Ga naar inhoud


CAID Prio en SECA3 prio over SECA2 voor VDR-SC


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb een kleine patch gemaakt voor vdr-sc (de laatste HG versie, ofwel hier te vinden:

http://85.17.209.13:6100/rev/bd75ce456019 ). Je moet echt de versie van deze link gebruiken, anders werkt de patch niet (of je moet hem met de hand willen terugwerken in andere versies laugh )

 

Deze patch doet het volgende: je kunt een prio.conf bestand in de config dir van vdr-sc zetten waarin je de prioriteit (volgorde) waarin vdr-sc de CAID's uitprobeert in kunt zetten. In de patch zit een voorbeeld prio.conf die voor mij erg goed werkt.

 

De reden voor de prioritering is eenvoudig, canaal digitaal zend 3 verschillende coderingen uit in de volgende volgorde: Irdeto2, Seca2 en Seca3. Nu heb ik een seca3 kaart en de allereerste keer dat vdr-sc (via de cccam2 client, een echte cccam client, zie de hg versie van sc) bijvoorbeeld Nederland 1 wil openen, duurt het ruim 70 seconde voordat hij mijn kaart gevonden heeft (gaat eerst de Irdeto proberen, dan de Seca2 en dan pas de Seca3). Met deze patch duurt het nu gemiddeld 2 seconde, waarbij Seca de prio heeft over Irdeto en Seca3 de prio over Seca2.

 

Voor deze release van de patch is de prio voor Seca3 over Seca2 hard gecodeerd, wil je niet de Seca3 over Seca2 prio hebben, dan kun je in cam.c het volgende doen in (zoek even naar seca3, regel 1439 en verander de 1 in een 0 en je hebt het oorspronkelijke gedrag, de code ziet er zo uit na de patch:

Code:
              if (n->caId == 0x100) {                // seca 3 hack                 if (buff[index + 9] == 0xFF) {                  n->systemNumber = 1; // seca 3                }                else n->systemNumber = 0; // seca2              }                                                                                                             

 

In het voorbeeld dat ik gaf met de tijden had ik het over cccam2 card client, maar in principe werkt hij voor alle emu's en cardclients in vdr-sc.

 

Helaas wil Leslie (de maintainer van de sc hg) de patch niet opnemen in de normale release. Dus vandaar dat ik hem nu in ieder geval hier post zodat wij nederlanders (voor de belgen met seca3 kaarten, dat heb ik niet kunnen testen, ik denk wel dat het flink zal verbeteren) er iets aan hebben.

 

Ik ga deze patch niet onderhouden voor de komende HG releases, maar zodra Leslie vdr-sc als 1.0.0 versie tagged, maak ik een patch voor die versie (met mogelijk een configureerbare seca3 over seca2 prio).

 

Kort door de bocht instructies om te patchen:

 

Download de vdr-sc versie via de link hierboven.

pak de vdr-sc uit.

save de patch in de directory waar de vdr-sc sources staan en geef daar het commando patch < sc-caid-prio.patch.txt

 

Veel plezier ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor .txt bestanden wordt een andere uploadsystematiek gebruikt dan voor andere bestandstypes. Ik heb gezocht op de server, maar jouw bestanden staan inderdaad simpelweg nergens op de server. Het uploaden is dus al mis gegaan.

 

Pak de txt-file eens in als .zip of .rar i.o.d. en probeer het dan nog eens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

arvy we zijn nog altijd bezig met het ontleden van het CCcam protocol als je hier zin in hebt mag je altijd helpen smile

 

Zitten namelijk nog met een probleem met foutieve dcw antwoorden van de server (en een onbekend commando 5). Normaal ga ik er aan verder werken binnen een goede maand, hopelijk vind ik of iemand anders er een oplossing voor. Het ontleden van EMM berichten moet ook nog gedaan worden...

 

Meer info in the CCcam protocol analyzer thread op DVBN...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi _silencer,

 

Erg interressant, maar ik wil eerst mijn eigen project afronden voor ik ergens ander mee aan de slag kan gaan. Ik ga de thread wel even doornemen. Deze patch heb ik gewoon gemaakt omdat ik tijdens mijn project het ontbreken van caid prio en goede seca3 ondersteuning tegenkwam.

 

Maar zoals gezegd, als ik mijn project afgerond heb ga ik me er wel eens in verdiepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok netjes kerel , getest op de laaste Vdr-sc hg en inderdaad de cccam2 loopt stukken beter zo.

Nog niet zo rap als de op de cccam module met de ca.so ala capmt.socket trick maar goed die heeft ook zo weer ze beperkingen.

 

thx

 

gr Barry

 

 

Mvg Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een klein beetje offtopic maar hoe werkt deze Ccam2 client want ik zie dat hij de camd.socket uitleest.

Dit lijkt me nog precies zo'n hack als met de preload ?

En wat maakt dit beter dan de preload hack ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

cccam2 is een echte client die het cccam protocol implementeert. Wel voorlopig nog niet het volledige protocol. Ik moet nog een aantal dingen uitzoeken maar te weinig tijd voorlopig. Zover ik weet heeft niemand anders het protocol openbaar gemaakt...

 

appiemulder is ook bezig met het implementeren van cccam in acamd en heeft een tijdelijke oplossing voor het dcw probleem gevonden, maar een correcte oplossing is enkel mogelijk door het protocol volledig te begrijpen (wat niet zo simpel is en tijd vraagt, ik had een al een week reverse engineering en tests nodig om de huidige implementatie mogelijk te maken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoals ik het in vdr-sc READM.CCcam bekijk moet de server en de client op dezelfde server draaien of heb ik het helemaal mis ? Ik hoop dat jullie snel vorderingen zullen maken zodat iedereen fatsoenlijk CCcam kan gebruiken.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die readme is voor de oude oplossing met pre-load. Voor cccam2 moet je enkel een cccam2 lijntje toevoegen met de server gegevens en je username + password. CCcam moet niet draaien op je linux machine als je dreambox een cccam server draait met je kaartje in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even op het dvbn forum gelezen. (hele poos niet geweest want er waren bijna geen ontwikkelingen meer) Mooi dat van vdr-sc

weer wat nieuwe versies uitkomen ! En las nu ook dat open-sasc-ng nu niet meer aan de orde is omdat vdr-sc hg nu sasc-ng geïntegreerd heeft. Met een goeie developer die beide nu ondersteunt wat namelijk heel lang een probleem was met open sasc-ng.

 

Verder vindt ik het zeer knap dat je zo ver bent gekomen met maar 1 week werk! En zoals ik het nu begrijp moet alleen voor de dcw checksum en de emm update nog een oplossing komen en het is klaar smile

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...