Ga naar inhoud


Explorer.exe probleem


Gast Johnny is good

Aanbevolen berichten

Gast Johnny is good

Mijn register schoonmaakprogramma heeft blijkbaar teveel rommel uit mijn register gehaald. Mijn Vista is nu erg traag met opstarten en het opstarten van programma's. Hij geeft vaak aan dat het programma (venster) niet regaeert. Ik heb mijn downloadprogramma Alt Binz al opnieuw geinstalleerd, maar dat verkort de opstarttijd niet. Nu is de opstarttijd van Alt Binz circa 2 minuten en reageert de computer erg traag of bijna nergens meer op. Volgens mij zit de fout in Explorer.exe. Hoe krijg ik dat bestand weer tip top in orde?

 

Een scan van Nod32, Superantispyware, Malewarebytes'Anti-malware en ComboFix geven niets aan.

Het probleem zit volgens mij in de opbouw van programma's en het beeldscherm.

 

Vista, 32 bit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Al systeem herstel geprobeerd ?

En ook belangrijk:

Zo weinig mogelijk programma's mee laten opstarten, wanneer windows gestart wordt. Dat scheelt ook heel wat snelheid.

TuneUp Utilies is een goed programma hiervoor.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johnny is good
Mijn register schoonmaakprogramma heeft blijkbaar teveel rommel uit mijn register gehaald. Mijn Vista is nu erg traag met opstarten en het opstarten van programma's. Hij geeft vaak aan dat het programma (venster) niet regaeert. Ik heb mijn downloadprogramma Alt Binz al opnieuw geinstalleerd, maar dat verkort de opstarttijd niet. Nu is de opstarttijd van Alt Binz circa 2 minuten en reageert de computer erg traag of bijna nergens meer op. Volgens mij zit de fout in Explorer.exe. Hoe krijg ik dat bestand weer tip top in orde?

Een scan van Nod32, Superantispyware, Malewarebytes'Anti-malware en ComboFix geven niets aan.
Het probleem zit volgens mij in de opbouw van programma's en het beeldscherm.

Vista, 32 bit.


Ik heb hetzelfde gehad na installatie van alt.binz (heb overigens een legale versie middels contributie). Wat ik gemerkt heb, is dat na de installatie van alt.binz Windows nogal gevoelig reageert (lees: langdurig "hangen") als er bepaalde netwerkshares niet beschikbaar zijn. En omdat ik vaak wissel van werkomgeving, heb ik nogal last hiervan. Ik heb dus een aantal "net use" scripts gemaakt die in één keer alle niet relevante netwerkshares weggooit. Daarna was m'n probleem opgelost en was explorer weer zo snel als vanouds. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Johnny is good

Hoe gooi ik die netwerkshares weg dan? Hij reageert ook traag bij andere programma's zoals bij tekstinvoer bij Firefox. Het lijkt we of explorer.exe moeite heeft met de verwerking van de schermopbouw. Soms blijft hij hangen. Kan ik explorer.exe schoonmaken of vervangen?

 

Vista, 32 bit, 4 Gb geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johnny is good
Hoe gooi ik die netwerkshares weg dan? Hij reageert ook traag bij andere programma's zoals bij tekstinvoer bij Firefox. Het lijkt we of explorer.exe moeite heeft met de verwerking van de schermopbouw. Soms blijft hij hangen. Kan ik explorer.exe schoonmaken of vervangen?

Vista, 32 bit, 4 Gb geheugen.


Open eens een command prompt in vista (via start en dan "cmd" typen in het zoekveld).
Typ dan:
Code:
net use


Als je shares hebt, dan komen ze in de lijst terecht die "net use" geeft. Stel dat je nu een netwerkschijf "S" hebt, die niet beschikbaar is in je netwerk. Dan type je
Code:
net use s: /delete

in je commandoprompt. Ook met de rechtermuisknop in verkenner kan je kiezen voor "Netwerkverbinding verbreken". Maar ja, dan moet je explorer wel werken.

Overigens kan je een netwerkschijf weer toevoegen als volgt:
Code:
net use letter: \\serveradres\sharenaam /user:gebruikersnaam wachtwoord

waarbij "letter" de driveletter (b.v. S) is die je aan de netwerkshare wil geven.



Explorer.exe schoonmaken kan niet, vervangen wel. Maar dat lijkt mij niet noodzakelijk.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Johnny is good
Origineel bericht van: hummiesat
Installeer NOD32 eens opnieuw (laatste versie) of doe een repair (van NOD32).


Ik heb de laatste versie van NOD inclusief de laatste updates. Die heeft altijd goed gewerkt en ik heb daar niets aan veranderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem met AltBinz.

 

Uit de resource monitor bleek dat bij mij Eset Smart Security (het broertje van NOD32) de boosdoener was.

Ik heb deze opnieuw geinstalleerd en alles draait weer als voorheen.

 

Dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Johnny is good
Origineel bericht van: hummiesat
Ik had hetzelfde probleem met AltBinz.

Uit de resource monitor bleek dat bij mij Eset Smart Security (het broertje van NOD32) de boosdoener was.
Ik heb deze opnieuw geinstalleerd en alles draait weer als voorheen.

Dus....


Ik heb NOD32 opnieuw geinstalleerd. Het probleem lijkt minder geworden. Ik vind het nog steeds raar, want alles werkte perfect en aan beide programma's heb ik niets veranderd. Jullie horen nog van mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...