Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] slechte afstandbediening of juist slechte ontvanger?


Gast protagonist

Aanbevolen berichten

Gast protagonist

Hallo, het is bekend dat je nogal nauwkeurig moet richten om met de Inverto te zappen. Voor zover ik weet heeft iedereen zich op de afstandbediening gericht: 't donkere kapje eraf halen, gaatje boren, andere afstandbediening gebruiken, etc.

 

Nu is het zo dat mijn TV (een Philips) een lampje heeft dat knippert als je zapt, maar dat doet hij ook wanneer er met een onjuiste afstandbediening wordt gezapt, dus ook met de Inverto AB. Wat me opviel is dat de TV de Inverto AB behoorlijk snel ziet, ook als de Inverto (die direct onder de TV staat) niks doorheeft.

 

Daarom: ligt het probleem niet aan de ontvanger? Heeft iemand daar al eens naar gekeken of iets geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Dat zou ook zo kunnen zijn maar het feit is dat als er b.v. een Logitech AB gebruikt wordt de Inverto wel goed reageerd.

En het staat zo lullig om een gaatje in je Inverto te boren alleen om het IR-signaal beter te kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: protagonist
Daarom: ligt het probleem niet aan de ontvanger? Heeft iemand daar al eens naar gekeken of iets geprobeerd?

Dit probleem is zo oud als Inverta (sorry: dat zeg je eigenlijk niet over een dame)zelf: gebruik de zoekfunctie en je vindt er alles over.
En ja: het ligt aan de AB, niet aan Inverta. Het beste advies dat ik kan geven is een Logitech Harmony te kopen (de goedkoopste voldoet al): dan ben je voor een paar tientjes van al je AB's verlost!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel meer dan dat zelfs, als je deze maar goed programmeert.

Dit klinkt moeilijker dan het is, je hebt er een PC, internet en tijd voor nodig.

Hulp kun je zowieso hier krijgen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA! En ook veel meer...

De IDL7000 zit zowiezo in de Logitch apparaten DB.

Bij het programeren van de AB kan je een activiteit "Kijk TV" aanmaken. Als je deze activiteit selecteert, dan zorgt de AB ervoor dat je TV aangaat, het juiste AV-kanaal wordt gekozen en de Inverto uit standby komt.

De AB-knoppen emuleren dan vervolgens een mix van de TV-knoppen alsook de Inverto-AB knoppen. Je kan die dan ook weer aanpassen tijdens het programmeren (e.g. volume +/- via de TV of Inverto laten gaan).

 

Echt een aanrader. Ik heb nu al twee jaar een Harmony525 en wil ze nooit meer kwijt.

 

Groeten,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Alleen koffie zetten lukt nog steeds niet met de Logitech, het IR signaal komt niet goed door, het akoustische signaal komt wel goed door, de te gebruiken commandos zijn (ook te programmeren in een reeks):

- Schat?

- 1000 miliseconde pauze (eventueel nog even wachten op het retoursignaal "Ja?"

- Koffie

 

Het resultaat is erg afhankelijk van de juiste toon van het laatste commando, bij onjuiste toon kan het zijn dat de koffie niet in het kopje maar in je nek arriveert :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Homer
Een vraagje, doet die logitech alles wat de originelen ab doet?

Als je mijn onderschrift leest, zie je eigenlijk het antwoord al!

Het slimme is, dat je met zo'n Logitech geen apparaten meer bedient, maar functionaliteiten (= activiteiten).
Hoewel je, zoals Jos al aangaf, hier best wat hulp mag verwachten, kan je daarvoor beter hier terecht.
Het kost idd wel even tijd om de AB helemaal "fijn" af te stemmen, maar dan heb je ook wat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Homer
Een vraagje, doet die logitech alles wat de originelen ab doet?

Homer

Zoals Rob en Jos al geantwoord hebben, ja. Ik gebruik de 525 wat ongeveer de goedkoopste is.
Je hangt de Logitech via een usb-kabel aan je pc en haalt de code's automatisch uit hun database. Ook kan je aan je pc elke toets zelf programmeren. Zeer handig.
Voor mij zeker de originele niet meer, de Logitech is na een korte gewenperiode een zeer fijne afstandsbediening.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook erg grappig is, daar hoor je hier nooit iemand over, is dat de Harmony 555 's morgens, of op een ander tijdstip na een diepe slaap, wakker wordt als je in haar buurt komt. Ze schrikt dan van het geluid (trillingen?) en laat spontaan haar licht op de wereld schijnen d.m.v. het LCD schermpje.

Handig in de winter als je als eerste Inverta aan wilt zetten en in het donker op zoek bent naar de AB.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaatje boren had bij mijn Lemon AB weinig resultaat. Reageert nog steeds slecht.

Net als de meeste hier had ik al een tijdje een Logitech, en dat is een verademing!!! Gaat prima, zelfs al mik je naar het plafond!!

 

Ik heb er zelfs mijn gashaard in geprogrammeerd. Kan ik lekker vanaf de bank aan/uit of hoger/lager zetten.

 

Dus allemaal aan de Logitech.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...