Ga naar inhoud


Slecht nieuws voor Azbox gebruikers ?


The feedchaser

Aanbevolen berichten

Dus dubbele tuner kan alleen wil sigma niet vertellen hoe. Da's aardig van Sigma,niet?

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Iz de twin tuner functies, zit het probleem in de Sigma set.

Sigma heeft inmiddels daarvoor een nieuwe chipset uitgebracht, de oude wordt niet meer aktief verkocht, en als men op basis van de nieuwe chipset een redesign maakt dan zouden de problemen opgelost moeten zijn en zou de hardware zonder problemen twin tuner functies moeten ondersteunen. De oude chipset is ook de reden dat ik nooit deze box heb gekocht. Een ontvanger die niet vanaf het begin de twin tuner mogelijkheden ondersteund moet je echt niet meer kopen in deze tijd.

 

Volgens mij staat op de box van Azbox dat het een combo betreft, dus men heeft een voorbehoud gemaakt, ook op hun site staat duidelijk:

 

Modular tuner sockets

 

One of or top hardware features is that the tuners can be easily switched so you can easy transfer your DVB-S2 receiver to one combo receiver. You have all freedom to pick any desired combination that more adjusts and fit into your needs (Available tuners: DVB-T, DVB-C, DVB-S2, ATSC and ISDB-T (Brazilian format)

 

dus op dat gebied is alles wat meer doet meegenomen. Ik denk ook dat men daarom ook in een lagere prijsklasse dit product aanbiedt. Het probleem van de moederborden met brakke CI's moet wel opgelost worden. Zij zouden de betreffende SMD chips dan moeten vervangen, en dat is redelijk arbeidsintensief. De duitse importeur heeft tussen de regels door aangekondigd dat men nog met Opensat aan het kissebissen is, maar Opensat zal haar verantwoording (moeten) nemen.

 

Opensat geeft wel aan dat de nieuwe ontvanger wel met dezelfde software zal gaan werken, ik weet niet in welke mate men dan de software moet herschrijven cq. wanneer de herontworpen ontvangers geleverd worden die twin tuner faciliteiten mogelijk maken. In de laatste software versie er wel al zaken zoals twin tuner mogelijkheden erin zitten alleen zijn deze opties bij de huidige serie nog grijs volgens de testers. Wellicht dat men eea al aan het testen is met de nieuwe chipset.

 

Ik denk niet dat men stopt met de productie van een sat ontvanger, zoals de geruchten in DL zijn. De programmeurs werken nog altijd de software en diverse beta testers geven aan dat zij nog altijd response krijgen van de programmeurs en Opensat geeft aan dat zij hun verantwoording nemen en dat er een redesign gaat komen. Probleem is wel dat Opensat voor de Angla beurs had aangekondigd dat men een demo zou geven van de Twin tuner faciliteiten met 2x DVB-s. Op de Angla wist men echter dat zij de problemen mbt de hardware niet door het herschijven van de software kon oplossen. Oplossingen die men had zouden erg buggy zijn geweest. Vanaf dat moment begon het te broeien in Duitsland omdat Opensat al hierover enige uitspraken heeft gedaan over de toekomst die nu dan om een vreemde reden bekend worden gemaakt in de genoemde forums. Maar Opensat gaat nu toch duidelijk door met de Sat reeks op basis van een redesign, en dat was in mei nog niet bekend.

 

Inmiddels hebben wel al veel duitse gebruikers aangegeven hun box dan maar te verkopen omdat zij geen vertrouwen meer hebben. Een procedure opstarten bij de dealer heeft geen zin, of men moet een CI probleem hebben. Volgens de wet moet men echter de dealer dan gelegenheid geven om eea te herstellen en dat zou dan ook gaan gebeuren. Echter dat zal maanden gaan duren, gezien het tempo waarin men nu klachten afhandeld.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb geen idee hoe dit verhaal inhoudelijk aan de Sigma kant zit, en ben ook niet op de hoogte van de commerciele strategie van Sigma.

 

Wat ik wel weet, is dat de volgende beschrijving op de OpenSat AZBox website staat:

 

Personal (Digital) Video Recorder and Time shifting function

You can record one channel and watch another (in case that Your AzBox is equiped with additional tuner), as we earlier mentioned, you can use all desired combination of tuners, as AzBox is equiped with two tuner slot's.

 

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

@aart

 

En wat staat op de doos van de Azbox???

 

Op de NL site staat duidelijk (www.azbox.nl):

 

Uitwisselbare tuners:

Beide tuners van de Azbox Premium HD en Azbox Elite HD kunnen eenvoudig verwisseld worden. De satelliet TWIN-tuner kan eenvoudig worden omgetoverd tot een combinatie van een satelliet tuner met een kabel of Digitenne tuner.

 

Deze twin tuner mogelijkheden werken dus, andere kun je vergeten.

 

Kennelijk is men nog tegenstrijdig met de info, maar wij zullen ons moeten baseren op de info op de NL site voor de ontvanger zoals deze voor de NL markt wordt uitgebracht.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Uitwisselbare tuners:
Beide tuners van de Azbox Premium HD en Azbox Elite HD kunnen eenvoudig verwisseld worden. De satelliet TWIN-tuner kan eenvoudig worden omgetoverd tot een combinatie van een satelliet tuner met een kabel of Digitenne tuner.


Citaat:
Deze twin tuner mogelijkheden werken dus, andere kun je vergeten.


