Ga naar inhoud


Dreambox 'save't geen rotorposities meer


sdspieg

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje lijkt m'n dreambox geen rotorposities meer te 'saven' of te herkennen. Ik had alle posities mooi opgeslaan (manueel gezocht en dan gesaved) en alles liep prima met de Pli Jade1. Met de nieuwe Pli begon het fout te gaan, maar ik vermoed nu dat het probleem niet alleen bij de image ligt (heb nu hetzelfde probleem ook met alle andere images). Ik kan via de rotor setup de rotor manueel prima draaien tot ik een lock krijg op het signaal op gelijk welke gewenste sat-positie. Ik kan die positie dan ook 'saven' (of zo LIJKT het toch), maar als ik dan naar een andere positie draai - terug manueel - dan 'vergeet' hij die eerste positie weer. En moet ik weer helemaal van vooraf aan beginnen. De rotor wil steeds automatisch terug naar een of andere positie die nog een stuk verder naar het Oosten ligt dan de Astra 28.2, die ik nooit gesaved heb, maar waar hij dus blijkbaar als default wel steeds weer naartoe draait.

 

Heeft iemand een idee hoe ik dit terug in orde kan brengen? Bij voorbaat dank

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit ook gehad. Kwam bij mij door een brakke satellites.xml .

 

Advies: image opnieuw installeren (als je dit met flashwizard doet: zonder Smart Copy aan te vinken!!!) . Jouw positie t.b.v. USALS invoeren bij instellingen en direct kanaallijst downloaden via pli menu. , dan box rebooten en duimen dat 't nu wel werkt smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank. Was idd de reden - (bijna) alles werkt nu. Ook met Pli Jade 2 (maar dan wel ALLEEN als de Motor Input Power uitstaat). Als ik het goed begrijp moeten de namen van de satellieten in de satellites.xml overeenkomen met de namen in de settingslijst ja? Maar hoe vind je nu op elkaar afgestelde lijsten/satellites.xml'en??? Zo gebruik ik al lang de pet123 lijsten - waar vind ik nu een recente EN een 'juiste' satellites.xml daarvoor?

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites

satellites.xml is niet zwaar gekoppeld aan een settingslijst. De namen van de satellieten die je ziet worden daaruit gehaald, die staan niet in de bouquetfiles. In de bouquetfiles staan alleen referenties in in de vorm SERVICE: 1:0:1:1afa:3fe:1:c00000:0:0:0: die verwijst naar het bestand services (enigma1)/lamedb (enigma2) waarin de kanaalnaam + transponder staat, die laatste staat dan weer via een zelfde soort van referentie in satellites.xml waar de satellietnaam in staat.

Als je de meest recente ophaalt op http://satellites-xml.eu/ dan kun je die zonder gevaar over je oude heenschrijven.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...