Ga naar inhoud


IP adres bij booten


BCP88

Aanbevolen berichten

Hoe kun je het ip adres veranderen dat de dreambox gebruikt bij het opstarten met de pijl omlaag ingedrukt (om een nieuwe image in te laden).

Deze staat nu vast op 192.168.1.3, ik denk dat ik dit ooit eens heb ingesteld? Dit is niet het adres dat ik heb ingesteld voor mijn netwerkverbinding via het menu van de dreambox (communicatie instellingen).

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit wordt normaal gesproken door de DHCP server in je router bepaald. Die geeft bij een nieuw apparaat in je netwerk het eerste vrije adres.

In sommige gevallen kun je in de router aangeven dat een apparaat met een bepaald MAC adres (identiteit van de netwerk kaart) een bepaald vast IP adres krijgt.

Meestal onthoudt DHCP wel het MAC van bekende apparaten en krijg je iedere keer weer automatisch het zelfde nummer.

Het kan echter ook voorkoemen dat je router na een reset weer opnieuw begint met zijn tabel van ip adressen.

DM8000 - Open Pli

Visiosat BiSat - 19.2E, 28.2E, 23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het ligt niet aan de router. M'n router heeft een range van 192.168.0.1-192.168.0.254 en m'n dreambox neemt het ip 192.168.1.3. Dit ip adres gebruikte ik vroeger altijd voor m'n dreambox (met m'n vorige router). Nu met de nieuwe router heb ik adres 192.168.0.197 voor de dreambox ingesteld.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BCP88
Nee, het ligt niet aan de router. M'n router heeft een range van 192.168.0.1-192.168.0.254 en m'n dreambox neemt het ip 192.168.1.3. Dit ip adres gebruikte ik vroeger altijd voor m'n dreambox (met m'n vorige router). Nu met de nieuwe router heb ik adres 192.168.0.197 voor de dreambox ingesteld.


Het probleem zit 'm in die x.x.0.x en x.x.1.x.
Ofwel je router anders instellen, ofwel je dreambox een ander IP geven of laten krijgen via DHCP.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet
Het probleem zit 'm in die x.x.0.x en x.x.1.x.
Ofwel je router anders instellen, ofwel je dreambox een ander IP geven of laten krijgen via DHCP.

Dat was mijn vraag, hoe ik dat moest doen wink

Origineel bericht van: HarR_99

Dit is wat ik zocht. Dadelijk moet ik mijn seriële kabel eens gaan zoeken. Of kan ik daar ook aan via het netwerk?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BCP88
Of kan ik daar ook aan via het netwerk?


Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar als je hem opstart in stop mode (zoals bij flashen) zou je via telnet ook in de bios moeten kunnen.

DM8000 - Open Pli

Visiosat BiSat - 19.2E, 28.2E, 23.5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HarR_99
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar als je hem opstart in stop mode (zoals bij flashen) zou je via telnet ook in de bios moeten kunnen.

Dan ben ik weer bij hetgene wat mijn probleem is, dat ik er in stop mode niet aan kan omdat hij een vast ip adres nam.

Maar het is me nu gelukt met de seriële kabel(zoals je in een van de vorige posts zei). Ik heb het ipadres nu kunnen veranderen naar een adres uit de 192.168.0 range. Via dhcp doet hij het niet.

Bedankt voor de hulp.

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...