Gast Mark Blomen Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Ik kan met DCC niet meer inloggen op mijn 7020. De DHCP server geeft wel een IP adres aan de dreambox. Via Firefox kom ik wel in de 7020. Sharing werkt ook niet meer! Via FlashWizard Pro hetzelfde op de 7000 wel en op de 7020 niet. Mijn DM7000 werkt wel perfect maar vanaf vandaag mijn 7020 niet meer wat kan dat zijn?
boekkie Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Doe maar eens een herstart van 7020,waarschijnlijk ff netwerk van van slag. groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Gast Mark Blomen Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Nee werkt niet, Ik heb 'm netjes afgesloten en opnieuw gestart maar werkt niet. Ik heb 2 images erop en heb met bijde het probleem. GP & Pli Raar! ik heb de lan kabel getest met een testertje en die is in orde. Op een andere PC heb ik dcc 2.95 geinstalleerd maar zelfde foutmelding. Er komt een venster waarin staat: Error 10057 in function Send. Socket is not connected
boekkie Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Heb je mischien een ander wachtwoord aan de DM 7020 gegeven? Kun je downloaden van de server,van de PLi of gemini? groetjes boekkie Dreambox Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd. Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed
Harley Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Heb vaak dezelfde problemen/foutmelding. Opstarten van de box helpt dan 1 keer. Als ik trouwens deze foutmelding krijg is dcc ook niet af te sluiten. Het wissen van de configuratie in de dcc map, helpt ook maar even. VU+ Duo2 - PrismCube
egypt Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Tracht eens de Image te herinstalleren en bij de vraag netwerk installatie gewoon alles negeren.
Connexxion Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Geef je dreambox handmatig een nieuw IP adres en schakel het vinkje bij DHCP uit. Nieuwe ip adres in DCC invoeren en kijk of je meer sucses hebt. Bij mij hielp dit, ik had het zelfde probleem. De dreambox kreeg namelijk de zelfde ip als mijn draadloze netwerk camera. Dus handmatig even veranderen. DM800 - DM500 - Triax 78 Multiblock
Gast Mark Blomen Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Ik heb nog garantie op de box, dus als ie defect is stuur ik 'm gewoon op. Maar ik ga dit natuurlijk niet doen al ik het probleem zelf kan oplossen. -Nee ik heb geen nieuw wachtwoord erin gezet. (gewoon: root / dreambox) -Downloaden van Addons via het menu is NIET mogelijk. -Via Dreambox naar een shoutcast stream luisteren is geen probleem. -DHCP heb ik handmatig geconfigureerd. Alles in mijn netwerk heeft een statisch IP adres -Er zijn geen dubbele IP adressen in mijn netwerk. Alles is verbonden op een 24 poorts switch. Vanavond even eega ik anders via de seriële kabel de originele Firmware erin zetten. Misschien dat dat wat uithaald. Rare is dat maar een gedeelte van het netwerk niet werkt op de 7020. Omdat de DM7000 wel werkt, hangt aan de zelfde switch en heeft de zelfde instellingen. DM7020: 192.168.1.102 DM7000: 192.168.1.103
Gast Mark Blomen Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 PROBLEEM OPGELOST! Ik heb het volgende gedaan. 1.Dreambox serieel verbonden met pc en via dreamup 1.3.3.4 zonder aangesloten lan kabel de box geflasht met de nieuwe Pli Jade. .............Even half uurtje wachten............. 2.Dreambox opnieuw gestart. Tijdens het opnieuw starten heb ik de pijl naar boven ingedrukt gehouden zodat ie alle oude gegevens zou verwijderen en een frisse start zal maken. 3.Even de LNB instellingen doorlopen. 4.Netwerk checken, krijgt mooi een IP toegewezen (gewoon het zelfde IP adres als voorheen) want die staat in de router als statisch! 5.Henksat kanaal settings & CCcam 2.1.2 erop 6.Even regels aanpassen.. 7.Voor de fun maar eens opnieuw opstarten. En ja hoor alles werkt weer als gewenst. Wat het probleem nu is geweest??? Ik Denk dat ie gewoon is gecrasht. Of ingehackt? Dus toch maar even het standaard wachtwoord veranderen voor de zekerheid. Iedereen bedankt voor de info en bedankt voor de hulp.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen