Boelo Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 De pc van mijn jongens deed erg raar , starte zomaar opnieuw op. Ik heb het even uitgezocht , moederbord stuk !! Dus even op internet shoppen naar een nieuwe. Het moest er 1 zijn met AGP en ddr1 en niet onbelangrijk een S775 . Op internet al snel 1 gevonden , met 1 dag levertijd , das is perfect , dacht ik !! Bordje besteld en afgerekend via Ideal. Dat was 09-08 Volgende dag een mail Ik heb uw bestelling binnen gekregen. Ik moet u helaas melden dat de zaak niet meer bestaat, en uw bestelling niet kan door gaan. U heeft betaald via ideal, als het geld alsnog binnen komt, zal het terug gestort worden op uw rekening. Mvg, 5 dagen later nog niets op mijn rekening , dus een mailtje !! Ik mag er wel van uitgaan , dat het geld is overgeschreven. Ik heb net nog op mijn rekening gekeken , maar helaas. Graag uitleg hierover. Maar ik snap nog steeds niet dat de site nog online is , terwijl de zaak niet meer bestaat ?? Dat is vragen om ellende , extra werk en gezeur Direct antwoord Het geld is terug geboekt naar jullie rekening. Je behoefd het ook niet te snappen dat de site nog steeds online is. En ellende dat woord staat niet in mijn woordenboek, wil je ook zo,n woordenboek !? En de meeste mensen zouden blij zijn met extra werk, vooral nu. Met vriendelijke groet, en weinig gezeur Nu de 21ste nog geen geld terug. Kan ik fluiten naar mijn centen ?? Is dit een nieuwe vorm van internet oplichting Of Heb ik gewoon pech gehad ? Mag ik de naam van de website hier vermelden ? Reclame voor hem is het niet meer eerder een waarschuwing voor de sat4all leden. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gerard 76 Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Met ideal heb je toch leverings garantie? Anders je geld terug?
Sjattuh Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 magische woord in deze: 'storneren' Als je hiermee een onrechtmatige terugboeking uitvoert (wat niet zo is omdat het product niet is geleverd) kunnen zij achter jou aangaan ipv andersom. En dan net zo lekker bijdehand reageren als die aardige medewerker doet en je bent er vanaf. Hij lijkt nogal gefrustreerd omdat zijn zaakje naar de knoppen is en ik ben bang dat hij aan het binnenhalen is nu. Ik denk dat hij bezig is het faissement aan te vragen en tussentijds zoveel mogelijk orders probeert af te schrijven op niet leverbaar door bovenstaande reden en dat geld te gebruiken om andere debiteuren af te betalen. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Boelo Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2009 Wanneer u een klacht heeft over de levering van de bestelling dan kunt u contact opnemen met de webwinkelier waar u de bestelling heeft geplaatst en proberen hier samen uit te komen. De aangesloten banken en iDEAL zijn geen partij in overeenkomsten tussen koper en webwinkelier. Indien u er samen met de webwinkelier niet uitkomt dan kunt u via het klachtenformulier bij Thuiswinkel een klacht over de webwinkel indienen. Thuiswinkel is de branchevereniging voor bedrijven die zich bezighouden met het verkopen op afstand aan consumenten van producten en/of diensten Dat is de info die je van Ideal krijgt. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Gast Mimisiku Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Mjah, da's altijd lastig.. Vaak wordt je verleid door webshops die 1 dag levering bieden en vaak gerunt blijken te worden door jongetjes bij mamma thuis. Vaak is het handig om vooraf even te informeren wat de betrouwbaarheid is van zo'n webwinkel en of ze aangesloten zijn bij een belangenorganisatie.. Ik wil overigens *niet* suggereren dat *al* deze websites verdacht zijn! Beetje mosterd na de maaltijd, maar vooral met oudere hardware is het oppassen geblazen omdat die bij de meeste handelaren niet meer rouleert. Ze moeten dat vaak met verlies verkopen omdat de prijzen per dag zakken en zo'n oud bord niets meer waard is...
Gast hummiesat Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 En storneren gaat volgens mij alleen maar met (automatische) incasso's en niet met bedragen die je zelf hebt overgemaakt.
Gast aart44 Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Origineel bericht van: hummiesat En storneren gaat volgens mij alleen maar met (automatische) incasso's en niet met bedragen die je zelf hebt overgemaakt. Inderdaad dus dat is geen optie.
pukje Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Ik ben bang dat je na die centen kan fluiten. Toevallig gisteren op duitse tv geweest ,een man koopt een nieuwe auto in de garage ,heeft de auto betaald de garage zou de auto op zijn naam zetten zodat hij hem de volgende dag kan ophalen ,de volgende dag garage failliet en auto weg.
Satdorus Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Waarschijnlijk heb je pech. Maar wat je wel kan doen is aangifte doen bij de politie want dit riekt naar oplichting. Een bedrijf wat niet meer officieel bestaat mag geen goederen te koop aanbieden , via een webshop, lijkt me.
Sjattuh Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Ik ben er toch vrij zeker van dat je geld terug kunt laten boeken, ongeacht hoe het van je rekening is afgeschreven. Maar ja.. ik vond net dit: Een betaling met iDEAL is gegarandeerd en niet storneerbaar. Sorry... Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
dream7020 Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Je mag toch verwachten als je iets betaald met ideal dat die dan voor je in de bres springen. Zo is het wel met paypal geloof ik. De internet handel gaat zo wel weer kapot. Mensen gaan dan wel weer sneller bij een winkel kopen of onder rembours. Maar had zoiets van ideal echt niet verwacht. Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
de Steef Geplaatst: 21 augustus 2009 Geplaatst: 21 augustus 2009 Ik las op twe... dat een grote internet shop failliet is. Op deze site staan ook veel reakties rondom het faillisement. Conclusie: Je kan je als benadeelde bij de curator melden per ouderwetse brief. De kans dat je wat terug krijgt wordt overigens klein geacht. Opvallend was dat de site tot op het moment van faillisement een keurmerk had
Boelo Geplaatst: 21 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2009 Je bedoeld die hele-hele grote , ook wel MeGa genoemd ? Die waar ik het over heb komt uit Kerkrade. Ik zie het duister in voor mij. Het ging dan wel niet om een erg groot bedrag , maar alleen het idee al , de zaak is dicht en we gaan lekker door met verkopen ??? dat gaat er bij mij niet in. ...........................Groetjes:...Boelo VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E
RVP Geplaatst: 22 augustus 2009 Geplaatst: 22 augustus 2009 Ik krijg net een mailtje van die megastore dat de centen op zijn en een excuses.
de Steef Geplaatst: 22 augustus 2009 Geplaatst: 22 augustus 2009 Origineel bericht van: caddydriver Zoiets noemen we dan gewoon oplichterij je kunt een proces verbaal laten maken bij de politie van oplichting door dat bedrijf ,Tevens voor de volgende keer kun je het beter doen met een credit card dit is veilig en krijg je altijd je geld terug hier ben je namelijk voor verzekerd. Groeten de Caddydriver. Geen oplichterij, gewoon een standaard fallisement. Heel vervelend maar schijnt tegenwoordig wel vaker voor te komen, aangifte doen is dus onzin / zinloos
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen