Ga naar inhoud


[Pioneer] 100/110/200 Firmware en Seca3 kaart


vvsection

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik zit nu heel de middag te stoeien met mijn Pioneer verzameling.

 

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel. Mijn DBR-S100 en DBR-S200 zijn ongepatched en gewoon voorzien van originele software. Ik zou dat eigenlijk zo willen houden.

 

Gaat dit werken met de Seca 3 kaart of moet ik via satelliet nog updates binnen krijgen ?

 

Ik heb dat geprobeerd via BVN en het Download CDS kanaal, maar dit wil niet.

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed, even een update.

 

Proberen en prullen heeft me het volgende geleerd.

 

De DBR-S200NL heeft een dusdanige originele firmware dat deze de kaart accepteerd en de kanalen in CD volgorde kan installeren.

 

De DBR-S100NL2 originele firmware installeert de kanalen niet (meer) in CD volgorde. Werking met de nieuwe kaart weet ik niet.

 

Voor de laatste ben ik dus op zoek gegaan naar firmware die gaat werken met de nieuwe kaart. Ik heb er drie geprobeerd die ik van een italiaans forum heb afgehaald.

 

Ondanks andere berichten in dit forum is er volgens mij slechts 1 firmware die werkt met de nieuwe kaart, de Jungle firmware. In mijn geval de 14_gOLDbox_Jungle_v7. Echter deze zet de kanalen niet in de CD volgorde.

 

De Generator NG5.1.5-14xx_Gen_14.04.2009 en OFM NG5.1.5-14xx_OFM_14.04.09 firmware werken mijns inziens niet met de nieuwe kaart.

 

Ik heb momenteel slechts beeld gehad op de tijdelijk ongecodeerde zenders.

 

De OFM firmware zet als enige de kanalen in CD volgorde.

 

Klinkt dit bij jullie bekend in de oren of doe ik iets structureels fout?

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Sander

 

Ik kan je bevindingen beamen. De jungle is de enige die werkt met seca3, net als de originele.

 

Heb ik nog een vraag aan jou. Bij de S100/S200 met originele firmware, hoe ziet het beeld van RTL4 er bij jou uit? Als ik bij mij in de DBR-S110NL de originele firmware erin mik, dan zie ik 16/9 uitzendingen niet goed in 4/3 modus. De zwarte balk aan de boven en onderkant zijn niet aanwezig. Het lijkt erop dat het beeld wordt uitgerekt waardoor links en rechts beeld informatie wegvallen. Met als gevolg dat ik bv. de zender logo's niet zie en/of teksten van ondertiteling wegvallen. Heb jij dat ook?

 

Gr

Böllke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Böllke,

 

Klopt inderdaad wat je zegt. Alleen volledig beeld met 16/9.

 

Het is, in mijn geval, ook niet op te lossen met de TV instellingen.

 

Vreemd verhaal.

 

Groeten Sander

Octagon SF 1018 HD - V1.11.70 - CD/TVV/SRG - Wavefrontier T55 W 5/1 - 5/9/10/13/16/19/23/28 O
Octagon SF 1008 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Rebox RE 9000 HD - V1.11.70 - CD/TVV Archsat 19/23 O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sander

 

Bedankt voor je bevestiging. Dan hoef ik namelijk niet meer bang te zijn dat er iets misgegaan is met het updaten. Ik ben iig aan het proberen de firmware te snappen. Misschien krijg ik ooit de euromuis met seca3 aan de gang. Ik heb inmiddels maar een dreambox gekocht.

 

Gr

 

Böllke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satspock
hoi raptor,kan je misschien ook de 15 ofm plaatsen voor de pioneer 110.
ik denk dat je daar een hele hoop mensen een plezier mee doet
gr


Vergeet het maar. Die werkt ook niet met de seca3 kaart. Deze heb ik inmiddels geprobeerd, maar ik kreeg geen beeld. De enige FW die werkt is tot op heden de Jungle software, maar hier vind ik de layout niet mooi.

Gr

Böllke
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat heb ik gedaan echter geen resultaat, ben nu bezig met originele firmware er weer in te zetten.

Straks ook nog een poging wagen met de ofm 16 p1726a10 2606200 die volgens zeggen voor de 1530 is.

 

Greetz doetiet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...