, 1 x rechts, 4 x omlaag, OK brengt je naar het fabrieksinstellingen terugzet menu

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook bedankt hoor , is idd. en reuzetip als je niets ziet op het scherm . laat wel even weten hoe alles is afgelopen. smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm ja, hoe dan ook, het is een vaag probleem, nog niet eerder tegengekomen met de machine. Als het je enthousiasme maar niet al te erg tempert.. whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi jongens , probleem opgelost. Durf de oplossing bijna niet te posten blush

Op de afstandsbediening stond de AV/TV toets op video . Tja zoals in de meeste gevallen schuilt de oplossing in een klein hoekje.

Dus het blindscannenproject van deze ontvanger kan terug verder gaan.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al zo'n vaag vermoeden... wink

Je nam het blind-scan avontuur een beetje té letterlijk :D

 

Succes verder (blind scan is inderdaad leuk, ik gebruik het op enkele satellieten voor feeds, of gewoon om eens te zien of er transponders bijgekomen/veranderd zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...