Ga naar inhoud


CCcam en newcs server in1


Cobus R

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een nslu als server draaien nu wil ik daar ook nog newcs op laten draaien is dat mogelijk dus 2 emu,s op 1 server want met de dream 800 werk ik met CCcam en heb ook nog een decoder die alleen maar mgcamd heeft is dat dus mogelijk ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil bijde systemen eigenlijk op 1 server daar ik met CCcam netjes de updates binnen krijg en mijn andere box alleen (tijdelijk hoop ik) met mgcamd kan laten connecten.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee, dus dat betekend 2 losse kaartlezers dus? Dan is er geen probleem

 

Je kan niet de update's die je op de CCcam server binnen krijgt delen NAAR een newcs server toe voor zover ik het weet. CCcam kan wel als NewCS client werken, maar niet als een NewCS server.

 

Vandaar dat ik hier in huis ook een NewCS server heb draaien waar mijn smartcard op aangesloten zit, en ik intern dus verschillende clients (sasc-ng, CCcam) heb draaien die met deze NewCS server kunnen praten. Als je eenmaal een CCcam client met een NewCS server laat praten kan die CCcam client zelf weer als een CCcam server met andere CCcam clients praten.

 

Ik hoop dat ik het goed zeg en helder genoeg uitleg.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok thanks heb je ook wat voorbeelden van regels enz daar ik totaall geen verstand heb van newcs enz ccam ben ik wel redelijk in thuis maar newcs en mgcamd helemaal niet.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de how-to voor NewCS op ubuntu of op een NSLU2 kan je vinden op de wiki van mythtv.nl

 

http://wiki.mythtv.nl/index.php/NewCS

 

En om een CCcam client met een NewCS server te laten praten heb je in de cccam.cfg een N regel nodig (zie de default cccam.cfg)

 

Aan de NewCS kant heb je een newcs.xml met alle configuratie. Ook daar heb je een standaard default newcs.xml bestand met alle configuratie optie's uitgeschreven.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...