Ga naar inhoud


[7121] Hoe Canaldigitaal en TV Vlaanderen in zenderlijst toevoegen


franstroch

Aanbevolen berichten


Ik heb hier net gelezen dat je ofwel de kanaallijst van TVV OF die van CDS kan inladen (stond hier een nieuwe DSR 7121 te koop omdat hij dit niet kon).

In princiepe zal dit wel logisch zijn aangezien je in België geen CDS kan krijgen en in Nederland geen TVV (en er zit ook maar 1 cardreader in).

 

Dus ik denk dat wat jij wil niet mogelijk is, ik heb wel gezien dat er een manier is om handmatig zenders te scannen maar ik weet niet of je dan ook andere zenders kan inladen dan deze in de standaard TVV kanaallijst.

 

Ik weet trouwens niet eens of het mogelijk is om de kanalen van plaats te wisselen (moet ik nog eens uitzoeken) want dan had ik één HD liefst op 1 gezet en dan één op 100 (bijv.)

 

Oh, misschien is het mogelijk om alternatieve software in te laden ? zoals die RayhTec voor bepaalde andere Philips ontvangers maar ik heb hier nog geen software voor de 7121 gezien.

 

En ik vraag me trouwens ook af waarom er zoveel knoppen op de AB zitten (de helft werkt niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Wat staat er in de bijgeleverde handleiding over kanalen inlezen.?


Handleiding ? Je bedoelt de copy van de handleiding want ze hebben nog niet eens de moeite genomen om een "echte" handleiding mee te geven ! (Bij mijn Aston zat dan weer een mooie handleiding in kleur).

Maar goed, voor zover ik in de handleiding zie staat er enkel in hoe het automatisch gaat (bij installatie).

De Handleiding is nogal beknopt naar mijn mening, maar deze ontvanger kan op dit moment ook niet zo heel veel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor € 59, - kan je ook geen handleiding in kleur verwachten.!

Wel dat de handleiding bijgewerkt is met de uitgevoerde update's van de software van deze decoder.

Nu krijg ik de indruk dat de handleiding nog steeds de handleiding van twee jaar terug is, dus zonder de aanpassingen...

Dat is dan niet echt bevorderlijk om het slechte imago van de leverancier van deze decoder te verbeteren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Voor € 59, - kan je ook geen handleiding in kleur verwachten.!
Wel dat de handleiding bijgewerkt is met de uitgevoerde update's van de software van deze decoder.
Nu krijg ik de indruk dat de handleiding nog steeds de handleiding van twee jaar terug is, dus zonder de aanpassingen...
Dat is dan niet echt bevorderlijk om het slechte imago van de leverancier van deze decoder te verbeteren.


Ja, voor €59 mag je idd niet al te veel verwachten maar de handleiding van Samsung (TV) is ook niet in kleur maar hij ziet er wel "officiëel uit" Bij Philips is het net of je een "clone" hebt gekocht en dat ze er gewoon een copy van de handleiding hebben bijgestoken.

Trouwens ze laten het uitschijnen dat je een onvanger van €299 krijgt voor deze lage prijs en voor die € 59 zou er toch een goede handleiding moeten inzitten.

Of de handleiding is aangepast of niet weet ik niet, maar vermoed van niet.

Op de site van TVV of CDS wel een PDF gevonden voor deze ontvanger maar ik denk dat het ook de "orginele" van 2 jaar geleden is.

Trouwens er stond ook informatie over een Firmware update op de site van TVV maar er staat wel nergens een versie bij dus kan je niet controleren welke firmware versie er op je ontvanger staat crazy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

heb vandaag mijn 7121 ontvangen, het is idd. niet mogelijk om de beide zenderlijsten in te laden. Als je initialiseerd met de TVV kaart dan laad hij de TVV kanalen, als je dan daarna manueel toevoegt dan krijg je nog een kleine 200 kanalen erbij waar je niets mee bent...hij laadt dan geen enkel CD kanaal.

de enige mogelijkheid is om dan terug naar de fabrieks instellingen te gaan en te initializeren met de CD kaart. dan heb je dus de CD kanalen maar krijg je de TVV kanalen niet toegevoegd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft nog steeds een gecastreerde CanalDigitaal decoder met al zijn beperkingen.

Voorlopig valt ook niet te verwachten dat er iets zal veranderen.

Nieuwe firmware zal alleen enkele bug's verhelpen en waarschijnlijk weer nieuwe toevoegen.

