Ga naar inhoud


Is Technisat (triplesat) geschikt voor ontvangst in vogezen, Frankrijk?


Gast Edherz

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een technisat (triplesat of tritenne) schotel aanschaffen voor ontvangst van (oa) Nederlandse kanalen in Frankrijk, Vogezen, omgeving Epinal.

Aangezien hier regelmatig verwezen wordt naar verschillende LNB afstemmingen voor bepaalde markten (NL, BE, Duitsland) vroeg ik me af of ik met een in Nederland aangeschafte schotel van Technisat wel goede ontvangst kan krijgen in de Vogezen.

 

En... (om maar een vraag er bij te stellen) kan ik dat zelf (handig maar geen installateur) richten of heb ik daar allerlei apparatuur voor nodig?

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb laatst een Multytenne getest in de buurt van Bern in Zwitserland. Ook ASTRA 2 (28,5) was daar goed te ontvangen. Dus voor de Vogezen mag het ook geen probleem zijn. Neem wel de Triplesat voor Canal Digitaal want deze is gericht op Astra 1, Astra 2 en Astra 3. De tritenne is in plaats van Astra 2 geircht ook op Eurobird 9. Dan mis je dus de BBC/ITV kanalen. Je kunt hem zelf gemakkelijk installeren. Vrij zicht op het zuiden en geen bomen. Zit een instructie bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lokaal, in Frankrijk, heb je eventueel ook de mogelijkheid een van de Visiosat configuraties aan te schaffen. Even aangeven welke satellieten je wil ontvangen in verband met de beugel die er bij moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...