Ga naar inhoud


[Strong 8000] Strong SRT8000 - Welke recente firmware?


J33W33

Aanbevolen berichten

Beste Sat4all gebruikers,

 

Zoals jullie zien is dit mijn eerste post op dit geweldige forum. Ik ben nog echt een n00b op het gebied van satelliet maar leergierig en technisch ingesteld cool

 

Hieronder mijn situatie/vraag;

 

Ik kijk sinds kort ook via de schotel (canal digitaal basispakketje) en heb van een vriend van mij een Strong SRT 8000 gekregen.

Nu heb ik even rondgekeken op het forum en heb verscheidene topics gevonden hoe de decoder te voorzien van nieuwe firmware.

Het flashen zal het probleem niet zijn echter heb ik wel een vraag m.b.t. welke firmware te gebruiken om de decoder te flashen.

 

Ik kijk momenteel via Canal Digitaal (onlangs nieuwe smartcard ontvangen, Mediaguard 3 geloof ik).

 

Nu ben ik op zoek naar een recente en goedwerkende firmware icm. canal digitaal kunnen jullie mij hierbij helpen? Eventuele kanaal lijsten zijn ook welkom.

 

technische informatie van mijn decoder;

 

Strong SRT-8000

versie: 22

fabrikant: OEM 1

Type: 0

Patch run: 0

Sat: Astra 1G

 

Naar mijn weten is deze decoder nog niet eerder geflashed.

 

Alvast bedankt,

 

J33W33

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: J33W33
technische informatie van mijn decoder;

Strong SRT-8000
versie: 22
fabrikant: OEM 1
Type: 0
Patch run: 0
Sat: Astra 1G


Je hebt een 8100 versie ondanks dat erop het frontje 8000 staat.
Je hebt de nieuwe smartcard ontvangen, dus je hebt sattracker 4.0 nodig en de patch nodig voor de Merlin kaart.

Ik zal kijken wat ik voor je kan samenstellen.

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie Interpol!

 

Wat doet de Merlin patch / Emu patch als ik vragen mag?

 

En als ik de firmware upgrade welke veranderingen brengt dat met zich mee?

 

Is er ergens een overzicht te vinden wat de voordelen van deze nieuwe firmware zijn? (changelog o.i.d.? weet niet of dat bestaat)

 

Sorry dat ik meteen met een aantal vragen kom maar termen zoals Merlin en Emu (waarschijnlijk afgeleid van Emulator?) zijn mij als satn00b nog vreemd smile

 

Vandaag Seriele en Parallel kabel besteld dus hopelijk kan ik er morgen mee aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voordelen:

Kan ongeveer 4000 kanalen bergen, org maar 999.

motorsturing

diseqc 1.2

Ondersteuning nagra, seca, irdeto en viaccess.

Emu = emulator waar je sleuteltjes in kan voeren, maar veel is er op deze manier niet meer te open aan kanalen.

Cardsharing mogelijkheden

LAN sharen binnenshuis.

etc... omdat ik vast wel iets vergeten ben.

 

ps. Wan sharing en vragen over sleuteltjes is op deze site niet toegestaan. Veel lezen levert veel info op. Kijk ook eens hier:

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1492028#Post1492028

 

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook ik ben op zoek naar recente firmware voor de srt8000 omdat er steeds haperingen in het beeld zijn, ongeveer elk kwartier een seconde op zwart. Bij kanalen installeren staat er in de linkerbovenhoek 5.5.1.

Deze heb ik er ook opgehad: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=download&Number=38891 maar dan ontvang ik alleen RTL 4 en 5 en verder niks.

 

 

technische informatie van mijn decoder:

 

Strong SRT-8000

versie: 20

fabrikant: OEM 6

Type: 5

Patch run: 0

Sat: Astra 1G

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: interpol
Origineel bericht van: J33W33
technische informatie van mijn decoder;

Strong SRT-8000
versie: 22
fabrikant: OEM 1
Type: 0
Patch run: 0
Sat: Astra 1G


Je hebt een 8100 versie ondanks dat erop het frontje 8000 staat.
Je hebt de nieuwe smartcard ontvangen, dus je hebt sattracker 4.0 nodig en de patch nodig voor de Merlin kaart.

Ik zal kijken wat ik voor je kan samenstellen.



Interpol waar kan je nu aan zien dat dit een 8100 versie is als op het plaatje 8000 staat?Ik heb begrepen dat het niet goed gaat als je de firmware verwisseld.
Als dit al ergens beschreven heeft gestaan dan verontschuldigingen.Dan heb ik niet goed gekeken.
In ieder geval wel alvast dank voor het antwoord.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig Johan heel veel dank.Ik had een posting van je gevonden maar de link naar de data base werkte bij mij niet dus vandaar mijn vraag.Ben weer even met de Strong aan het rommelen maar als je er een tijdje niets meer mee hebt gedaan ben je alles weer kwijt(kop als een vergiet)

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo,

 

Ik heb geprobeerd mijn Strong 8100 te flashen in de stappen zoals Interpol deze heeft beschreven (firmware -> emu patch -> channel list).

 

Het flashen is allemaal volgens plan verlopen echter als ik de decoder aanzet heb ik geen beeld, de zenderlijst is wel aanwezig. Echter geen beeld.

 

Om die reden heb ik een nieuwe zenderlijst opgehaald via de optie in het decoder menu maar dit had ook geen effect.

 

Uiteindelijk maar terug gegaan naar een Default Firmware zodat ik vanavond in ieder geval het Nederlands elftal kan kijken :D

Toch vind ik het jammer dat het niet gelukt is want de interface van de door Interpol gegeven firmware ziet er een stuk beter uit (sattracker + merlin).

 

Heeft iemand een idee wat er mis is gegaan, of dat het misschien aan een bepaalde instelling ligt waar ik rekening mee dien te houden?

 

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...