Ga naar inhoud


audio track in e2servicereference


Gast M4RTiN

Aanbevolen berichten

Als dit Eurosport is:

 

1:0:1:7E9:449:35:C00000:0:0:0:

 

Waar verander ik of voeg ik de audiopid toe als ik een andere track wil kiezen?

 

ik heb een audioid (1 tot 4) en audiopid (112 tot 115)

Link naar reactie
Delen op andere sites


hmmm jammer, ik probeer de subadio channels werkend te maken in Re-Stream voor Enigma 2.

 

Enigma 1 heeft de vpid en apid in de streamurl vermeld.

 

Met enigma 2 kan ik via /ipdreambox/web/selectaudiotrack?id= wel een track kiezen, maar het heeft geen effect op de stream die de dreambox uitstuurt bij mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M4RTiN

Met enigma 2 kan ik via /ipdreambox/web/selectaudiotrack?id= wel een track kiezen, maar het heeft geen effect op de stream die de dreambox uitstuurt bij mij


zou je dan misschien wat anders in moeten vullen voor het id?
Gebruik je 0, 1, 2 enzo, of een pid waarde?
Ook de parterbox plugin moet hier waarschijnlijk gebruik van maken, het lijkt mij toch dat audio track selectie op de een of andere manier wel zou moeten werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik de id-waarde (1,2,3,4) zoals op de webinterface-wiki pagina staat beschreven. maar dit heeft alleen effect op de TV zelf, niet op de stream.

 

Ik had dan ook de stille hoop dat de audiopid in de stream url toegepast kon worden zoals in Enigma 1...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens in lamedb kijken (maar ook met dreamboxedit kun je vast pids geven aan audio en video en zo), daar kun je wel faste audio pids aangeven. Alleen zal het niet werken, daar het zover ik kan zien een driver probleem is. Beter is het om het nog eens netjes aan te geven op het officieele DMM forum dat het nog steeds niet werkt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle audio pids zitten in de transportstream. (Oh wacht, dat zeg ik nou wel, maar is dat voor e2 eigenlijk ook zo? In e1 wel iig) Je zult tegen vlc moeten vertellen welke audiopid afgespeeld moet worden. Ik heb zoiets ook in webxtv (>PLi jade, enigma1) gebouwd, maar ik vond het een ramp. Je kunt het on-the-fly aanpassen en als opstart parameter. On-the-fly was heel instabiel (versie 0.9.x). Als opstart param werkt het beter, maar dat moet je de stream stoppen om te wisselen.

 

Daar heb jij als het goed is geen last van. Je kunt de apid aan de server vlc doorgeven, dan hoeven ook niet alle audiostream getranscode te worden. Scheelt ook weer in bandbreedte/kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sjaaky, bedankt ik heb dit inderdaad voor E1 al toegepast in Re-Stream.

 

Maar zou jij eens kunnen nagaan of het mogelijk in in E2 een audio pid in de service reference aan te geven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat betreft geloof ik Pieterg op zijn woord.

Als de server vlc alle audiostreams binnenkrijgt is het toch het eenvoudigst om daartegen apid=123 tegen te zeggen, zodat er maar 1 videostream en 1 audiostream getranscode worden?

Of werkt dat niet?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oow ik geloof dat ik je nu pas snap, als ik het goed begrijp stuurt de dreambox ten alle tijden dus alle audiostromen, en moet ik het op de server selecteren welke audio gepakt wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

Puur uit nieuwsgierigheid. Ik weet niet wat vlc nu doet als het doel containerformaat maar 1 audiostream ondersteunt en er meer dan 1 audiostream aangeleverd wordt. Pakt vlc dan alleen de eerste audiostream?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat denk ik wel, heeft het ook niet te maken met de primaire voorkeur op de dreambox zelf ? Ik maak het script verder op goed geluk, en het is standaard altijd nederlandse audio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...