Ga naar inhoud


Hardwareprobleem of afstelprobleem???


Freeangel

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

 

Ik zit met het volgende probleem.

 

Van het weekend druk bezig geweest met het afstellen van de schotel van een vriend omdat zijn beugel af was gebroken dus vervangen moest worden.

 

Hij heeft een duokop Astra1–Hotbird waarbij de rechterkop in de beugel zit (als je voor de schotel staat) .

 

De hotbird komt binnen op de kop die in de beugel vastzit en geeft 90%-90% aan zonder BER en locked direct bij een automatische transporderscan.

 

De astra1 locked ook wel maar dat duurt wat langer (30 sec). Deze geeft dan 93-93 aan zonder BER. Maar er zijn maar een paar kanalen van de astra die beeld geven (bijv VH1)dus toch lijkt er iets niet goed. Ook de FTA zender BVN geeft geen beeld. Wel een goede ontvangst 90-90 maar geen lock!!!

 

 

Wie weet wat er loos is? Hardwareprobleem of toch een afstelprobleem……..

 

 

Alvast bedankt

 

 

Greetz

 

Freeangel

 

 

I had a dream, and now it has become reality

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat bedoel je precies met hij lockt wat later?

bij een automatische transponderscan? Dat zou kunnen omdat je een oude satellites.xml file in je box hebt zitten.

 

Ik zou even de nieuwste pli jade3 flashen en dan alles fris instellen met een goede settingslijst (henksat bijv) en dan nog eens proberen.

 

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nou ik heb het eindelijk gevonden nadat er nog meer van mijn kennissen met hetzelfde probleem afkwamen, Astra signaal ineens weg.

 

Als je automatische transponderscan doet dan duurt het bij de Astra een seconde of 20 eer hij locked en je hebt geen beeld op de meeste astra zenders.

 

Nu was de oplossing om na de lock de db te laten scannen, dat duurt dan een minuut of 10 en dan werkt alles weer.....

 

Iemand enig idee hoe dit kan?????

 

 

Greetz Freeangel

 

 

I had a dream, and now it has become reality

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...