Ga naar inhoud


TechnoTrend TT1600 goeie keus?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben inmiddels een beetje aan het zoeken naar S2 kaarten, en kwam de TT1600 tegen voor 52,- euro (in Duistland). Iemand ervaring met deze kaart. Ik heb geen IR en aansluiting voor CAM nodig.

De Skystar HD2 zit ook in deze prijs range, maar daarover heb ik hier wat minder positieve verhalen gelezen.

 

iedere tip is welkom.

 

alvast bedankt,

Frank

 

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

De tt1600-S2 waren afgelopen vrijdag binnen.

ze in mijn mediaportal/haduclient gestopt

Eerst 1 geinstalleerd er kon hiermee alle CD kanalen van 1 transponder opnemen, zonder problemen.

De 2e kaart geinstalleerd, nu krijg ik telkens een unknown Error in mediaportal als beide kaarten actief zijn.

Als ik een van de kaarten disable dan werkt alles weer.

Als ik het gehele mdapi uitzet blijft bovenstaande probleem bestaan, dus het lijkt niet aan de haduclient te liggen.

 

Iemand een idee waar ik de oplossing moet zoeken om toch 2 kaarten te kunnen gebruiken in mediaportal.

 

p.s. ik ben niet getrouwd met mediaportal en of hadu client, als iemand anders een betere oplossing heeft en of sugesties, sta ik daar zeker ook open voor.

 

alvast bedankt,

Frank

 

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer met DVBViewer of het wel werkt.

 

Of zet je kaarten in een andere volgorde in de PCI sloten.

Als je die nog over hebt, tenminste.

 

Ik hoop niet dat het probleem de driver zelf is en die dus niet overweg kan met twee identieke kaarten. Want dan heb je een groot probleem.

 

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt en dat heb ik ook, het probleem zit um niet in de HADU client. na de MDAPI uninstall met FTA kanalen het zelfde probleem.

1e kaart werkt goed, 2e kaart geeft "unknown error" als ik de eerste kaart uitschakel in MediaPortal dan werkt de 2e kaart correct, ik zal eens kijken of ik een demo versie van DVBviewer kan bemachtigen en zal ik testen of het een MediaPortal probleem is.

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een demo of trail versie bestaat helaas niet van DVB Viewer.

 

Als je wilt weten of je hardware werkt met DVBViewer, moet je

TransEdit downloaden. Die is wel gratis.

Daarmee kan je je systeem uittesten of beide kaarten werken en of Disecq goed werkt ermee.

 

Op het forum staat in ieder geval berichten dat het werkt met één enkele kaart.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de werking van de kaarten inmiddels getest met de door TT megeleverde software, hierin kon ik BVN in PIP zetten en BBC kijken, dus dat kan niet anders betekenen dat bijde kaarten gelijkertijd kunnen werken.

Ik moet het probleem zoeken in de tv-server van mediaportal.

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo The Knarf,

 

De lange winteravonden komen er weer aan, dus ik wil een dedicated MediaPortal TV server gaan bouwen. In deze TV-server wil ik 4 DVB-S2 kaarten duwen. Deze server komt in de meterkast te hangen onder de satswitch en gaat tevens dienst doen als NAS, webserver, etc. Verder heb ik drie MediaPortal clients (woonkamer, werkkamer en slaapkamer). Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen tot dusver zijn met de TT1600 kaarten. Draait dit inmiddels stabiel en naar behoren? Verder ga ik ook gebruik maken van een CCcam-servertje (misschien in Andlinux op dezelfde doos) en Hadu of Acamd.

 

Ik hoor het graag.

 

Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou setup lijkt op wat ik wil bouwen, ik heb alleen een single-seat setup hier, die ook in de meterkast staat, via HDMI gaat deze naar de TV in de woonkamer.

 

Mijn TT1600 kaarten werken goed samen met DVBViewer, ik heb er nu 2 inzitten en heb getest om 12 gecodeerde zenders van 2 verschillende transponders gelijktijdig op te nemen (met behulp van acamd)

 

In mediaportal werkte alle perfect met 1 tuner, maar asap je de 2e tuner installeerd krijg ik veel "onbekende fout" en "Unable to start graph" meldingen, het forum van MP staat er ook vol mee, en het lukt maar niet om hier een oplossing voor te vinden.

 

Ik ben nog een beetje de kat uit de boom aan het kijken, met dit verhaal, en me tussendoor een beetje aan het inlezen in de linux varianten.

DVBViewer werkt leuk maar de mediacenter mogelijkheden zijn behoorlijk beperkt. dit is misschien ook wel een gebrek aan kennis van mijn kant, en als je duits niet goed is blijft het lastig om antwoorden te vinden op het forum van DVBviewer.

 

 

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo the_knarf,

 

DVB-viewer is inderdaad een hele goede DVB-applicatie, maar in mijn ogen ongeschikt als volwaardige HTPC-applicatie. Ik ben erg gecharmeerd van MediaPortal. Mijn single-seat opstelling loopt als een zonnetje. De volgende stap is een overschakeling naar multi-seat, zodat alle media-content hier in huis gedistribueerd kan worden via het (gigabit)LAN. Spijtig om te lezen dat het bij jou niet goed wil draaien. Ik heb het afgelopen jaar behoorlijk wat ervaring opgedaan met MediaPortal en kan mij haast niet voorstellen dat een multi-seat configuratie met meerdere TV-kaarten niet wil werken. Het lijkt mij een driverprobleem of een configuratiefout in de TV-server. Mijn 'handen jeuken' om eens e.e.a. te proberen. Ik heb een testopstelling (TV-server only) met één TT3200 kaart. Nu heb ik hier nog een Skystar2 liggen die ik er eens bij kan prikken. Ik weet echter niet of dit representatief is voor de uiteindelijke situatie (i.v.m. drivers etc.). Ik zal eens in het MP-forum gaan kijken. . .

 

Laten we elkaar een beetje op de hoogte houden via S4A.

 

Groet,

Nico

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...