Ga naar inhoud


[DM7025+] Audio op RCA aansluitingen


mifi

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: mifi
Origineel bericht van: tvanl
Nog iets vergeten.

Ik dacht dat het hardware was en de eerste 7025 ingeruild.
De eerste heeft nooit geluid gegeven, omdat ik meteen PLI er opgezet had. Met de tweede box het hierboven beschreven resultaat. Het is dus een softwarefout, maar wel een vreemde. De meeste mensen schijnen er geen last van te hebben. Ik met twee dreamboxen achter elkaar.

Heel vreemd. Is er iemand van PLi in de zaal?

m


het is de eerste keer dat ik van deze fout hoor tussen alle duizenden pli gebruikers...


Het is geen pli probleem daar ik hetzelfde heb met gemini 4.3 deze box is gloednieuw zo uit de winkel.
Denk dat veel mensen de rca uitgang niet gebruiken daar de meeste optisch of coaxiaal digitaal gebruiken. Echter heeft de versterker waar mijn vriend hem voor gebruikt geen digitale ingang. Bij de scart werkt het geluid wel normaal.
Maar die zijn normaal al in gebruik voor andere doeleinden.
Vreemde zaak.

Grtzzz

DM800S gemini op multitenne van Technisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het vreemdste is echter dat de box het met de orginele image prima deed via de rca uitgang. Na flashen ging het fout. Ook een DMM-image geeft geen verbetering. Bij een oude box, die ik heb (DM5620), kun je instellingen wissen m.b.v. een toetsen ingedrukt houden na spanning inschakelen. Dat schijnt bij de DM7025 niet te kunnen.

 

Ik gebruik een scart-verlengstekker, waar 3 snoertjes met rca-contrastekkers uit de zijkant komen. Naar ik meen voor weinig geld gekocht bij een supergoedkope keten waar ze van alles en nog wat verkopen. Dus ik heb wel geluid.

 

De box heeft ook andere audioproblemen (een hik na zappen of begin van nieuwe mp3). Daar begin ik wel een nieuwe thread over.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tvanl
Het vreemdste is echter dat de box het met de orginele image prima deed via de rca uitgang. Na flashen ging het fout. Ook een DMM-image geeft geen verbetering. Bij een oude box, die ik heb (DM5620), kun je instellingen wissen m.b.v. een toetsen ingedrukt houden na spanning inschakelen. Dat schijnt bij de DM7025 niet te kunnen.

Ik gebruik een scart-verlengstekker, waar 3 snoertjes met rca-contrastekkers uit de zijkant komen. Naar ik meen voor weinig geld gekocht bij een supergoedkope keten waar ze van alles en nog wat verkopen. Dus ik heb wel geluid.

De box heeft ook andere audioproblemen (een hik na zappen of begin van nieuwe mp3). Daar begin ik wel een nieuwe thread over.


weet je nog welke image erin stond voordat je ging flashen?
het zou kunnen duiden dat in de huidige drivers een fout zou zitten waardoor de RCA geen geluid meer geeft...

probeer eens een oude officieele DMM image...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tvanl

Ik gebruik een scart-verlengstekker, waar 3 snoertjes met rca-contrastekkers uit de zijkant komen. Naar ik meen voor weinig geld gekocht bij een supergoedkope keten waar ze van alles en nog wat verkopen. Dus ik heb wel geluid.

Ik gebruik nu een verloop van SCART naar RCA die ik heb ingestoken in de SCART van de DM die bedoeld is voor een externe recorder. Daar staat ook geluid op en ik loop niet het risico beeldstoringen te krijgen door een hele goedkope steker op de TV aansluiting.
De recorder (die nu dus niet meer in de DM kan) heb ik vervolgens aangesloten op de tweede SCART ingang van de TV.

Alternatief was nog om de audio aansluiting van de TV te gebruiken. Ik vermoed dat die gewoon met de SCART is doorgekoppeld en die zal misschien ook signaal geven als de TV uit staat (radio luisteren). Ik heb het niet geprobeerd want mijn kabeltje is daar te kort voor. En bovendien hangt het af van welke TV je hebt.

Nog een experiment: Schakel de uitgang op composite video in plaats van RGB. Wellicht dat de uitgangen daarmee ingeschakeld worden. Als dat zo is hebben we weer een stuk van de analyse en weten we ook zeker dat het een software "feature" is.
Ik zal het ook eens proberen als ik weer in de buurt van de DM ben.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wij hebben vandaag een nieuwe dreambox uit de doos gehaald bij de leverancier en het volgende geconstateerd.

Origineel dreambox image geluid op rca uitgang.

 

Na flashen volgende images geen geluid meer.