Heel jammer allemaal, zo schiet CanalDigitaal zich weer eens niet alleen in de eigen voet maar ook in de voet van TvVlaanderen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Het is en blijft nog steeds een gecastreerde CanalDigitaal decoder met al zijn beperkingen.
Voorlopig valt ook niet te verwachten dat er iets zal veranderen.
Nieuwe firmware zal alleen enkele bug's verhelpen en waarschijnlijk weer nieuwe toevoegen.


Ik vraag me wel af wanneer ze extra functionaliteit gaan toevoegen zodat je die ethernet-poort en USB kan gebruiken, en dat LED-je op het front met die envelop erbij zal ook wel ergens voor bedoeld zijn zeker ?

Ik had ergens gelezen dat je met een bepaalde Philips ontvanger via de USB kon opnemen op een externe HDD en dat zou wil leuk zijn want dan kan ik er een simpele PVR van maken, maar dan zal je wel niet kunnen opnemen op één en kijken naar VTM bijv.)?

Origineel bericht van: Johan45

Heel jammer allemaal, zo schiet CanalDigitaal zich weer eens niet alleen in de eigen voet maar ook in de voet van TvVlaanderen.


Aan de andere kant is dat natuurlijk wel te begrijpen. Ik bedoel in princiepe kan een Belg niet aan een CDS kaartje komen (is volgens CDS Illegaal want ik heb het vroeger eens gevraagd voordat er van TVV sprake was) en voor een Nederlander zou het ook niet mogelijk zijn om aan een TVV kaartje te komen.

Dus is er in de ogen van TVV en CDS geen enkele reden om deze functionaliteit toe te voegen.

Aan de andere kant kan je natuurlijk ook zeggen dat je ook nog een andere legale kaart hebt (niet CDS/TVV) en dat ze die op z'n minst zouden kunnen ondersteunen. Mits die content provider ook SECA3 gebruikt (of een CI slot toevoegen aan de ontvanger).

Maar zoals al gezegd dit is gewoon een goedkope ontvanger voor de "gemiddelde" gebruiker die gewoon TVV/CDS wil kijken en die mensen hebben waarschijnlijk geen nood aan uitgebreide functionaliteit gewoon TV kijken is al genoeg en anders kopen ze wel een Dreambox :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Het is en blijft nog steeds een gecastreerde CanalDigitaal decoder met al zijn beperkingen.
Voorlopig valt ook niet te verwachten dat er iets zal veranderen.
Nieuwe firmware zal alleen enkele bug's verhelpen en waarschijnlijk weer nieuwe toevoegen.
Heel jammer allemaal, zo schiet CanalDigitaal zich weer eens niet alleen in de eigen voet maar ook in de voet van TvVlaanderen.


In mijn vriendenkring zijn er veel met een motorgestuurde schotel (niet alleen hobbyisten) en die vallen ook uit de boot dank zij CD/TvV.
Ik had hier een bakje met 2 ci sloten van ongeveer 9 jaar en daar stond de soft wel op, was wel geen HD.
Als TvV/CD hun ezelspakje zou uitrekken kan ik in de toekomst de 7121 mss nog gebruiken, intussen staat hij hier wel in de kast.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Aston79

Ik vraag me wel af wanneer ze extra functionaliteit gaan toevoegen zodat je die ethernet-poort en USB kan gebruiken, en dat LED-je op het front met die envelop erbij zal ook wel ergens voor bedoeld zijn zeker ?

Ik denk dat je dit wel kan vergeten.
CanalDigitaal kennende zal de USB nooit dienst gaan doen.
Het led-envelopje dient om aan te geven dat er berichten zijn.
Dit is de afgelopen 10 jaar nog nooit gebruikt dus die functie zal ook wel nooit werkend worden.

Origineel bericht van: Aston79
[
Ik had ergens gelezen dat je met een bepaalde Philips ontvanger via de USB kon opnemen op een externe HDD en dat zou wil leuk zijn want dan kan ik er een simpele PVR van maken, ...


Je kan via een scartkabel opnames maken, naar het idee van CanalDigitaal moet dit voldoende zijn voor haar klanten.
Waarmee CanalDigitaal blijkgeeft kwaliteit niet hoog in het vaandel te hebben staan.

Origineel bericht van: Aston79
Aan de andere kant is dat natuurlijk wel te begrijpen. Ik bedoel in princiepe kan een Belg niet aan een CDS kaartje komen (is volgens CDS Illegaal want ik heb het vroeger eens gevraagd voordat er van TVV sprake was) en voor een Nederlander zou het ook niet mogelijk zijn om aan een TVV kaartje te komen.


