Ga naar inhoud


uitlezen van de signaalsterkte DM8000HD


fcr052

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zoals ik het nu zie, is de desbetreffende widget die ervoor zorgt dat je deze info te zien krijgt blijkbaar niet in de standaard skin door de skinauteur opgenomen...

ook gmeenie zal best hier en daar zijn gebreken hebben wink

 

 

 

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk en Hemertje,

 

met dank voor de aanpassing, heb die aangebracht en hij werkt inderdaad en ja ik heb de laatste Pli image Jade 3 in werking

 

wat ik mij nu nog afvraag waarom werkt de signaalzoeker in het menu van de 8000 niet correct, is de software hiervoor nog niet op orde of kan ik hier zelf nog een aanpassing in aanbrengen?

 

nogmaaols dank voor de aanpassing

 

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de infobalk onder op het beeld staan de gegevens (SNR en BER) er wel op AGC nog niet, maar dat gaf Henk ook aan.

op de afstandsbediening in het menu - instellingen - tuner configuratie (tuner A of B) - signaalzoeker, daar geeft iedere sateliet een andere waarde SNR geen AGC en geen BER enkel de 19.2 geeft het groene vinkje van lock aan de rest niet.

ik heb, na het opnieuw afstellen van de schotel, overal op alle satelieten giga goed beeld en SNR waardes tussen de 14.8 en 17.0 op de infobalk.

 

ben ik teveel eisend als ik niet begrijp waarom dat op de signaalzoeker niet zie wat ik graag zou willen zien?

 

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat betekent dan niets anders dan dat er inderdaad geen lock is op de frequentie die je hebt ingesteld.

Kwestie van een voor die satelliet geldige transponder selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk, weer wat bijgeleerd!

 

bestaat er een lijst of zo waarop de geldige transponders voor de te selecteren satelieten kan vinden

 

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fcr052
in de infobalk onder op het beeld staan de gegevens (SNR en BER) er wel op AGC nog niet, maar dat gaf Henk ook aan.
op de afstandsbediening in het menu - instellingen - tuner configuratie (tuner A of B) - signaalzoeker, daar geeft iedere sateliet een andere waarde SNR geen AGC en geen BER enkel de 19.2 geeft het groene vinkje van lock aan de rest niet.
ik heb, na het opnieuw afstellen van de schotel, overal op alle satelieten giga goed beeld en SNR waardes tussen de 14.8 en 17.0 op de infobalk.

ben ik teveel eisend als ik niet begrijp waarom dat op de signaalzoeker niet zie wat ik graag zou willen zien?

Frans


ah wacht, ik snap het nu

de dTV-HD skin is een nette skin wat mij betreft zonder alle kermis van lichtjes, balkjes en weet ik veel
waarom zou jeje signaalwaarden bij iedere zap willen zien wanneer je weet dat je schotel goed afgesteld staat???

wil je even een item bekijken op een bepaalde transponder da doe je dit via de transpondermenu....

of begrijp ik je nog steeds niet wat je nu wel of niet wil zien?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fcr052

bestaat er een lijst of zo waarop de geldige transponders voor de te selecteren satelieten kan vinden


ja, en volgens mij kan je met de satfinder plugin gewoon door die lijst bladeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

beroepsdeformatie of gewoon een brede tik tegen het hoofd gehad

 

ik bedoel inderdaad de waardes per sateliet in de signaalzoeker die dan ge-lockt kunnen worden

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de juiste instelling in de signaalzoeker gevonden en ze alle 4 ge-lockt, ik zocht op handmatig terwijl dit inderdaad automatisch kon en hij daarna op iedere sateliet de juiste waarde gaf en automatisch lock deed

 

mijn dank is enorm en ik weet weer iets meer als wat ik niet wist

 

groetjes,

 

Frans

 

discussie gesloten

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje

waarom zou jeje signaalwaarden bij iedere zap willen zien wanneer je weet dat je schotel goed afgesteld staat???


Meestal niet, maar als op een bepaalde zender m'n beeld plotseling wegvalt, dan wil ik meestal wel even een zooi andere zenders doorzappen om te kijken of 't aan mijn spullen ligt (meestal niet) of aan het weer (meestal wel). Discovery wil bijvoorbeeld ook nogal eens wegvallen en dan blijkt het vaak al in de eerste link op de sirius fout te zitten, BER bij mij is dan 0.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik, eigenlijk had ik de discussie over dit onderwerp afgesloten, dus ik weet niet of we nu tegen de regels verstoten, maar ik heb mijn schotel pas opnieuw laten afstellen met proffesionele meetapparatuur en bij mij staan alle zenders op BER 0, voor zover ik weet is dat de beste waarde, maar dat heb ik slechts van horen zeggen!!!!

 

groet,

 

Frans

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...