 

Gemini 4.1

Gemini 4.3

PLI

Milo

 

Hierna hebben we de moed opgegeven en wordt er contact gezocht met dreammultimedia. Het ligt dus duidelijk aan de images. Vanaf wanneer die fout erin geslopen is weten we niet daar we geen zin hadden om alle mogelijke images uit te proberen. Heb wel veel gezien vandaag en denk er sterk over milo te nemen op mijn eigen DM800 die gelukkig geen problemen heeft. mijn kameraad hebben we maar gezegd dat hij in moment hiermee moet leven tot een oplossing voor zijn 7025 beschikbaar komt.

 

Grtzzzz

DM800S gemini op multitenne van Technisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: baraata
Hierna hebben we de moed opgegeven en wordt er contact gezocht met dreammultimedia. Het ligt dus duidelijk aan de images. Vanaf wanneer die fout erin geslopen is weten we niet daar we geen zin hadden om alle mogelijke images uit te proberen. Heb wel veel gezien vandaag en denk er sterk over milo te nemen op mijn eigen DM800 die gelukkig geen problemen heeft. mijn kameraad hebben we maar gezegd dat hij in moment hiermee moet leven tot een oplossing voor zijn 7025 beschikbaar komt.

Grtzzzz


lekker makkelijke oplossing om anderen uit te laten zoeken waar nu de fout ligt! hoe denk je dat andere vrijwilligers ervoor zorgen dat jij een foutloos image in je box kunt flashen? dat is ook zoeken, testen, zoeken en testen...

zoals het er nu uitziet ligt het probleem waarschijnlijk bij de drivers die DMM beheert en regelmatig update. waarschijnlijk is hierbij de ondersteuning van het geluid op de audio uitgang om zeep geholpen.

probeer eens de oudere drivers in de nieuwe images uit om te kijken of daarmee het probleem verholpen is waardoor je duidelijk bij DMM aan kunt geven waar het probleem is ingeslopen...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de video uitgang inschakel, doet het geluid het ook nog niet op de cinch aansluitingen. Net getest. Jammer, ik dacht even dat het een feature was, maar dat blijkt niet zo.

 

Kan ik op de een of andere manier aan mijn systeem opvragen welke drivers en versies er gebruikt worden?

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hemertje,

 

Vanavond verscheidene DMM-images geflashed.

Alleen release_2008o924.nfi wil booten.

Deze heeft geen geluid op cinch.

De voorgaande releases blijven hangen op DHCP...

Er is dan geen beeld.

Uit de oudere releases kan ik geen drivers halen om uit te proberen. Als iemand ze aan kan leveren, graag.

De eerste dagen laat ik deze release op de box staan.

 

@mifi

Je gebruikt een verloop van scart naar cinch.

Ik gebruik een verloop van male-scart naar female-scart.

Uit de zijkant komen 3 draden (2 * audio + 1 * video).

Daaraan zitten cinch-female-stekkers.

Gekocht bij een landelijke keten die allerlei goedkope spullen verkoopt (denk aan blauwe strepen).

Daarom heb met dit probleem zelf geen ongemak.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tvanl

Vanavond verscheidene DMM-images geflashed.
Alleen release_2008o924.nfi wil booten.
Deze heeft geen geluid op cinch.
De voorgaande releases blijven hangen op DHCP...
Er is dan geen beeld.
Uit de oudere releases kan ik geen drivers halen om uit te proberen. Als iemand ze aan kan leveren, graag.
De eerste dagen laat ik deze release op de box staan.


Ik heb ook al gehad dat een image niet wil doorstarten en in DHCP blijft hangen. Vreemd. Zou er iets veranderd zijn in de nieuwste modellen waardoor oudere images niet booten?
Notabene zelfs met de originele fabrieksimages!

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ONDERSTAANDE HANDELINGEN ZIJN OP EIGEN RISICO!

 

hier kan je zoeken op 'drivers':

 

 

als uitkomst krijg je dan:

 

 

 

Nieuwere drivers doe je zo, ALTIJD eerst oude verwijderen vanuit "root":

 

Code:
ipkg remove dreambox-dvb-modules

 

 

Dan vervolgens nieuwe installeren vanuit /tmp, waar dan ook de driver ipk staat met een soortgelijke naam als hieronder:

 

Code:
ipkg install dreambox-dvb-modules_2.6.12-5.1-brcmstb-dm8000-20090122-r0_dm8000.ipk

 

 

Als de drivers die je wilt installeren ouder zijn en je de melding krijgt dat ie geen oudere wil installeren:

 

Code:
ipkg install -force-downgrade dreambox-dvb-modules_2.6.12-5.1-brcmstb-dm8000-20090122-r0_dm8000.ipk

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...