Ga naar inhoud


Triax 78cm + Golden Interstar Monoblock twin


Gast Casteddu

Aanbevolen berichten

Gast Casteddu

Hoop dat iemand mij wat verder kan helpen.. had tot voor kort alleen canal digitaal draaien maar ik heb nu een 2-koppige lnb gekocht om naast de Astra ook de Hotbird te kunnen ontvangen. Het lukt me echter niet om ze beide draaiend te krijgen.

 

vraagjes:

- moet ik de schotel afstellen op de astra of op de hotbird?

- moet ik iets aan de instellingen veranderen verder?

 

Op dit moment heb ik op de astra een goeie signaalsterkte maar helaas niet op de hotbird.. wat doe ik verkeerd?

 

groetjes

Paolo

Link naar reactie
Delen op andere sites


1) Ben je er zeker van dat je een monoblock voor Astra1/Hotbird gekocht hebt en geen duoblock voor Astra1/Astra3?

(ik ga veronderstellen dat het een monoblock is)

 

2) Als je vóór de schotel staat, is dan de rechter LNB in de houder geplaatst? (ik ga er van uit dat het zó is)

 

3) De schotel moet uitgericht worden op Hotbird (dan ontvang je eveneens Astra1 als de Diseqc instellingen in de receiver goed zijn aangebracht).

 

4) Gezien Hotbird per definitie voorrang krijgt moet je de diseqc instellingen in jouw receiver als volgt instellen: Hotbird Diseqc poort 1 en Astra1 Diseqc poort 2.

 

Dan moet alles goed gaan.

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

@Gerdy

jij had ooit in een ver verleden daar een prachtige schets voor gemaakt, correct me if I'm wrong....maar misschien die link als die er nog is even geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Casteddu

fantastisch! bedankt voor de fraaie tekening, zodra ik het geprobeerd heb laat ik het jullie weten! bedankt voor de snelle hulp in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Casteddu

het is overigens zeker een monoblock voor astra1/hotbird.. althans dat staat op de verpakking.. op dit moment heb ik de linker lnb in de houder.. maar ga dat aanpassen! diseqc had ik nu op geen staan maar ik zal hotbird op 1 zetten (A in mijn receiver) en Astra op 2 (B)

 

thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Casteddu

Allemaal heel erg bedankt het werkt! moet het nog even fijnstellen maar ik haal op zowel astra als hotbird nu rond de 82% signaalsterkte dus voorlopig meer dan zat smile

 

thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...