Ga naar inhoud


Problemen met satellites.xml


sdspieg

Aanbevolen berichten

Ik sukkel al een tijdje met m'n rotor. Dat heeft misschien te maken met de Pli Jade (een probleem dat in de nieuwe Jade3 nu verholpen zou zijn), maar zeker ook met een corrupte satellites.xml. Met een verse satellites.xml slaag ik er nu in om posities (even) te saven en (even) vlot heen en weer te zappen. Maar als ik de box weer uitdoe, verlies ik alles en moet ik weer manueel alle satposities gaan opzoeken en instellen (gotoxx heeft bij mij nooit gewerkt). De schotel gaat dan automatisch iets opzoeken in het verre oosten, blijft daar staan, en heeft blijkbaar alle rotorposities vergeten. Wat doe ik nu fout? Ook nog een paar gerelateerde vragen:

 

  • Waarom zijn er eigenlijk meerdere satellites.xml? Ik heb er een in var/etc en een in /var/tuxbox. Ik begrijp dat een gekoppeld is aan de timezone en een beperktere lijst heeft alleen voor die zone. Maar als ik manueel een satellites.xml upload, waar moet die dan? En hoe zorg ik ervoor dat die twee gesynchroniseerd blijven? Is dat misschien de reden waarom ik problemen heb?
  • Wat is nu de beste methode om het probleem met sats zoals Thor en Sirius te verhelpen (die een andere satpositie hebben - bvb. in de een 4.8E; in de andere 5.0E).

 

Dank bij voorbaat voor de hulp!

 

-Stephan

Link naar reactie
Delen op andere sites


voor enigma1 behoort de satellites.xml in /var/etc/ te staan, niet in /var/tuxbox/, of nog dieper in /var/tuxbox/config/enigma/ ook niet, waar de bouquetfiles staan. na vervanging even enigma restart of reload settings in dreamboxedit.

als je netjes een keer reboot, dan zouden de instellingen die je gedaan hebt gesaved moeten worden... of sluit je af met stroom eraf en er weer op?

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...