Ga naar inhoud


Hypothetisch: IPTV mogelijk in nieuwe boxen


Dream1975

Aanbevolen berichten

Ik zie in de toekomst een grote markt voor IPTV. Kijken wat je wilt wanneer je het wilt. Nu is dit reeds beschikbaar bij KPN, Ziggo en Tele 2 (met specifieke ontvangers van die aanbieders).

 

Nu vroeg ik me af als dit inderdaad de toekomst is of het eventueel mogelijk zou zijn om dit ook te bekijken met een Dreambox (dus ipv een DVB-S/C/T insteektuner een IPTV tuner en speciale image/software/plugin). Het is toekomstmuziek weet ik, maar ik vraag me af of er hardware/softwaretechnisch iets is wat dit onmogelijk zou maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een IPTV tuner heb je niet nodig. Er zit namelijk al een netwerk aansluiting aan je dreambox. Ook streams van het internet zoals YouTube en een Duitse en Oostenrijkse uitzending gemist is al via Enigma-2 te bekijken. Hiervoor zijn al plugins gemaakt. Als er nu iemand handig is om een plugin voor de Nederlandse uitzending gemist te maken (PO, RTL en SBS-6) dan is dit nu al met een dreambox te bekijken...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: Littlesat
Als er nu iemand handig is om een plugin voor de Nederlandse uitzending gemist te maken (PO, RTL en SBS-6) dan is dit nu al met een dreambox te bekijken...


In nederland ligt het zoals gewoonlijk weer iets anders.
De publieke omroep is blijkbaar goeie vriendjes met microsoft, want ze hebben voor asf met wma/wmv gekozen.

Heel misschien dat de 8k het kan afspelen, maar de 800 niet, 7025 absoluut niet.
500HD zal het waarschijnlijk wel kunnen, met de juiste licentie...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: Littlesat
Of je moet via VLC werken. Dan hen je er een hulp PC bij nodig.

ja, en als je die pc dan toch aan hebt staan kan je uitzending gemist ook gewoon op de pc bekijken wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Littlesat
Of je moet via VLC werken. Dan hen je er een hulp PC bij nodig.

ja, en als je die pc dan toch aan hebt staan kan je uitzending gemist ook gewoon op de pc bekijken wink


Of nog beter, gebruik een PC met HDMI out whistle

Voor de prijs hoef je 't niet meer te laten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg

In nederland ligt het zoals gewoonlijk weer iets anders.
De publieke omroep is blijkbaar goeie vriendjes met microsoft, want ze hebben voor asf met wma/wmv gekozen.

Waarom zou je je aan standaarden houden als je grootste vriend microsoft heet mad

Origineel bericht van: pieterg

Heel misschien dat de 8k het kan afspelen, maar de 800 niet, 7025 absoluut niet.
500HD zal het waarschijnlijk wel kunnen, met de juiste licentie...


Uit de specs van de chipsets kan ik me niks herinneren van vc9/vc1 support (gelukkig maar).

En waarom de 500hd dan opeens wel? Het lijkt me dat daar dezelfde chipset in zit als de 800?!

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet

Of nog beter, gebruik een PC met HDMI out whistle
Voor de prijs hoef je 't niet meer te laten.

Je koopt voor twee tientjes een kaart met een DVI uitgang. Meer heb je niet nodig.

Mijn laptop heeft standaard HDMI :-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: Erik Slagter

En waarom de 500hd dan opeens wel? Het lijkt me dat daar dezelfde chipset in zit als de 800?!


die krijgt de 7405
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een analyser zijn ongecodeerde IP TV streams eenvoudig zichtbaar te maken. Het is gewoon een goed gedocumenteerde IP datastroom.

 

De uitdaging zal wel de toegepaste codering zijn. Zover ik weet is alles in het geval van KPN gecodeerd. En het is mij nog niet duidelijk welke codering het betreft.

 

Maar het zal zeker wel te doen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: streamtype
Met een analyser zijn ongecodeerde IP TV streams eenvoudig zichtbaar te maken. Het is gewoon een goed gedocumenteerde IP datastroom.


maar de microsoft licentie en patenten laten niet toe dat je een non-microsoft implementatie maakt (of eigenlijk: gebruikt)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden er dingen verward als ik de reacties bekijk.

 

De topic starter vraagt zich af of het theoretisch mogelijk kan zijn, om met de dreambox naar de tv uitzendingen van KPN interactieve tv of tele 2 tv te kunnen kijken.

 

en dus niet streamen van uitzending gemist naar zijn dreambox.

 

Lijkt me toch een aardig verschil.

 

Anyhow, theoretisch zal het best mogelijk zijn, alleen dan zal dream wel ondersteuning voor het gebruikte iptv protocol in moeten bouwen en misschien zelfs wel een speciale tuner nodig hebben.

 

Qua codecs wordt er volgens mij niks geks gebruikt op iptv gebied en worden de kanalen gewoon in Mpeg 4 aangeleverd en de dreambox zal dit waarschijnlijk gewoon aankunnen.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: streamtype
Met een analyser zijn ongecodeerde IP TV streams eenvoudig zichtbaar te maken. Het is gewoon een goed gedocumenteerde IP datastroom.


maar de microsoft licentie en patenten laten niet toe dat je een non-microsoft implementatie maakt (of eigenlijk: gebruikt)


excuses, ik nam ten onrechte aan dat het nog over uitzending gemist ging, maar we zijn inmiddels weer terug on-topic: IP TV wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ITV van KPN en ben afgelopen maandag naar een gebruikers meeting geweest waar ook dit ter sprake kwam.

 

Integratie van ITV van KPN naar een open DVB standaard zal niet gebeuren, je bent dus gebonden aan de decoder van KPN.

 

Neemt niet weg dat het een veelbelovend platform is, even wat voordelen:

 

- geen last van beperkte capaciteit

- mogelijkheden voor TIVO achtig gebruik (google maar even op TIVO)

- directe integratie met internet

- HD, kan beperkt met koper maar wordt pas echt leuk met fibre.

- laagdrempelig, iedereen heeft al internet

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Erik Slagter

En waarom de 500hd dan opeens wel? Het lijkt me dat daar dezelfde chipset in zit als de 800?!


die krijgt de 7405


Specs? :D

Eerste hit met google was al raak: http://ja.broadcom.com/collateral/pb/7405-PB04-R.pdf

Hij kan inderdaad VC-1 advanced profile @ level 3, main en simple profile. Ben benieuwd of er ook support in de drivers en enigma komt.

Hij support ook "jizhun" (AVS), de "chinese" standaard!

Mpeg4-vc alleen in SD, maar DivX (3.11-6) dan wel weer in HD, wtf?

Geen DTS.

Dual core cpu.

Leuk chippie.

Ik stel voor dat ze ook zo'n uitgeklede versie van de dm8000 maken, zonder harddisk- en dvd-support, maar wel met mogelijkheid voor vier tuners, die dan ook echt leverbaar zijn, met deze chipset en het apparaat dan ook echt leverbaar ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...