Ga naar inhoud


[DM800HD] Spdif out naar HTPC


Walli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Allereerst hier de situatie.

 

Dreambox HD800 - Philips 32" lcd

Dreambox HD800 - HTPC (hometheatre pc) - Philips 32"lcd

 

De DB bevat de laatste PliJade 2 image en is via de spdif poort verbonden met de spdif in poort op mijn HTPC.

 

Mijn geluid wil ik vervolgens van digitaal naar analoog dolby surround 5.1 omzetten. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar. Ik ben al her en der aan het zoeken. Maar ik zou graag eerst nog wat meer willen weten over de DB.

 

Wanneer ik het goed begrijp bestaat er de mogelijkheid om AC3 geluid te selecteren bij Premiere, betekent dit dan gelijk dat de Spdif poort geactiveerd is? en moet ik MPEG vergelijken met PCM geluid? Ik vraag dit aangezien dit bij de Xtreme receivers in de instellingen selecteerbaar was en de duidelijkheid mis ik nu in DB.

 

Daarnaast ben ik heel benieuwd of iemand het gelukt is om via zijn pc het digitale geluid af te spelen via zijn bijbehorende 5.1 speakerset? Wanneer er iemand is met meer ervaring over het doorsluizen van het geluid van een dreambox via de pc naar een dolbysurround setje hoor ik het graag. Ik ben namelijk al bezig met GraphEditor en mijn FFDshow audiocodecs.

 

Graag hoor ik jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...