Jump to content

[DM7025+] Geluid valt soms weg, Enigma herstart noodzakelijk


The Iron Maiden
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Het geluid op mijn DM7025+ valt soms weg (1 keer per week of zo).

Op alle zenders, ook de FTA, heb ik dan geen geluid meer. Dit kan worden opgelost door een Enigma herstart of een volledige herstart van de box.

Wie kan mij vertellen of dit een algemeen enigma2 probleem is, of dat het aan de image ligt (Pli Jade2) of aan de softcam (CCam 2.1.0)

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link to post
Share on other sites


Ja dit probleem heb ik ook wel eens, meestal als ik van bv netcaster weer naar tv ga.

Het vreemde is dat op mijn home cinema set wel de pcm aanduiding blijft staan, maar totaal geen geluid geeft.

En idd een volledige herstart biedt dan de oplossing.

dit met gemini 4.1, dm7025, en cccam 2.1.0 en via toshlink aangesloten.

 

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  VTI, wave frontier T90 28,2-23,5-19,2-16-10/9-4,5-0,8-8-12,5 satconn 10/1, Apple air capsule extreme

Link to post
Share on other sites

Dit probleem heb ik ook bij het wisselen van het geluidsspoor.

Als ik van stereo naar een DD spoor ga en weer terug heb ik geen geluid meer.

Op diverse duitse zenders geprobeerd.

Alleen als ik kies voor een DD spoor heb ik weer geluid, maar terug naar stereo gaat niet en een herstart is dan nodig.

 

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link to post
Share on other sites

Same here.

Ik heb dit ook af en toe, heel irritant.

Laatste keer was vorige week zondag tijdens de formule 1. Ik zat vlak voor de finish een keer heen en weer te zappen tussen een optiekanaal en BBC1 en ineens was het geluid weg...

 

Het enige wat helpt is opnieuw opstarten, alleen enigma opnieuw starten werkt niet.

 

Ik draai de laatste PLi.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
En hoe lang draai je al MiLo?


Volgens mij al langer dan ik.
laugh
Link to post
Share on other sites

Origineel bericht van: DeBeek
Zelfde probleem gehad, vooral als je van een nederlandse naar een zender op astra 2 ging.
Tik in het geluid en daarna geen geluid.
Klacht gehad met Gemini en Pli.

Sinds er MiLo op staat geen last meer gehad.


Heeft denk ik niks met Milo te maken. De 800(0) had dit ook, maar is inmiddels op de PLi ook verleden tijd. Zal een aanpassing in de drivers van DMM geweest zijn.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link to post
Share on other sites

ik heb dit ook héél af en toe eens met mijn 7025 (zonder +). Dit gebeurt circa 1 keer per twee maanden ofzo. Ik draai al jaar en dag LT.

 

Het probleem doet zich bij mij zo weinig voor dat ik er eigenlijk geen systeem in kan vinden. Een reboot biedt ook hier soelaas, maar leuk is het inderdaad niet.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.