Ga naar inhoud


[TF5510PVR] selecteren/verplaatsen zenders


Opasnel

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een Topf. 5510 pvr. Ik kijk naar Hotbird en Astra. Het lukt me niet om voor beide satellieten een lijst te maken van 1.....zoveel, waarin ik de gewenste zenders kan verplaatsen naar de eerste nummers, zoals ik ook in de 4000 heb gedaan. Wat doe ik niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Menu, zenders sorteren, verplaatsen, met OK selectie maken, met pijltjes of nummer intoetsen de nieuwe plaats bepalen, ok drukken en klaar ?

 

Of bedoel je iets anders, want je bent niet erg duidelijk met je vraagstelling..

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rico. Bij de 3000 en 4000 van Topfield is het zo dat je per satelliet installeerd en per sat. een lijst krijgt van 1....zoveel. In deze lijst kan je per satelliet de gewenste zenders verplaatsen op de plaatsen bijvoorbeeld 1-15. Bij mijn 5510 gaat het installeren goed maar als ik dan in Astra zenders verplaats naar de eerste nummers, zijn in Hotbird deze plaatsen niet meer vrij. De lijsten van Astra en Hotbird beinvloeden elkaar. Heb je dit ook of is mijn ontvanger niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel een TF4000PVR en TF5000PVR en daarbij werkt het hetzelfde..

 

Ik vermoed echter dat jij een voorinstelling van satelliet hebt die je eerst dient uit te schakelen: druk op ok, dan de grijze knop helemaal onderaan links en zet die op "alle satellieten". Of je hebt Favorieten aan staan: kies FAV linksonder in de cirkel en zorg dat die op alle zenders staat.

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rico, bedankt voor het advies, maar ik kan hier nog niets mee. Favorieten staat op alle sat., maar ik maak hiervan geen gebruik. Als ik de knop links onder indruk krijg ik de keuze uit;alle satellieten, Astra of Hotbird. Door op Astra of Hotbird te kiezen kies je toch de sat. waarnaar je wilt kijken, in mijn 4000 krijg ik dan in iedere sat. netjes de binnengehaalde zenders, van 1....zoveel. Hierin kan ik de gewenste zenders verschuiven naar de eerste plaatsen. Dit gaat voor beide satellieten. Maar bij de 5510 krijg ik in Astra en Hotbird geen lijst beginnend bij 1. Juist omdat het bij mijn 5510 anders werkt als de 4000, denk ik dat de ontvanger niet goed is. Misschien heb je nog een ander nuttig advies voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb nogmaals bij mij gekeken en inderdaad zit het bij de 4000 anders dan bij de 5000..

 

Voor mij is dit echter geen enkel probleem en het was me nooit eerder opgevallen: ik kies nooit een bepaalde satelliet voordat ik een zenderkeuze maak.. Altijd staat ie op alle satellieten en mijn zenderlijst begint bij beide toestellen dan op 1, met ok krijg ik een overzicht, dan met volume+ scroll je snel door je lijst.. Waarom zou je eerst een satellietkeuze maken ?

 

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rico, ik kies eerst de satelliet omdat ik mijn schotel op een motor heb zitten. Als ik bv. hotbird kies en ok geef draait de schotel naat de sat en krijg ik de lijst in deze sat van 1.....zoveel te zien. Dit lukt niet bij de 5510. Waarschijlijk heb jij een lnb voor meer sat`s geschikt. groetend Cor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...