Ga naar inhoud


IP adres veranderd


fcr052

Aanbevolen berichten

sinds ik mijn DM 8000 enkele maanden geleden in gebruik heb genomen, is het IP adres al 6 keer veranderd, meestal als is up-grade of reset, ligt dit aan mij 8000, aan mij of is dit normaal en kan ik dit dan veranderen zodat hij niet meer wijzigt? gr Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ken de 8000 dan niet maar zoek eens naar de optie om dhcp uit te schakelen.

als deze deze is ingeschakeld zorgt je modem ervoor dat ie steeds een ander ip adres krijgt.

dus dhcp uitschakelen en zelf een ip adres invoeren die in dezelfde range ligt als je modem (bijv.192.168.1.xxx)

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaaky
In je dhcp-server (/router) de dm8000 een vast ip toekennen.


Deze snap ik niet. dit doe je toch op de DM zelf?? in je router leg je meestal een poort vast op een ipadres?

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het geval van 'minder betere' routers zet je in de DM het vinkje dhcp uit bij netwerk settings en kies je een ip dat buiten de range ligt die de router uitdeelt, zoals hobsat zegt dus :D

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor "simpelere" routers, je kunt vaak ook de lease tijd instellen. Zet die op een week ofzo, dan is de kans wel erg miniem dat een apparaat ooit nog een ander adres krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Harley
voorbeeldje speedtouch

Je kunt een DHCP-server VERZOEKEN hetzelfde ip-adres weer toe te kennen, maar deze is daartoe niet verplicht.

De enige manier die echt goed werkt is een "static" entry maken, een vaste koppeling tussen mac-adres en ip-adres in de dhcp-server opgeven. Maar uiteraard kunnen ze dat niet allemaal :-(

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Voor "simpelere" routers, je kunt vaak ook de lease tijd instellen. Zet die op een week ofzo, dan is de kans wel erg miniem dat een apparaat ooit nog een ander adres krijgt.


Bij de oude Speedtouch 810 was dat op oneindig, geloof ik.

Wat voor router heb je?

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop het probleem als volgt te hebben opgelost:

 

in de instellingen, system, netwerk, aparaatinstellingen, in geintregreerde ethernet, adaptorinstellingen de DCHP op nee ingesteld

 

kwestie van tijd en ik weet wat ik nu niet weet, hé hoe kom ik er aan?

 

bedankt voor uw tips,

 

gr Frans smile

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
tjeemig de pemig, gewoon dhcp uitvinken op je box en een statisch ip-adres toekennen.
niet moeilijker maken dan dat het al is ...



merDe


Maarre, moet je router dat dan niet ook toestaan? Het verschil is natuurlijk dat als je je IP in de router statisch (of leasetime indefinit) maakt, deze nog steeds DHCP is,maar steeds het zelfde IP adres aan een specifiek MAC adres toewijst. Ik kan me voorstellen dat wanneer het op jouw manier doet, en niet DHCP in de Router uitzet, er een conflict ontstaat, omdat je router een adres wil toekennen, terwijl de box dat niet wil. Of heb ik het mis.....

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zet de DHCP Client op de droomdoos uit. De DHCP Server in de router blijft het gewoon doen. De DHCP client van de droomdoos vraagt niet om een adres (is immers statisch) dus de server biedt er niet eentje aan.

Wat wel mis kan gaan is dat de DHCP server aan een ander apparaat dat op de router wordt aangesloten, welke wel om een adres vraagt, hetzelfde ip adres krijgt aangeboden van de router als het adres dat statisch op de droomdoos is ingesteld. Om dit te voorkomen zou je de DHCP range van de router zo in kunnen stellen dat het statische adres van de droomdoos niet meer aangeboden wordt door de DHCP server. Of je kiest voor de droomdoos een ip adres dat buiten de DHCP range van de server ligt, maar wel binnen dezelfde subnetwerkclass.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Je zet de DHCP Client op de droomdoos uit. De DHCP Server in de router blijft het gewoon doen. De DHCP client van de droomdoos vraagt niet om een adres (is immers statisch) dus de server biedt er niet eentje aan.
Wat wel mis kan gaan is dat de DHCP server aan een ander apparaat dat op de router wordt aangesloten, welke wel om een adres vraagt, hetzelfde ip adres krijgt aangeboden van de router als het adres dat statisch op de droomdoos is ingesteld. Om dit te voorkomen zou je de DHCP range van de router zo in kunnen stellen dat het statische adres van de droomdoos niet meer aangeboden wordt door de DHCP server. Of je kiest voor de droomdoos een ip adres dat buiten de DHCP range van de server ligt, maar wel binnen dezelfde subnetwerkclass.

vGnp



Ja, zoiets vermoedde ik al, maar jij hebt het verder uitgewerkt. Ik denk trouwens dat de kans groter is, dat een apparaat dat eerder als DHCP client is aangemeld dan al het adres gekregen heeft, dat je in je Box hebt gezet.
Nou ja, je zegt het zelf al, je pakt gewoon een adres, wat flink verderop ligt: 192.168.1.211 ofzo (afhankelijk van de range in je router), of je moet wel heel veel Ethernet gevallen in huis hebben. Maar goed bij mijn experia gaat het prima met vast IP adres (in router), en blijft het gewoon DHCP....

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...