Ga naar inhoud


[AZBox Premium HD] Wel of niet geschikt voor Canal Digitaal?


wasmiddel

Aanbevolen berichten

Kan maar moeilijk een Ja of een Nee op dit vraagje krijgen, dan helaas in een apart topic en wellicht ook handig voor diegenen die er ook mee spelen in het hoofd:

 

Wil ook deze AZBox Premium HD aanschaffen, maar wil zeker weten dat de interne CI wel werkt met mijn Canal Digitaal kaartje. Dat werkt gewoon, ook updates met de nieuwe firmware?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je bedoelt waarschijnlijk de interne kaartlezer ipv de CI.

 

Ja die werkt gewoon met de C+ kaart in combi met multicas ( al geeft soms ( lang niet altijd ) de management update een probleem).

 

Maar niet getreurd er wordt hard gewerkt aan een nieuwe versie die ook de management key update volledig ondersteund.

 

In combi met mgcamd en newcs werkt de kaartlezer ook met je C+ kaart geen problemen daar.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank D_liver...

 

Ik zit een beetje in twijfel tussen die Clarke Tech 500 en deze... Maar deze heeft WLan en nog wat andere features, dat dingetje kan een hoop meen ik... Dus ik denk dat deze het maar wordt...

 

Morgen besteld maandag in huis hoop ik. Heb nu vakantie dus kan ik lekker de hele dag priegelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
Ja die werkt gewoon met de C+ kaart in combi met multicas ( al geeft soms ( lang niet altijd ) de management update een probleem).


Nieuwe multicas is gisteren uitgekomen met verbeterde ondersteuning voor Seca3 smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb er 1!

 

So far so good. Maar HOE in godsnaam, krijg ik die Multicas (heb nu 157, maar 158 is al beschikbaar begreep ik) nu op dat apparaat? Ik heb geen enkele plugin geinstalleerd staan en mijn Multicas plugin staat op de USB. Nergens een fatsoenlijke handleiding, of ik zoek niet goed, kan ook.

 

Bovendien, mijn WIFI is niet aan de praat te krijgen, ongelofelijk, maar goed...

 

Tot nu toe vooral een bron van veel frustratie frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: liberte
Wifi werkt goed in de laatste fw. Zet je box aan hoofdmenu ga naar plugin ad plugin geef aan dat je hem van de usb wil downloden selecteer en druk op ok.


Alleen jammer genoeg is de laatste firmware bagger wat betreft de kanaallijsten.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen,

 

de nieuwste firmware staat erop, maar ik kan met geen enkele mogelijkheid het internet op of een internetconnectie aanmaken.

 

Als mijn AZBox al uberhaupt opstart in WIFI (want heel vaak doet hij dat niet, nadat ik voor de 400e keer de firmware er opnieuw op heb gezet) dan vindt hij niks. Vaak als ik WIFI heb aan laten staan, en ik wil rebooten dan blijft hij hangen in het LOADING scherm, dat er groot AZBOX op je beeldscherm staat.

 

Dus ook maar met een kabel gedaan, dat moet toch werken? Als ik verbind met een netwerkkabel, klapt mijn hele internet er in 1 keer uit. Onmogelijk! Kan mijn router niet meer benaderen met mijn PC. Haal ik die stekker er weer uit, effe refreshen en daar is de router weer. Stop ik de kabel weer terug... u raadt het al...

 

Via WIFI dus onmogelijk en via kabel ook onmogelijk. Iemand een stappenplan hoe ik dat in kan stellen, of welke instellingen ik moet doen zodat mijn router op zijn minst gewoon blijft lopen? Het aansluiten van de kabel is al genoeg om mijn hele Internetverbinding er dus uit te gooien. Dan zijn we nog niet bij het instellen van Static IP of Dynamisch. Ook al meerdere keren geprobeerd, lukt ook niet.

