Ga naar inhoud


Slechte beeldkwaliteit / Laag Audio niveau


Gast Riekie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben sinds een week in het bezit van een DM600PVR.

 

Het apparaat werkt naar behoren, maar ik vind de beeldkwaliteit een stuk slechter als mijn oude Pioneer ontvanger en ook het geluid is zeer zacht ik moet mijn TV flink hard zetten.

 

Ik gebruik dezelfde kabels als waar mijn oude ontvanger mee aangesloten was.

 

Kan ik hier nog iets aan doen?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Riekie
Hallo,

Ik ben sinds een week in het bezit van een DM600PVR.

Het apparaat werkt naar behoren, maar ik vind de beeldkwaliteit een stuk slechter als mijn oude Pioneer ontvanger en ook het geluid is zeer zacht ik moet mijn TV flink hard zetten.

Heb je de volumeregeling van de dreambox al op maximaal gezet?

Heb je de video instellingen goed gezet (RGB of iets anders en de beeldverhouding)?

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een yuv aansluiting op je tv hebt kun je het beste een speciale yuv scart kabel kopen. Dan heb je echt perfect beeld van de dm600. Let op yuv is geen rgb en daarom is deze kabel normaliter een stuk duurder. Geluid moet je dan nog wel appart erbij aansluiten via de cinch uitgang omdat deze niet in de yuv scart kabel zit.

 

 

Grtzzz

DM800S gemini op multitenne van Technisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Riekie
Ik ben sinds een week in het bezit van een DM600PVR.

Het apparaat werkt naar behoren, maar ik vind de beeldkwaliteit een stuk slechter als mijn oude Pioneer ontvanger en ook het geluid is zeer zacht ik moet mijn TV flink hard zetten.

Ik heb helaas dezelfde ervaring gehad met een DM600: [DM600] RGB signaal extreem slecht!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds de YUV of component kabel gekocht alleen ik schoot er helemaal niets mee op. Sterker nog, de meeste nieuwe tv's hebben hele goede filters en instellingen voor de SCART poorten om het beeld op te poetsen, dit was bij mij ook het geval en het beeld was een stuk beter op SCART dan op YUV.

 

Als de DM600 progressive kon uitspugen had het wel zin maar hij spuugt gewoon een interlaced signaal door, ook met YUV dus het heeft bar weinig effect.

 

Veel meer dan de nieuwste image van PLi (Gemini is al oud), een goede kwaliteit SCART kabel en op de juiste SCART poort van je TV aansluiten kun je niet doen. Want vaak is het zo dat niet alle SCART poorten van de TV een RGB signaal ondersteunen, let daar goed op.

 

Succes

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken,

 

Ik kan helaas geen andere conclusie trekkken dan dat de DM600 een zeer slecht RGB signaal uitstuurt.

 

Andere (RGB) Kabel geprobeert dit heeft niet geholpen. Scart zit op de juiste poort op de TV.

Het rare is dat als ik in de instellingen NTSC selecteer dan is het beeld haarscherp. Ik heb dan alleen een rare verhouding waardoor de subs en osd buiten beeld vallen.?

 

Wat audio betreft! als ik het volume van de DM600 op max zet moet ik de TV op 15 zetten waar ik met mijn oude ontvanger een volume van 7 nodig had.

 

Eigenlijk ben ik erg teleurgesteld in de kwaliteit van deze box.

 

Ik ga maar eens kijken of ik 'm nog mag terug brengen.

Wellicht de DM800 of is die ook zo slecht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een DM600 zoek maar naar mijn topic. Het beeld was slecht op mijn Philips TV. Heb nu een DM7020 gekocht en veel beter maar super is het nog niet. Ik ben ermee akkoord gegaan omdat ik de Dream niet gekocht heb voor het beeld maar voor andere doeleinden. Ik heb'm nu ingeruild tegen een dm7025. Eens kijken hoe het beeld van een 7025 is.

 

Mijn advies blijf weg van kleine boxen: 500 en 600 etc.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met de DM600PVR een uitstekend beeld op mijn Philips Cineos LCD TV via de Scart ingang. Ik heb wel een goede kwaliteit kabel in gebruik.

 

Wat het audio betreft: het niveau is inderdaad aan de lage kant, daar is niet zo veel aan te doen (tenminste niet zonder ingrijpende modificaties).

Wat ik echter veel irritanter vond was het gebrek aan hoge tonen, het geluid klonk enigszins 'dof'. Hierdoor lijkt het totale geluid ook wat zachter.

Dit blijkt (volgens informatie op een Duits Dreambox forum) te liggen aan een ongewenste inschakeling van de zg. de-emphasis van de audio-DAC in de DM600.

Dit is op te lossen door van dat IC (U10) pootje 12 door te verbinden met 7 (massa). Doordat dat pootje niet aan massa ligt wordt het naar een logisch niveau gebracht waardoor die de-emphasis ongewenst ingeschakeld wordt. Ik heb die doorverbinding aangebracht, en het geluid klinkt daarna zoals het hoort met een normale hoogweergave.

Mocht je in die modificatie geïnteresseerd zijn dan kan ik je die informatie met de gehele technische onderbouwing (in het Duits) in een PM toesturen.

Je moet wel aan een SMD IC kunnen solderen, dus zeer voorzichtig met een kleine soldeerbout, en ESD veilig werken.

Overigens geldt dit ook voor de DM500plus, die heb ik ook en heb daarin ook die modificatie aangebracht.

 

Dit betreft boxen die ik vorig jaar heb aangeschaft, misschien is dit in de nieuwere Dreamboxen inmiddels verholpen.

post-6224-1318260396,5766_thumb.jpg

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn god. Ik snap niet waarom dat ding Dreambox heet. Misschien was Ikeabox of "Build-your-own-DVB-S-Receiver" beter geweest.

YUV Fix = Solderen

Geluid = Solderen

Network Fix = Solderen

 

Dreambox heeft kwalitatief minder beeld als een andere high-end receiver. Mensen die vinden dat een dm600 goed beeld hebben, zitten of te ver van de TV of vinden het wazige, moiré effect van een Dreambox acceptabel. Een Dreambox 600 heeft een 8-Bit DAC een DM70xx heeft 16-Bit DAC. Een Dreambox 7k serie heeft een iets betere beeld productie als de kleinere doosjes, maar het is nog niet super. Vergelijk't eens met Ziggo die heeft op veel SD zenders prachtig mooi beeld. Dus als je de functies van een Dreambox wilt en mooi beeld koop een 7K of 8K serie. Gaat't je alleen om de functies dan is een 500 of 600 voldoende.

 

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...