Ga naar inhoud


[DM800HD] Verschil "Transponder handmatig instellen" en "Vooraf ingestelde transponder"


Daveys

Aanbevolen berichten

Bij de signaalzoeker in de DM800HD kan je kiezen voor "Transponder handmatig instellen" en "Vooraf ingestelde transponder". Bij de meeste staat ie op handmatig en is het signaal goed. Soms als ik 'm overzet op vooraf word het signaal een stuk beter en soms valt het signaal helemaal weg. Andersom, dus van vooraf naar handmatig, precies hetzelfde.

 

Sommige satellieten geven op allebei signaal en sommige alleen op 1 van de 2.

 

Wie zou mij hierover wat willen uitleggen?

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Daveys
Bij de signaalzoeker in de DM800HD kan je kiezen voor "Transponder handmatig instellen" en "Vooraf ingestelde transponder". Bij de meeste staat ie op handmatig en is het signaal goed. Soms als ik 'm overzet op vooraf word het signaal een stuk beter en soms valt het signaal helemaal weg. Andersom, dus van vooraf naar handmatig, precies hetzelfde.

Sommige satellieten geven op allebei signaal en sommige alleen op 1 van de 2.

Wie zou mij hierover wat willen uitleggen?


Bij transponder handmatig komt hij meest op de freq. te staan waar je naar kijkt; bij auto pakt hij een "ingebakken" frequenty die bestaat in de DB.
Aangezien sterktes van transponders nogal verschillen (vooral horizon en vertikaal)heb je hiervoor je antwoord.
Zoek gewoon via Instellingen/zender zoeken/Handmatig zoeken; tik de gegevens in die je erin wilt hebben, eventueel netwerk zoeken en klaar is kees.
Suc6 Ed

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satje07
Zoek gewoon via Instellingen/zender zoeken/Handmatig zoeken; tik de gegevens in die je erin wilt hebben, eventueel netwerk zoeken en klaar is kees.
Suc6 Ed


Dank je Ed! Ik ga is kijken bij handmatig zoeken en wat eruit gaat komen.

Groet, Dave

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...