Ga naar inhoud


[AZBOX HD] Mediaplayer


Frissie

Aanbevolen berichten

Voor mij is de azbox mede heel interessant om de mediaplayer.

Hoe staat het met deze mediaplayer in de AZbox ?

 

- Zijn er al testjes gedaan met diverse formaten ?

(mkv, xvid, divx, wmv etc etc.)

 

- Hoe is de ondersteuning van 23,.. fps.. veel mediaplayer verslikken hier zich soms in ...

 

- Beschikt de azbox of dts downmix naar stereo ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor wat betreft de ondersteunde formaten:

 

mkv, xvid en divx hebben bij mij geen enkel probleem opgeleverd.

 

Moet eerlijk zeggen dat ik niet de 1080x varianten geprobeerd heb, die zijn me met de belgische datalimiet wat te kostbaar om te downloaden.

 

23,... fps heb ik niet doelbewust geprobeerd, maar is meen ik wel een framerate die veel voorkomt in het soort materiaal dat ik afspeel.

 

dts downmix naar stereo zegt me niets eigenlijk...

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

1080p zijn niet af te spelen.

Ze zeggen dat ze hiermee bezig zijn.

De multimediamogelijkheden zijn uiterst beperkt.

Een simpele divx gaat nog wel, maar geluid loopt ook al snel uit de pas.

Verder zou ik terughoudend zijn met de Azbox aanschaffen voor de multimediatoepassingen.

Zelf geven ze aan dat ze tegen het probleem van de ondersteuning bij de Sigma chip aanlopen.

Een dezer dagen moet de nieuwe firmware uitkomen (had vorige week al moeten zijn, maar ook dat went als je een Azbox koopt).

Deze firmware wordt veel van verwacht, maar dat biedt geen garanties. De nieuwe planning is dit weekend de release.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerlijk gezegd nog geen formaat gehad dat niet afgespeeld wordt, en ook geen problemen met lipsync.

Vooralsnog vind ik de multimediamogelijkheden prima, en heb wat dat betreft ook geen bedenkingen bij de sigma chip. De popcorn hours gebruiken dezelfde chip, en zijn prima multimediaplayers.

 

Welke firmware gebruik je zelf?

 

Overigens is er noot door Opensat een firmware toegezegd voor deze week, maar voor 'eind augustus'. Deze firmware wordt op dit moment getest door een groep beta-testers.

 

 

DB800HD ~ AZBox HD Premium ~ Archsat 3/1 ~ Apple TV2 XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de multimediamogelijkheden van de Azbox zo slecht nog niet.

Tot nu toe speelt hij bij mij alles netje af zonder al te veel problemen, bij mij speelt hij ook alle HD content goed af.

 

En oude divx, xvid films zijn helemaal al geen probleem !

Je kunt hem eigelijk wel vergelijken met een Popcorn Hour. ( @Rtificial je was me net voor wink )

 

Maar zoals bij alle hardware multimediaplayers zijn er grenzen welke bepaalt worden door de gebruikte chipset.

 

Als je zeker wilt zijn dat je altijd alles af kunt spelen kun je beter kijken naar een Media Center PC.

Codec er op en spelen maar...

 

Azboz HD premium met DVB-C&S + (kabel Ziggo) Cisco 8485DVB HD DVR

ArchSat & 5 LNB's 28,2E-23,5E-19,2E-13E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chefke
1080p zijn niet af te spelen.
Ze zeggen dat ze hiermee bezig zijn.
De multimediamogelijkheden zijn uiterst beperkt.
Een simpele divx gaat nog wel, maar geluid loopt ook al snel uit de pas.
Verder zou ik terughoudend zijn met de Azbox aanschaffen voor de multimediatoepassingen.
Zelf geven ze aan dat ze tegen het probleem van de ondersteuning bij de Sigma chip aanlopen.
Een dezer dagen moet de nieuwe firmware uitkomen (had vorige week al moeten zijn, maar ook dat went als je een Azbox koopt).
Deze firmware wordt veel van verwacht, maar dat biedt geen garanties. De nieuwe planning is dit weekend de release.


Weet niet hoe je "getest" hebt maar 1080p speelt ie nou juist prima af zonder lipsync problemen.
Vwb die nieuwe fw en de release datum: Ietsjes minder op duitse boards gaan lezen is mijn advies.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1080p draait juist als een zonnetje!!Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand aangegeven heeft hiermee bezig te zijn. Verder kan ik nagenoeg alles gewoon afspelen met de box. Samen met de grappige youTube optie is de azbox in mijn ogen juist wel een echte mediaplayer. Al vindt ik wel de mogelijkheden om foto's te kijken erg mager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit zoals jullie begrijpen te vergelijken met een normale mediaplayer bijv. de ACrayan, hdx of popcorn.

Deze kost namelijk ook al een behoorlijke bedrag.

Voor een paar centen meer heb je dan namelijk de AZbox, incl een mediaplayer :D

 

Wil namelijk wel graag dat de AZbox me "verkregen" mkv'tjes speelt ... deze zijn meestal 23,897 fps.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...