Ga naar inhoud


[DM800HD] mkv bestanden binnen milo


Nuci

Aanbevolen berichten


mediaspeler heb ik geprobeerd, maar op een zwart beeld na zag ik niets laugh

 

Ik heb net ook nog even een .mkv geprobeerd die het onder pli wel deed, en hier had ik wel geluid, maar geen beeld.

 

Beiden zijn echter met x264 encoded.

 

DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamboxNewbie
DTS wordt niet ondersteund.


Voor zover ik de source code begrijp wordt de DTS audio ongewijzigd naar de digitale audio uitgang gestuurd. Dan heb je geen geluid op de analoge uitgang, maar wel als je een DTS receiver hebt. Maar die code kan ook een "voorbereiding" zijn, misschien is dat stukje nog niet actief.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een mkv met DTS audio start krijg ik de melding dat DTS niet ondersteund wordt, en daarna geen beeld.

Toegegeven, dit was met de vorige release van jouw image, het kan ondertussen aangepast zijn.

 

Ik heb het audio spoor in de mkv omgezet naar ac3, en toe speelde de mkv wel af.

 

Extra, ik beschik over een versterker die DTS signalen aankan, aangesloten via optische kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik begreep is er pas sinds heel kort ondersteuning voor DTS het rare is dat dat alleen geldt voor de dm8000, en niet voor de 800, hoe raar dat ook mag zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het DTS of andere geluid rechtstreeks naar je Home Theatre Set heb je vaak het probleem dat beeld en geluid niet meer gelijk lopen.

 

Sommige images, zoals Milo hebben wel een correctie mogelijkheid aan boord.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamboxNewbie
Welke audio zit er in je mkv? DTS wordt niet ondersteund. (mocht je dit nog niet weten tenminste)


Wacht even, volgens mij gaat dit de discussie (voor mij) de verkeerde kant op laugh

Op de eerste mkv heb ik geen beeld, op de tweede heb ik geluid, maar geen beeld (terwijl deze laatste het wel deed in pli/gemini). Het grootste probleem lijkt me daarom beeld.

DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren crashte mijn DM800 zelfs compleet toen ik een mkv wou afspelen. Zwart beeld, reageerde nergens meer op, moest de stroom er af halen. Was een 1080i x264 met een AC3 audio track, dus zou moeten werken. Maar andere mkv bestanden heb ik wel met succes afgespeeld, dus kan er weinig zinnigs over zeggen.

 

En de autoresolution plugin vindt dat een 720i bestand "HD interlaced" is, dus schakelt dan bij mij naar 1080i, er is geen manier om die twee apart te houden. cry

 

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...