Ga naar inhoud


EPG wat is daar mee aan de hand!!!


Lite On

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Neptunus
We roepen nu al jaren om een open standaard EPG zoals bij de Duitse zenders maar CDS blijft maar vasthouden aan die vreselijke "BIENTOT" MHW epg! mad


Dit is onderdeel van die "geweldige" service van CD, kijk maar uit dat ze geen acceptgiro sturen om dit te kunnen onderhouden.

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Dus de tsjechen moeten het maar met nederlandse EPG doen omdat wij nederlandse EPG willen/eisen? CD maakt gebruik van hun uplink en daar zit tsjechische EPG bij. Jammer dan maar het is niet anders.


Sorry???
History HD was al tijden met Engelse EPG.
Dat werkte goed.Waarom veranderen dan?
Engels is de wereldtaal.
Als Nederlanders én Tsjechen Engels kunnen,
wat voor 80% het geval is,is er niks aan de hand
en zijn beide partijen tevreden.
tenminste,de klanten hiervan.

Want nadat bekend is gemaakt dat History Hd ook bij CDS kwam
is de EPG veranderd naar de Tsjechische taal.

Leg dat maar es uit!


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat CD ervoor betaald om deze zenders uit te kunnen zenden dan mag je er toch ook een fatsoenlijke EPG uit onderhandelen.

Minimaal een engelstalige maar eigenlijk de Nederlandse EPG. Komt weer op de goede service van CD neer. Alles wederom halfslachtig.

Geld trouwens niet alleen voor History maar ook voor de kinderprogramma's. Daar kan ik ook geen hout van maken.

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: iRuud
Dus de tsjechen moeten het maar met nederlandse EPG doen omdat wij nederlandse EPG willen/eisen? CD maakt gebruik van hun uplink en daar zit tsjechische EPG bij. Jammer dan maar het is niet anders.


Sorry???
History HD was al tijden met Engelse EPG.
Dat werkte goed.Waarom veranderen dan?
Engels is de wereldtaal.
Als Nederlanders én Tsjechen Engels kunnen,
wat voor 80% het geval is,is er niks aan de hand
en zijn beide partijen tevreden.
tenminste,de klanten hiervan.

Want nadat bekend is gemaakt dat History Hd ook bij CDS kwam
is de EPG veranderd naar de Tsjechische taal.

Leg dat maar es uit!


Nederlandse EPG = Nederlandse taal
Britse EPG = Engelse taal
Tsjechische EPG = Tsjechisch taal

Kom op zeg, als ik naar de Nederlandse televisie kijk verwacht ik Nederlands, ook bij de EPG, en dus geen Engels.
Of Engels de wereldtaal is weet ik niet. Het wordt wel veel gesproken, maar dat is het Chinees, Spaans en ook het Duits ook. EPG in het Engels betekent in feite gewoon het begin van het afschaffen van Nederland.

Waarom is dit forum dan nog in het Nederlands?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe zit dat met de technische mogelijkheden?

 

Kan een dvb-stream ook meerdere EPG talen bevatten? In mijn ontvanger heb ik in iedergeval geen mogelijkheid een keuze daarin te maken. Aan de degenen die zo gesteld zijn op hun nederlandse EPG, hoe zou CD dit kunnen oplossen? (Zonder gebruik te maken van een extra transponder/stream natuurlijk)

 

De uitgebreide EPG zou natuurlijk wel meertalig uitgevoerd kunnen worden. Maar waarschijnlijk zijn ook hier de mogelijkheden voor beperkt, ook aan ontvanger zijde.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Kom op zeg, als ik naar de Nederlandse televisie kijk verwacht ik Nederlands, ook bij de EPG, en dus geen Engels.


Kijk daar hebben we een punt. Nederland 1 t/m RTL8 zijn Nederlandse zenders waar dan ook een nederlandstalige EPG zit. History is een - van orgine - Amerikaanse zender waar dan engelstalige EPG bij zou moeten zitten. Echter CsLink is een tsjechisch bedrijf dat het herverdeelt voor - in de eerste plaats - tjechische markt. Canal Digitaal maakt gebruik van de uplink van CsLink is mooi in het kader van kosten besparing. Hadden ze dat niet gedaan dan was HystoryHD (en ook EuroSportHD) niet beschikbaar gekomen voor de nederlandse markt. Als CD een alliantie was aangegaan met een andere aanbieder die dezelfde programma's aanbied dan had er waarschijnlijk een duitse of franse EPG bij gezeten.

iRuud
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ontvanger heeft VH1 maar ook VH1 Classic de ene keer wel een EPG, en dan weer niet.

 

CDS zou echt is een poging moeten doen een nette EPG op poten te zetten, ook voor bijvoorbeeld Eurosport HD en History HD. Voor de gegevens van Eurosport HD moet ik elke keer zappen naar Eurosport SD om te zien wat er op is, in normaal Nederlands. Doe desnoods een Engelstalige EPG, Tsjechen kunnen toch ook wel Engels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Bij mijn ontvanger heeft VH1 maar ook VH1 Classic de ene keer wel een EPG, en dan weer niet.

CDS zou echt is een poging moeten doen een nette EPG op poten te zetten, ook voor bijvoorbeeld Eurosport HD en History HD. Voor de gegevens van Eurosport HD moet ik elke keer zappen naar Eurosport SD om te zien wat er op is, in normaal Nederlands. Doe desnoods een Engelstalige EPG, Tsjechen kunnen toch ook wel Engels?


Und Deutsch!

CS was deel van CSSR en dus bondgenoot met de DDR.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...