CanalDigitaal weet ook wel dat de kaart illegaal in het buitenland gebruikt wordt.
Zonder de abonnementen van Nederlanders in het buitenland zou CanalDigitaal waarschijnlijk niet lang meer blijven bestaan.
Ik ben dan ook erg verwonderd dat ze dit niet hebben doorzien en de kanalen van TvV niet gewoon in de snelscan lijst zetten.
Voor CanalDigitaal levert het alleen maar meer abonnementen op en daar hebben ze zeker in deze voor CanalDigitaal moeilijke tijden wel behoefte aan om te kunnen overleven.

Origineel bericht van: Aston79
Maar zoals al gezegd dit is gewoon een goedkope ontvanger voor de "gemiddelde" gebruiker die gewoon TVV/CDS wil kijken en die mensen hebben waarschijnlijk geen nood aan uitgebreide functionaliteit gewoon TV kijken is al genoeg en anders kopen ze wel een Dreambox :D


De 7121 is dan nu even goedkoop met inruil van een oude decoder maar de 'normale' prijs is € 299, - op de site van CanalDigitaal.
Dus van een goedkope decoder zou ik niet willen spreken vooal als je bedenkt dat de decoder nog steeds niet bugvrij is en dat waarschijnlijk (gezien de Pace achtergrond van deze 'Philips') ook nooit zal worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

CanalDigitaal weet ook wel dat de kaart illegaal in het buitenland gebruikt wordt.
Zonder de abonnementen van Nederlanders in het buitenland zou CanalDigitaal waarschijnlijk niet lang meer blijven bestaan.
Ik ben dan ook erg verwonderd dat ze dit niet hebben doorzien en de kanalen van TvV niet gewoon in de snelscan lijst zetten.
Voor CanalDigitaal levert het alleen maar meer abonnementen op en daar hebben ze zeker in deze voor CanalDigitaal moeilijke tijden wel behoefte aan om te kunnen overleven.


Ja, maar ik ga er vanuit dat ze bij CanalDigitaal dat nooit openlijk gaan toegeven (dacht dat TVV dat in het verleden wel heeft gedaan in reclame campagnes) aangezien ze dat wettelijk niet mogen (wat niet wil zeggen dat ze er actief actie tegen gaan ondernemen).
En dan zit ik nog met de vraag hoeveel Nederlanders er nu een TVV en CDS abonnement hebben. Ik heb nederlandse buren maar die hebben gewoon hun CDS kaartje vanuit Nederland meegenomen en hebben geen behoefte aan VTM of de andere zenders die TVV heeft en CDS niet en Zelf heb ik ook geen behoefte aan RTL4 enzo. Het enige zou Film1 zijn maar om daarvoor nu speciaal een extra abonnement bij CDS te nemen, via omwegen, is er voor mij persoonlijk toch iets over en trouwens het werkt niet met mijn 7121 :D

Dat deze ontvanger met zijn 299 euro niet goedkoop is klopt wel maar ze geven ze nu ook voor 59 euro weg. Ik vraag me trouwens af of doe S-BOX 8080 iets is voor bijv. een 2de TV waarop toch geen HD nodig is ? en werken beide ontvangers goed met zo'n SmartWi ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van Pace is onder de producten een toestel te vinden dat veel gelijkenissen vertoont met de 7121, doch dat blijkbaar op de markt zou zijn/komen voor Canalsat.

 

De USB-poort is bij dat toestel in gebruik voor aansluiting op een externe HD.

 

CDS en TVVlaanderen of was het Nagravision hebben ooit een persbericht uitgebracht waarin sprake was van het aanbieden van video-on-demand.

 

Je zou daarvoor een externe harde schijf nodig hebben, evenals een ethernetverbinding.

 

De ethernetverbinding dient dan voor het aanvragen van de content, die dan op de harde schijf verbonden aan de ontvanger wordt opgeslagen en die gedurende een bepaalde periode consulteerbaar is.

 

De 7121 is daar blijkbaar - althans op het vlak van hardware - voor uitgerust.

 

Blijft de vraag of CDS en/of TVVlaanderen deze dienst al dan niet gaan aanbieden.

 

Indien ja, neem ik aan dat softwarematig het nodige zal gedaan worden om het toestel zo te laten werken.

 

Indien PVR-mogelijkheid geactiveerd zou worden, is het natuurlijk wel maar een toestel met een enkele tuner, dus geen mogelijkheid om naar iets anders te kijken tijdens het opnemen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Op de website van Pace is onder de producten een toestel te vinden dat veel gelijkenissen vertoont met de 7121, doch dat blijkbaar op de markt zou zijn/komen voor Canalsat.

De USB-poort is bij dat toestel in gebruik voor aansluiting op een externe HD.

Greets


Heb je ook een typenummer van dit toestel.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...