Ga naar inhoud


problemen met opnemen vanaf nieuwe frequenties bepaalde zenders Nilesat


wolverine

Aanbevolen berichten

Voor degenen onder jullie die ook nilesat kunnen ontvangen en ook een twintuner hebben.

 

Zouden jullie eens iets voor mij kunnen uittesten?

 

Ik heb een probleem dat enkel optreedt bij opnemen van kanalen van nilesat.

 

Als ik kijk naar mbc2 en nadien zap naar foxseries heb ik op allebei de zenders normaal beeld.

 

Als ik dan mbc2 begin op te nemen en ik zap terug naar fox series of een andere tp waar ik normaal beeld op heb (maar die wel een feq heeft van 27500 5/6) dan heb ik daar geen beeld op.

 

Enkel uitzetten van mijn ontvanger (lemon070) en de opname stoppen helpt dan om terug beeld te hebben.

 

Ik heb een twin lnb met twee aansluitingen etc.. dus normaal gezien zou dit gewoon moeten werken (en voor dat deze zeenders van feq verandert zijn had ik daar ook geen probleem mee) maar toch gaat dit niet.

 

Het rare is dus wel als ik nu eerst begin op te nemen op foxseries en dan begin op te nemen op mbc2 blijf ik overal beeld hebben ook al stop ik de opname op foxseries.

 

Ik heb er al eens over gesproken met forumlid invertist maar die had ook geen verklaring voor dit probleem. Probleem zou volgens hem kunnen liggen aan de lemon die niet zo graag samenwerkt met een twinlnb en een gemotoriseerde opstelling.

 

Daarom zou ik eens willen vragen of andere mensen ook tegen dit probleem aanlopen met een andere ontvanger of dat dit aan mijn lemon zou liggen.

 

Ik heb dus dit probleem enkel op nilesat, opnames die ongeveer hetzelfde voorstellen op astra/hotbird gaan wel gewoon en er is geen zwart beeld.

 

Heb dit hier maar gepost in de hoop dat er ook niet inverto/lemon gebruikers eens kunnen testen.

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


had dit natuurlijk in het algemene gedeelte moeten neerzetten maar heb mij vergist dus als een moderator dit even zou willen verzetten aub.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...