Ga naar inhoud


[TF4000PVR] Firmware update bij decoderingsstoringen SECA3?


lennie

Aanbevolen berichten

In mijn Topfield TF4000PVR heb ik een officiële mediaguard CAM van CanDig, en daarin een Seca-3 card (oranje).

Het was al een enorme handicap dat opgenomen programma's onbruikbaar werden door de maandelijkse coderingupdate. Maar sinds een paar maanden heb ik zelfs regelmatig dat programma's die nog maar een dag geleden werden opgenomen niet decodeerbaar zijn; het bekende blauwe schermpje met de bekende onzin over "ongeldig" dit en "geen rechten" dat. Bullshit!!

Wellicht moet de firmware aangepast worden, maar volgens de updatecheck is die in orde; TF-JPC 4.59.01 van 16 maart 2007; wel nogal oud dus.

Wat is de nieuwste firmware, waar haal ik die vandaan, mét de nieuwste software om die dan middels nullmodemkabel over te zetten?

Bij voorbaat dank.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is nog een nieuwere firmware van december 2008, maar deze zal je niet helpen met het decoderen van programma's die je een dag geleden heb opgenomen. Dit is een pure kaart update kwestie die niet meer maandelijks plaats vind, maar om de paar dagen.

Dezelfde dag nog een re-copy doen is de enige oplossing op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben sowieso geïnteresseerd in die update; waar kan ik die vandaan halen?

 

Wat dat meteen decoderen betreft; het valt mij en "lotgenoten" met een baan vaak en lang van huis op dat we op velerlei gebied uitgesloten worden, terwijl je met zo'n baan juist de behoefte hebt aan opnamemogelijkheden.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dit probleem is al eerder een draadje geweest,

maar de meeste Topfield bezitters (geen 4000) vinden het geen groot genoeg probleem is om daar een zaak van te maken tegen over CD.

Volgens mij kan je heel eenvoudig van CD af omdat het een eenzijdige contract weiziging is. Trap niet in het verhaal over gecertificeeerde ontvangers, omdat er dan sprake is van koppel verkoop en dat is verboden (OOK HIER IS EeRDER OVER GESPROKEN, maar ook hier geen actie op)

Ron

Azbox premium HD en AZbox premium HD+ beide met FW5309 Multicast 1.63 Triax 78 quad koppie Wafe Frontier 55. met quad koppies. In de kast nog Topfield 4000, een Digitallworld 2000/4000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in buitengebied zonder kabel. DVB-T is te beperkt. Ben dus wat TV betreft al jarenlang aangewezen op Satelliet. Op zich geen probleem, als ik maar krijg waar ik voor betaal.

 

Houd me nog steeds aanbevolen voor die FW-update. Wie?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb inderdaad een TF4000PVR van augustus 2002. Zit intussen wel 120GB in ipv 40.

En op de aangeduide site staat de FW die ik al heb; van 16-3-2007.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...

Vandaag dus helemaal geen beeld meer. Getvr..getvrrr..

Is al lang zo dat je opgenomen materiaal na een paar dagen niet meer kon kijken. Wat heb je dan aan die functie, maar nu helemaal geen beeld meer.

Hoe is het bij anderen?

 

Is er ergens een update? Of meteen maar een vu+ kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha ik had vroeg iets van bumba opgenomen voor de kleinste.

en elke keer als we keken waren alle andere zenders op zwart.

ja ik geloof niet dat er ooit een update voor gekomen is, omdat ik mijn ontvanger elke maand laat zoeken.

maar ondanks dat vind ik het nog steeds 1 van de beste ontvangers ooit. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...