Ga naar inhoud


[6072RayhTec9f] en duo LNB Hotbird Astra


kristofpoppe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben totaal nieuwe in het Philips wereldje voor de 7072.

Ik heb een oude decoder gekocht en ben nu de 6072RayhTec9f aan het inladen. Kan er me iemand eenvoudig vertellen hoe ik m'n dua LNB met ingebouwde diseqc aan te praat krijg. Primaire positie is Hotbird, secundair heb ik de Astra keten op 19,2 graden. Ik lees op diverse fora dat dit via de seriële kabel moet ingesteld worden. Is er dan geen diseqc instelling mogelijk via het menu ? Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo kristofpoppe.

 

De naam Duo LNB is niet juist, de duo LNB is voor Astra1 en Astra3 bedoelt met o.a. de regionale zenders op Astra3.

Voor Astra1 en Hotbird is er een Monoblock LNB.

Dit om de verschillen tussen de LNB duidelijk te maken.

 

De diseqC instellingen switchen in het menu van je Philips is inderdaad niet mogelijk.

Daarom zijn de diseqC instellingen aangegeven in de kanalenlijst.

Voor jouw Monoblock heb je dus een Monoblock kanalenlijst nodig en die kan je inderdaad met een serieel kabeltje met het programma FlashDSX in je decoder schrijven.

Zelfde programma dus als waarmee je serieel de RayhTec9f firmware kan schrijven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb inderdaad een Monoblock LNB en heb deze nu ingeladen.

Ik zie nu dat de diseqc de juiste instellingen krijgt, maar vermits ik een TV-VLaanderen abonnement heb, is de kanalenlijst niet echt geschikt. Enig idee waar ik dit zou kunnen aanpassen voor het Belgische aanbod ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha leuk, een TV Vlaanderen gebruiker. smile

 

Ik weet niet welke kanalenlijst je nu gebruikt maar in de laatste Johan45 kanalenlijst kan je de TV Vlaanderen zenders vinden vanaf kanaal 57.

 

Ik heb ze zelf nog niet kunnen testen omdat ik nog geen TVV seca3 kaart heb.

Het kan dus zijn dat er naast het activeren van de seca3 kaart ook nog een pidscan nodig is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het medeleven als TV-Vlaanderen gebruiker wink

 

Ik heb nu een volledige CDS ontvanger. Inderdaad de specifieke kanalen zoals (één, canvas, VTM,...) zitten onder de hogere kanaalnummers, maar op geen enkel kanaal (N1,N2,N3,..) dat deel uitmaakt van m'n abonnement heb ik beeld. (FTA's lukken wel BVN,...)

Ik denk dus dat ik dood ben aan een PID-scan. Activeren van de kaart is niet nodig denk ik vermits er een SMARTWI-slave in zit.

Kan er iemand me eenvoudig uitleggen hoe zo'n PIDSCAN uit te voeren.

Om het helemaal leuk te maken heb ik geen originele afstandsbediening en ben ik nog alle knoppen aan het zoeken onder zo'n universele MEDION. crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, de seca2 kaart werkend krijgen was wat eenvoudiger geweest.

 

We moeten eerst de seca3 kaart werkend krijgen, zet de decoder maar op EEN van TV vlaanderen.

Dan gaan we naar het verborgen + menu met gebruik van de afstandbediening.

Druk achtereenvolgend op + --> B (servic menu)--> 7 (ECM/EMM configuratie)--> 6 (Seca ecm by mhw)--> EXIT, daarna even zappen.

Dit is nodig om de seca3 kaart (V10) ecm afhandeling in te stellen.

 

Als je nu beeld krijgt staat de pid goed en hoef je verder niets te doen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snel eventjes een update hoe ver ik ondertussen al sta.

VIa het hoofdmenu, optie 6, geldigheid kaart, zie ik m'n TV-vlaanderen kaart aanwezig met een vervaldatum in de toekomst.

Wanneer ik in het verborgen menu ga,via + B 7,6 zie ik niets.

Af en toe zie ik wel dat de PID aangepast is van 65536 naar de werkelijke PID. Direct daarna krijg ik dan een volledig groen scherm en valt de decoder op standby (klokje)

 

Tot op heden dus geen succes met de mediaguard 3 van TVV frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kristofpoppe
Direct daarna krijg ik dan een volledig groen scherm en valt de decoder op standby (klokje)


Vreemd, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt met de 6072RayhTec9f firmware.
Grijs, groen, paars... Allemaal indicaties van geheugen crashes schrijft RayhTec hierover.

Origineel bericht van: kristofpoppe
Af en toe zie ik wel dat de PID aangepast is van 65536 naar de werkelijke PID


Als de decoder uit of op standby heeft gestaan is het nodig om de seca3 kaart weer te activeren met + B 7 6 exit.
En daarna dus een pidscan op EEN .. + --> B --> 1 -->4
De ECM PID 18** is voor seca3 en 006c is Tv Vlaanderen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank, het hele zaakje nu weggekregen. Ik kan nu officieel bevestigen dat deze firmware werkt met de SECA3 kaart van TV-Vlaanderen. Enkel nog het + B 7 6 verhaal, maar daarvoor zal het wachten zijn op een volgende release denk ik.

 

Nogmaals bedankt om me hier door te helpen !

wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...