Ga naar inhoud


[TF7700PVR] Oververhitting door harde schijf?


Luuk P

Aanbevolen berichten

Mijn TF7700 is al enkele keren uitgevallen: stilstaand beeld en alleen nog maar uit te zetten, reageert verder nergens op. Na enige tijd kan ik hem weer aanzetten, en hij controleert dan de bestanden. Tijdens deze controle blijft het voortgangsbalkje hangen, en moet ik het weer opnieuw proberen. Na enige pogingen werkt hij weer probleemloos. Het lijkt op een probleem met de harde schijf. (Western Digital WD 5000AAKS)

 

Nu was het mij ook al opgevallen dat het de laatste dagen iets warmer is.... maar de temp van de ontvanger lijkt wel erg hoog te zijn.

 

Is dit een vaker voorkomend verschijnsel?

 

Luuk

TF7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas wel. Zorg er wel voor dat de ontvanger niet helemaal is ingebouwd en voldoende ventilatie heeft.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een TF7710 met een Samsung harde schijf.

Deze werd ook erg warm, hij staat in een kast (deze is aan de voor en achterkant open) dus heb ik de bovenkant er af geschroeft. Door al die gaten er in word het stof toch niet tegen gehouden en zo krijgt hij een beetje meer koeling.

 

gr,

Ciska.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, nu valt hij uit en doet het helemaal niet meer....

 

Tijd voor een retourtje winkel. Wel balen, want het begint nu eindelijk iets te worden.

 

Is er een harde schijf die minder warm wordt, of een actieve koeling, iemand ervaring?

 

Luuk

TF7700HDPVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je topfield blijft aanzienlijk koeler met een Western Digital Green schijf. Had een Seagate DB35 ofwel een SCE uitvoering van 750Gb speciaal voor PVR/DVR, het ding werd gloeiend heet je kon er een ei op bakken en je hoorde de schijf ook nog spinnen, de Seagate was niet luidruchtig maar ook niet stil. De Western Digital 640Gb uitvoering is zeer stil en blijft in verhouding tot de Seagate koeler dan de rest van de Topfield (voeding en printplaat).

 

Dit zegt WD ervan op de site:

 

Power-conserving WD AV-GP drives offer significant power savings and thermally optimized operation resulting in lower cost of ownership and unsurpassed reliability for PVR/DVR, IPTV boxes and media server manufacturers. Now with a broad range of capacity points from 160GB all the way up to 2TB.

LET OP: Er is een maar......, de formatering liep de eerste keer (vorige firmware) vast en ik kon de schijf niet aan de praat krijgen. Schijf aan de PC gehangen, onder XP geïnitieerd als primary partition. Vervolgens in de 7710 geplaatst en deze herkende het als een ongeformateerd medium en voila. Loopt nu reeds 2 maandjes zonder problemen.

 

 

Topfield 7710 NL, Western Digital 640Gb WD green, Powercam Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn 7710pvr is al een tijdje bij de reperateur.

er komt een nieuw moederbord in(volgens de td van de winkel was er iets verbrandt?)

ik denk dit ook met de hitte van het apparaat te maken heeft.

zou ik er een ssd schijf in kunnen zetten?

wat voor interface heeft ie eigenlijk(pata of sata)?

tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: epa
mijn 7710pvr is al een tijdje bij de reperateur.
er komt een nieuw moederbord in(volgens de td van de winkel was er iets verbrandt?)
ik denk dit ook met de hitte van het apparaat te maken heeft.
zou ik er een ssd schijf in kunnen zetten?
wat voor interface heeft ie eigenlijk(pata of sata)?


SATA

Groeten: Frank cool

Visiosat G3C + 3x Alps Quattro + Smart MS 17/4 ES

+

Clarke Tech ET9000 + OpenPli 2.1

Topfield TF7710HDPVR (met hardware update) FW 23-06-2009-23331

Dreambox DM500+ FW OpenPLi v1.0 Enigma1

Opentel ODS3000CI

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi, ik heb een simpele oplossing gemaakt tegen het hitte probleem van de schijf. Ik heb een pc fan van 12x12 op rubberen voetjes gezet en boven op de schijf geplaatst. Er zit zo'n 3 cm tussen het deksel en de fan. de van aangesloten op een converter en draait als een tierelier. Sinds die tijd heb ik geen uitval meer van de tf en de dekplaat en schijf blijven zeer koel. Als je hem te hoog vindt draaien , kun je er een diode tussen zetten, heb ik gedaan en werkt uitstekend. Groet Ron :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...