Ga naar inhoud


Strong SRT-8000 op TV Vl: geen Vlaamse zenders ???


Gast coraxam

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een Strong SRT-8000, en sinds april nieuwe klant van TV Vlaanderen.

 

Sinds enige tijd, heb ik bepaalde zenders niet meer: zender 1 tot 10 (voornamelijk de Vlaamse zenders) en daarna nog enkele zoals Bib (31), MGM Movie Channel (35), Jetix (38), Schlager TV (53), ESPN America (80). Ik heb wel degelijk het Plus pakket, en het feit dat ik zenders zoals Eurosport en de verschillende MTV zenders kan ontvangen bewijst dit. MGM Movie Channel is van het basispakket.

Bovenop deze bovenstaande zenders, is er ook de gratis zender BVN (14) dat ik niet kan ontvangen.

 

Versie van decoder SRT-8000 is de officiele 2.0, daarna upgegrade naar versie 2.0 patch V9B van EmperOr maar zonder geen enkele verandering in bovenstaand probleem.

 

Ik heb nu talloze malen, mijn smartkaart hergeactiveerd, de kanaal geinstalleerd en/of proberen toe te voegen, maar zonder resultaat. Het enige wat nog kan doen is: mijn LNB ne keer schoon afkuisen (?) of een upgrade uitvoeren (maar dat zou het probleem toch principieel niet kunnen wegwerken, toch ?) of een andere decoder kopen.

 

Andere (goedkopere) voorstellen zijn ook welkom. Bij TV Vlaanderen hebben ze geen antwoord voor mijn problemen

 

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je ook BVN niet kan ontvangen is er iets mis met de ontvangst van het signaal of met de instellingen van je ontvanger, maar volgens mij niet met de smartcard of de codering.

 

Ontvang je voor de rest alle FTA-zenders ?

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ze niet allemaal een per een gaan aflopen, maar ja ik kan de meeste FTA ontvangen en zelfs de kanaalnummers boven de 1000 (sinds de upgrade). De enige die mij opgevallen is, is de BVN kanaal. Kanalen tussen 54 en 66, enz. zijn geen probleem.

 

Is er trouwens een mogelijkheid om een reset uit te voeren op de decoder ?

 

Signaal sterkte volgens de decoder is 3.5 op 5 (groen). Instellingen zijn als volgt:

Satelliet: Astra 1G

Band: Ku

Frequentie: 12515

LO LNB 10600

Polarisatie: Horizontaal

Schakeling (22 KHz): JA

 

Het valt me nu wel op dat de Vlaamse zenders bvb allemaal op Freq 12721 staan. Jetix, MGM en SchlagerTV staan dan op 12574.

 

Kan dat iets te betekenen hebben ?

 

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel heb je de betreffende transponders gewist in je transponderlijst en komen ze daarom niet meer door, ofwel zit er een defect in je LNB waardoor die frequenties niet meer ontvangen worden, ofwel zit er misschien een storing in de verschillende aansluitingen.

 

Heb je de antenne-coax aan je ontvanger als een terug aangesloten (na de stroomtoevoer naar je ontvanger te hebben uitgezet, nooit coax losmaken met stroom nog op je ontvanger) en hetzelfde gedaan met de coaxaansluiting aan je LNB.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast johanmoni

dit probleem heb ik ook gehad op slaapkamer,gewoon naar tvv bellen die sturen een speciale puls voor strong 8000 en alles werkt weer

 

gr johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik had idd eens de coax kabel uit de LNB gedaan, zonder te checken ofdat de decoder af/aan stond.

Ik ben dan effectief gisteren op de ladder gekropen en heb de kabel naar de LNB er eens uitgetrokken en terug vastgemaakt (decoder uit).

Daarna een rescan gedaan, en zo waar, ik had plots de zenders BVN, Jetix, MGM en Schlager TV zonder problemen. De vlaamse zenders waren nog steeds zoek.

Echter, deze morgen waren BVN en consoorten terug weg (enfin: rode vierkantje op deze kanalen).

Dus ik denk dat mijn LNB er aan is. Alhoewel ik maar sinds kort TV Vlaanderen heb, heb ik de LNB alle ettelijke jaren, dus een vervanging kan geen kwaad.

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel is je LNB er niet aan, maar zit je schotel een klein beetje naast haar ideale stand voor Astra 1 en heb je door aan de LNB te prutsen, alles gisteren iets verzet, waardoor de ontvangst iets beter was en is hij vannacht een weinig terug verschoven met als gevolg geen ontvangst meer.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja, voor het verhaal nu volledig af te maken, dacht ik dat het te maken had met de frequentie van deze Vlaamse zenders, met name op frequentie 12721.

 

Mijn 'oude' Strong SRT-8000 staat standaard ingesteld op ASTRA 1G, met de HI-band die op 12515 staat. (De LNB kan van 10.600Hz tot 12.750Hz).

 

Ik heb tenslotte einde raad een splinternieuwe LNB duobloc gekocht (Astra 1 en 3), met nog steeds hetzelfde resultaat: geen Vlaamse zenders, noch zenders zoals BVN, Nickelodeon, enz.

 

Dus ten einde raad, nog even willen proberen om mijn kaart nog eens te heractiveren (alhoewel deze op september staat), en wat ziet mijn oog op de site van TVV ? Er is een actie om niet gecertifieerde decoders gratis om te ruilen tegen een nieuwe S-Box of tegen een meerprijs voor een Philips HD....

 

Dat is het enige dat mij nog overblijft om dit probleem op te lossen (jullie moeten namelijk weten dat ik Wallonie woon, en dat ik SPECIAAL TVV heb genomen om de vlaamse zenders te ontvangen....)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee of het inruilen van uwe strong naar 1 van de aangeboden TVV modellen aanvaardbaar is voor jou.

 

In ieder geval, ik had mijne Philips HD ontvanger binnen de week ontvangen na de aanvraag via hun website.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...