Ga naar inhoud


[DM7025+] Multytenne "afstemmen mislukt".


deeejeee

Aanbevolen berichten

Ik heb een klein jaartje met een Dreambox 7000s en een multytenne twin probleemloos gekeken. Nu heb ik de 7000s ingeruild voor een 7025+.

Als ik nu van satelliet wissel, krijg ik steeds de fout melding "afstemmen mislukt", na een tijdje heen en weer zappen komt het beeld dan weer terug. De singaal sterkte is 90%, dus dat lijkt me wel in orde.

Heb eerst de Nabilosat image gebruikt en ben nu over naar de PLi jade 3, maar het probleem blijft. Komt iemand dit bekend voor en wat kan ik hier aan doen om het op te lossen.

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: theo19
Ja maar heb je de tunner door gelust?
probeer eerst op een tunner aan te sluiten want als je het goed wil doen heb je een twin uitvoering nodig van je schotel
dus zou je met twee kabels naar je dreambox gaan maoeten gaan.


Sorry hoor maar dat is niet het probleem(en daarbij hij schrijft dat die een twin uitvoering heeft)....Je kunt namelijk in het menu instellen dat tuner2 door gelust is en dus gelijk is aan tuner1 mocht je een single uitvoering hebben.

Er zijn mensen die met geavanceerde instellingen die problemen grotendeels verholpen hebben.Kijk eens hier http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._IN#Post1607473

Lees gerust hoeveel problemen de boxen geven die op Enigma2 draaien( DM7025(+) - DM800) vaak zit het in de switchen ...Sid Not Found in PAT.....Afstemmen mislukt(ikzelf heb ook problemen op dit moment met de afstemming op Hotbird kanalen)

Ikzelf zit eraan te denken om maar weer een E1 box aan te schaffen en me de beperking op te leggen met het opnemen..mijn ergenis wordt steeds groter met die afstemmings problemen!!!Dat is ook 1 van de redenen geweest dat ik mijn DM800 heb verkocht.


Gr.Info
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dm7025 met multytenne en verlies ook geregeld signaal en krijg daardoor "afstemmen mislukt". Tijdens normaal tv kijken gebeurd het bijna nooit. Het komt wel vaak voor als de box meer dan een paar uur in standby heeft gestaan of als ik opnames of dvd's heb gekeken.

 

Ik heb ook geen oplossing, maar wel een workaround. Bij mij komt het beeld altijd terug als ik schakel tussen verticale en horizontale transponders. Bijvoorbeeld ned1 -> mtv dance -> ned1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had het zelfde probleem, de 8000 van een vriend van mij werkte perfect.

Heb toen de 7025 {geen plus} op 2 andere plaatsen geprobeerd en geen problemen.

heb toen de multytenne opengemaakt en 2 andere switchen geprobeerd die ik nog had liggen.

Daarna geen problemen meer gehad, het leek of er in 1 switch iets los zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dergelijk probleem doet zich ook bij mij voor met rotor. Meestal na een reboot stemt de zender af en geeft geen beeld, bijv. NL 1. Zap ik dan naar RTL7 dan wel beeld en daarna verder geen problemen meer. Dit probleem(pje)is er sinds een maand of 2. Omdat ik het met MultiBoot met Pli, Newnigma, Gemini en Milo heb, denk ik dat het aan een DMM bug ligt.

Laatst nog alles geupdated, maar geen verbetering.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...