Ga naar inhoud


[DM7000] Remote access lukt niet


rhelder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik probeer tevergeefs remote toegang te krijgen tot de WebIf van mijn DB7000. Ik wil dit bv gebruiken om op afstand de timer in te kunnen stellen. Het heeft altijd gewerkt, totdat mijn ADSL modem het begaf en ik een nieuwe moest aanschaffen. Dit is een Linksys WAG200G geworden.

Ik heb port-forwarding aangezet, de DB heeft een vast IP, block WAN requests op het modem staat uit. Heb al veel variaties geprobeerd (bv andere poortnummers), maar niets helpt.

Vanuit mijn eigen netwerk heb ik geen problemen met de WebIf.

 

Wie helpt mij verder zoeken ?

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Check even met http://www.canyouseeme.org/ of je geforwarde poort daadwerkelijk open staat.

 

Staat deze niet open dan:

- kan het zijn dat je portforward niet goed ingesteld is;

- je provider deze poort filtert (sommige providers filteren elk inkomend verkeer tussen poort 0-1024), kies dan een hoger getal als poort (b.v. 8080 o.i.d.);

- sommige routers (zoals sommige Zyxels) moeten en een port forward hebben en een expliciete toelating van verkeer over die poort in de firewall. Persoonlijk ken ik jouw linksys niet, maar je zou 't kunnen proberen.

 

Maar ik zou proberen om een andere poort te kiezen - en zekerheidshalve boven de 1024.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...