Ga naar inhoud


Problemen met het beeld van mijn dreambox 7025


gilera1009

Aanbevolen berichten

ik hen een dreambox 7025 met een Sony Trinnitron 100HZ TV geen breedbeeld. nu heb ik het volgende probleem met het ontvangst van een aantal TV zenders ik heb al wat anderen image geprobeerd voor het geval maar daar ligt het volgens mijn niet aan, maar zeker weten ??? het probleem is dat het beeld van 4:3 naar 16:9 spring en weer terug en dat constant op en neer om gek van te worden bij beeldinstelling van de dreambox heb ik in systeem bij audio/video de volgende instelling CVBS 4:3 Letterbox zet ik het op RGB 4:3 Letterbox dan blijf die aan het springen waar ligt het nu aan mijn TV of de dreambox zelf de dreambox zit met de scart aan de TV. ik weet het niet meer wat ik daar nog aan moet doen??? iemand een idéé gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou zelfs aan de voeding kunnen liggen. Dan zou je ook andere onverklaarbare problemen moeten hebben, zoals bijvoorbeeld instabiel worden of wegvallen van bepaalde zenders als er opnames lopen.

 

Met een gewone multimeter eens meten op de harddisk connector, als die minder dan 12V geeft tussen geel en zwart, dan is de voeding aan het overlijden, en dat leidt onder andere tot het niet meer werken van de SCART 16:9/4:3 schakeling.

 

Zit er een harddisk in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Het zou zelfs aan de voeding kunnen liggen. Dan zou je ook andere onverklaarbare problemen moeten hebben, zoals bijvoorbeeld instabiel worden of wegvallen van bepaalde zenders als er opnames lopen.

Met een gewone multimeter eens meten op de harddisk connector, als die minder dan 12V geeft tussen geel en zwart, dan is de voeding aan het overlijden, en dat leidt onder andere tot het niet meer werken van de SCART 16:9/4:3 schakeling.

Zit er een harddisk in?
het ligt inderdaad aan de scart heb de dreambox nu met een antennekabel een geen problemen meer maar of het aan de voeding ligt ??? dat had het toch op alle zenders moeten doen of niet en dat was niet het geval

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeBeek
Is gewoon de voeding..

Ook op de scart aansluiting Pen 8 wordt de 12 volt gebruikt,
9-12 volt 4:3 formaat, 4.5 -8.5 volt voor 16:9 formaat.

Bij een te lage 12 volt zal de spanning op pen 8 ook niet kloppen,
waardoor de tv gaat schakelen tussen deze formaten.
hoe kom ik aan een nieuwe voeding waar haal ik die ??

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
hmmm, ik heb exact hetzelfde symptoon gehad met mijn oude Philips 26" CRT
vreemde is dat ie het ook deed met m'n 500S.
heb nu een 37" LCD en het probleem is verdwenen.




merDe
weet je wat ik nou niet begrijp dat het maar een paar zenders zijn die het doen als het aan de voeding zou liggen dan moet het toch niet uit maken op wat voor zender dat die staat het is altijd op de zelfde zenders waar die dat doet rar maar waar

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...