 

Nu al hopeloos aan het worden, ik ben echt geen noob, maar ik krijg de indruk (ook na het lezen van andere mensen online) dat ik een zeperd heb en dat ik hem om moet ruilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkele reden waar het aansluiten van een netwerkkabel er voor zou zorgen dat je router volledig stopt met werken. Wat eventueel zou kunnen is dat er een IP conflict optreedt, maar zonder geconfigureerd IP adres in de azbox lijkt me dat onmogelijk.

 

Ik heb zelf de box draaiend via wifi, geen enkel probleem gehad met het instellen. Moet wel zeggen dat mijn draadloze netwerk volledig open is, dus niet erg complex in te stellen, en ik geef m'n azbox een vast ip adres, geen dhcp.

M'n draadloze netwerk wordt altijd gevonden, ook wanneer ik de box helemaal schoonmaak voor een firmware upgrade.

 

Sowieso zou ik de box terugbrengen naar de winkel, als deze je netwerk om zeep helpt. Of je em dan omruilt voor een nieuw exemplaar of een andere box moet je zelf gaan besluiten.

 

Op internet lees je veel verschillende informatie en vooral ook geruchten. Als je het mij vraagt, ik vind het een behoorlijk stabiele HD ontvanger, met prima mogelijkheden voor afspelen van films en muziek, timeshift en opnames. De firmware mag hier en daar verbeterd worden, en ondersteuning voor een 2e tuner zou zeker welkom zijn.

De ontvanger biedt diverse, werkende oplossingen voor CS, hetgeen em nu al leuk maakt voor de hobby.

 

Het meest belangrijke voor mij, is dat m'n vrouw de azbox accepteert als ontvanger in de woonkamer. Dit zegt wat mij betreft genoeg over bruikbaarheid en stabiliteit.

 

 

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aart, je verrichte een heldendaad door te zeggen van het conflict. Ik koos een IP-nummer dat gelijk is aan de modem, en bij Gateway koos ik een nieuw uniek nummer. Dat moest andersom zijn. Nou we komen nog ergens!

 

Bedankt tot zover, alleen blijf ik het onverteerbaar vinden dat ik WIFI niet aan de praat krijg.

 

Nu ook nog plugins installeren.... Krijg ik het ook benauwd van... smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat je verder gekomen bent.

 

Voor wat betreft het wifi gedeelte, kijk bijvoorbeeld eens of je router z'n ssid uitzend of verbergt (de netwerk-naam zeg maar). Als die niet uitgezonden wordt zal je waarschijnlijk ergens de naam moeten invoeren, maar dat lijkt me een vervelende klus met de afstandsbediening. De naam uitzenden is dan makkelijker. Als je eenmaal verbinding hebt kan je die instelling op je router waarschijnlijk weer terugzetten.

 

Plugins heb ik niet zoveel geinstalleerd, maar ik ben in ieder geval begonnen met de multicas installeren (1.57 werkt bij mij prima). Daarmee kan je dan in ieder geval TV kijken, en kan je vanaf daar weer verder.

 

Succes weer.

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wasmiddel


Nu ook nog plugins installeren.... Krijg ik het ook benauwd van... smile


Hallo wasmiddel, krijg jij het echt zo snel benauwd?? wat voor was...... of geneesmiddel gebruik je? misschien kun je het clean houden met deze korte handleiding?

Om MultiCAS geïnstalleerd te krijgen.

Het volgende zou toch moeten werken om MultiCAS geïnstalleerd te krijgen.
Via de home-knop naar Plugins gaan. Selecteer OpenXCAS.
Selecteer vervolgens Manual Install en kies voor update server azboxworld.com
In het lijstje met Plugins kies je voor MultiCAS 1.57
Ga nu terug naar OpenXCAS en zorg ervoor dat de plugin via Activation & Priority Setting wordt geactiveerd (blauwe knop om # weg te halen als deze er staat en gele knop om MultiCAS te starten).

Groeten en beterschap xsatx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...