Ga naar inhoud


Eastern SE863-T. geen beeld met kpn kaart


dream v8 box

Aanbevolen berichten

wie zou me kunnen helpen met mijn eastern

 

ik heb een tijdje geleden dit aparaat aangeschaft met een kaart van kpn

thuis op mijn tuner van kpn heb ik beeld,stop ik dan de kaart in de eastern 863-t heb ik aleen de fta kanalen

welke instelling staat er fout

wie weet hier meer over en wil dit delen met me

 

groet eric

door veel te kijken leer je ook nog eens iets

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe oud is de Eastern ontvanger en heeft deze ooit wel eens met een KPN kaartje gewerkt.

 

Deze ontvanger is al een paar jaar op de markt en in die tijd waren KPN en digitenne concurenten van elkaar. Dat betekend een digitenne kaartje in een digitenne ontvanger en een kpn kaartje in een kpn ontvanger moet. Reken er maar niet op dat het onderling gewisseld kon worden. Je gaat de concurent toch niet helpen!!! Zelfs toen digitenne voor 99% was overgenomen door KPN zijn ze met deze praktijken doorgegaan.

 

Er is wel een uitweg maar daarvoor moet je de kpn helpdesk bellen en het merk en type van jouw ontvanger opgeven. Het nummer van een digitenne kaartje moet je opgeven en in de ontvanger plaatsen. Dan kunnen ze op afstand deze beperking eruit halen zodat je na 20 minuten ook een kpn kaartje kan gebruiken.

 

Succes en geef je nog een terugkoppeling als je wat verder gekomen bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De helpdesk kan de firmware van een individuele ontvanger aanpassen maar daarvoor moeten zij weten om welke merk en type ontvanger het gaat en het nummer van de kaart die in de ontvanger zit. Op de kaart zelf word niets gewijzigd, dus dat moet blijven werken.

 

Mjn Finepass digitenne twintuner is op deze manier ook geschikt gemaakt voor een kpn kaartje. Maar grappig genoeg kon dit alleen als er een digitenne kaartje in zat. Met een kpn kaartje lukte het niet. Ik heb er nog eentje liggen dus als je die nodig mocht hebben dan stuur ik het wel met de post.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...