Ga naar inhoud


[DM7025] Blijft koppig hangen tijdens boot


mercre

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

enkele weken geleden is het witte beschermplastiekje,vooraan op mijn lnb, na een hagelbui doorprikt. Lnb vervangen ok, terug signaal. Nu,wil mijn dreambox 7025 niet meer booten, en blijft hij hangen met op het witte schermpje, de ''dream multimedia booting'' vermelding en daaronder een vooruitgangsbalkje van ong. 1/4 van de totale lengte. Nu vraag ik me af, of er een tuner of ander onderdeel stuk is, omdat er verschillende dagen water in de lnb was en zo een lichte kortsluiting heeft veroorzaakt in de box, omdat we steeds nog tv konden zien. Vervolgens heb ik er andere images opgezet, van de originele dreams tot de gimeni's, met dreamup en nulmodemkabel bad sectors repareren uitgevoerd en niks, hij blijft steeds hangen met een kwart balkje en zo blijft ie uren staan. Of zou de voeding er iets mee te maken hebben, raar, want in maart heb ik nog alle elco's vervangen, zouden die nu al terug stuk zijn ? Weet er iemand nog raad, want anders denk ik dat ik hem in de vuilbak kan gooien.

 

 

 

mvg

Mercre

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik heb exact hetzelfde probleem, en geen problemen gehad met lnb's oid.

Als ik hem opnieuw flash (maakt niet uit welke image) dan doet hij het wel bij de eerste keer opstarten (zonder netwerkkabel). Maar indien de box opnieuw opgestart moet worden dan blijft hij weer in die boot hangen.

 

Ik wilde eigenlijk net een nieuw draadje starten maar zoals gezegd ik heb precies hetzelfde.

 

Nu op dit moment heb ik hem draaien met de MILO image, en een boot to standby plugin, dan boot hij wel maar direct naar standby mode. Daarna gaat hij wel weer gewoon aan.

 

Ik adviseer je eens te booten zonder alle aansluitingen, alleen maar het stroomsnoer en de scartkabel.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Terror,

 

ik heb alles losgekoppeld en dan mijn 7025 laten booten, en net hetzelfde, het balkje blijft hangen op ongeveer 25%.

Ik denk dat het erger gesteld is met mijn dreambox, want in de boot fase, zoekt de software wat er aanwezig is en/of correct werkt en indien niet, boot hij niet verder of schakelt het bepaalde onderdeel niet in. Zoals als je verkeerd ram geheugen in je computer prikt, blijft je computer ook hangen tijdens het booten en boot ie niet verder omdat dat een fatale fout is.

 

mvg,

Mercre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had jammer genoeg hetzelfde, bij mij was het de voeding van de 7025.

 

Eerst bleef ie afentoe hangen tijdens booten, maar daarna viel ie op het zelfde punt helemaal uit.

 

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stem ook op de voeding. Allerlei delen worden apart gevoed, en zo kun je de raarste effecten krijgen.

 

Flash lijkt me wel heeeeel onwaarschijnlijk. Die gaat minstens 10000x mee, dus elke dag een nieuw image plaatsen en dan ga je nog 30 jaar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is vrijwel zeker de voeding, het kreng valt niet gewoon uit zodat je weet wat er aan de hand is, nee, je wordt op het verkeerde been gezet!

 

Je kan nu drie dingen doen: elco's vervangen (zoek maar even op draadje over voeding). Iemand zoeken die een reserve voeding heeft zodat je even kan uitproberen of het inderdaad de voeding is, of de box voor reparatie opsturen.

 

Succes.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Yoran
Je kan de voeding ook los kopen en zelf vervangen, scheelt weer opsturen..


Volgens mij hangt dat af van het type, het oude type is niet meer verkrijgbaar, je moet dan of repareren of een nieuwer type modificeren. Zoek maar even op voeding, daar staat alles uitgebreid beschreven.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

eerst al bedankt voor de reacties, dan vindt ik het wel cru, want ik heb pas in maart geleden de acht betreffende elco's op de voeding, vervangen. Die elco's zullen wel van een slechte kwaliteit geweest zijn, want ik moest enkel 1.78 euro betalen voor acht stuks. Ik zal wel iets laten weten wanneer de voeding gerepareerd is.

 

mvg,

Mercre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga die van mij waarschijnlijk laten repareren, ik kan wel solderen, maar smd is niet mijn favoriet, en ik begrijp dat die ook vervangen moet worden.

 

Zoniet, kan iemand mij een link via PM sturen welke onderdelen ik nodig heb, en waar ik die kan krijgen?

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mercre

 

Bedankt, ik heb een adres gevonden van iemand die al eens eerder een ander type dreambox voor mij gerepareerd heeft.

 

Hij vraagt er 15 euro voor incl materiaal, daar komt dan wel 2 x verzendkosten bij a 6,75 euro dus voor 28,50 ben ik klaar.

 

 

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...