Ga naar inhoud


[AZBOX] Wireless via USB


chefke

Aanbevolen berichten

Ik ben voornemens een Azbox HD aan te schaffen. Hierbij twijfel ik echter tussen de Elite en de Premium. Het enige wat ik eigenlijk ga gebruiken aan opties van de premium tov de elite, is het wireless. Aangezien ik nog een USB wireless dongle heb liggen, vroeg ik me af of mensen dit geprobeerd hebben? Met andere woorden: kun je via een USB dongle de Azbox Elite koppelen aan je netwerk (liefst via WPA2)?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Roobert
WiFi is in het geval van HD content NIET aan te raden, koop een Elite, een externe schijf is niet groter dan de externe voeding van de Premium.


Die snap ik niet...
Voor het streamen van HD content gebruik ik overigens een NAS via UTP. Mijn ervaring met het streamen naar de xbox360 via wifi is idd niet best.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Als iemand de linuxdriver compileert voor de azbox, dan kan je uw usb wifi adapter gebruiken. Ik dacht al ergens zo'n driver voor een bepaalde stick te hebben zien passeren.


Zou super zijn als je zou weten welke dit is. Kun je mij hieraan helpen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roobert
Waarom wil je dan je AZbox connecteren?
Ik weet ook niet of alle problemen nu met die wep keys al opgelost zijn in de premium.


Nou op dit moment loopt er geen UTP kabel vanuit de meterkast, waar de router binnenkomt. Dan is zo'n WIFI oplossing ideaal. Maar je haalt wel een 'nieuw' issue aan. WEP is nou niet de beste encryptie. Ik maak nu gebruik van WPA2. Nu heb ik geen zin om hier WEP van te maken. Laat het me even weten!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...