Dus wel of geen Sat-twin tuner? ik snap het nu helemaal niet meer .
Sat twin is toch niet mogelijk met sigma?
Als sat twin niet mogelijk is dan is de aardigheid er snel vanaf.
Ik hoef geen digitenne en al helemaal geen kabel.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat twin is niet mogelijk dus...

 

Het blijkt dat de ontvanger dan heel buggy is. Daarom levert men nog altijd geen losse DVB-S(2) tuner module, wel de DVB-C en DVB-T module. De programmeurs zouden er inmiddels een punthoofd van hebben gekregen.

 

En volgens mij zetten ze dus nu echt een punt achter. er zal geen Twin soft komen die dit wel ondersteunt op deze generatie ontvanger.

 

En daarom is er nu de ophef op de diverse boards. Immers Open Sat heeft altijd de indruk gegeven dat het met aangepaste software dus op te lossen zou zijn en nu gooit men de handdoek in de ring en verwijst naar de nieuwe ontvangers met dus nu blijkt een andere chipset aan de basis waardoor de oude generatie op slag waardeloos zou zijn. Men geeft echter aan dat de software ontwikkeling wel doorgaat (als doekje voor het bloeden), maar tussen de regels door lezen dan de kenners op deze forums dat men de Twin tuner functies dan alleen verder gaat ontwikkelen voor de nieuwe generatie.

 

Probleem is dat Linux boxen constant in ontwikkeling zijn, welke is nu al uitontwikkeld, op zich werken veel van de genoemde functies in de box wel, en velen zijn al tevreden, maar men mist de afwerking, cq. veel functies werken wel maar ook niet het is maar hoe je het bekijkt. Dat is het probleem met veel media-boxen en zou je je beroepen op je consumentenrecht dan wordt het een zware dobber. Als je hem alleen aangekocht hebt voor de Twin Sat tuner functies en je dealer heeft hem zo verkocht en je kunt dat aantonen, tja, dan heb je een kans en is de dealer het haasje. Maar aangezien de 2e tuner nooit leverbaar geweest is, wordt het echt moeilijk.

 

Maar de software is altijd Beta gebleven en dat moest men zich bij aankoop dan realiseren.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet echt een idee waar je deze informatie vandaan hebt, anders dan oorspronkelijk van de Duitse boards. Wellicht hebben ze daar gelijk, maar OpenSat houdt ook in de actuele berichtgeving (http://www.azbox.com/com.pdf) nog steeds vast aan de twin-tuner functionaliteit.

 

Tevens houdt men vast aan de toepassing van Sigma chipset.

 

We zullen zien wat er van terecht komt.

 

Ik begrijp ook wel dat je een producent op basis dit soort beloftes niet altijd moet vertrouwen, maar dat geldt evenzeer voor de diverse internet-fora.

 

Voorlopig geef ik de box nog steeds het voordeel van de twijfel. Wellicht ook omdat de twin-tuner functionaliteit voor mijzelf een minder hoge prioriteit heeft.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hugo himself geeft een andere verklaring dan Impex, de grootste importeur in Europa van de Azbox, die duidelijk stelt dat er een gemodificeerde serie gaat komen. Blijkbaar waren er meerdere verklaringen in omloop, dus de grote baas komt nu zelf met een verklaring.

 

Kennelijk gaat men met dezelfde chipset verder, maar gaat men (via een omweg?) een oplossing zoeken. Het heeft dan alle schijn dat dit dus een oplossing wordt á la Relook 400s, die deze functie alleen via truukjes aan de gang kreeg wat nooit de stabiliteit ten goede kwam. Over enige verdere modificaties in de huidige serie wordt niet verder meer gerept.

 

Het geeft alleen geen vertrouwen dat men al sinds meer dan 6 maanden een oplossing probeert te vinden...

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je voor dat zij de DVB-C tuner voor elkaar krijgen dan loop je nog tegen het probleem aan van het niet werken van het CI slot! en die heb je volgens mij wel nodig (Ziggo / Alpha scipt).

afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: afred
Stel je voor dat zij de DVB-C tuner voor elkaar krijgen dan loop je nog tegen het probleem aan van het niet werken van het CI slot! en die heb je volgens mij wel nodig (Ziggo / Alpha scipt).
afred.


Of misschien ook niet ...

Waarom zou de MultiCAS niet werken met een IRDETO2 kaart van
Ziggo?

Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou de MultiCAS niet werken met een IRDETO2 kaart van

Ziggo?

Ja dat zou best kunnen maar dat interne slot heb je nodig voor je CD kaart (ik althans) dus wil ik een extern slot gebruiken voor een AlphaCrypts i.s.m een Ziggokaart. (dus makkelijk bij het opnemen)

afred

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: afred
Waarom zou de MultiCAS niet werken met een IRDETO2 kaart van
Ziggo?

Ja dat zou best kunnen maar dat interne slot heb je nodig voor je CD kaart (ik althans) dus wil ik een extern slot gebruiken voor een AlphaCrypts i.s.m een Ziggokaart. (dus makkelijk bij het opnemen)
afred


Ik heb hier geen kabel en dus zeker geen Ziggo. maar mijn Irdeto module met m'n Epsilon Irdeto acces kaart van Canaldigitaal werkt uitstekend in mijn AZbox.

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:


Ik heb hier geen kabel en dus zeker geen Ziggo. maar mijn Irdeto module met m'n Epsilon Irdeto acces kaart van Canaldigitaal werkt uitstekend in mijn AZbox.


Waarom de Irdeto module?
Werkt de Irdeto kaart niet in de interne CAM? (de SECA3 wel!)

Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...