Ga naar inhoud


vantage8000s met motor aan unicable lnb


dokie

Aanbevolen berichten

heb laatst een unicable lnb van inverto gekocht en deze aan mijn twintuner vantage8000s met stabmotor aangesloten.

eerst de doorlus verwijdert.het installatie menu doorlopen en dan tuner 1 een frequentie laten kiezen,daarna de kabel op tuner 2 geplaatst en deze een andere frequentie laten kiezen.toen weer de doorlus aangesloten.

Echter nu kan ik in het menu niet meer het motor menu aankliken en kiezen dat ik een usalsmotor heb.

Kan iemand mij soms vertellen wat ik verkeerd doe? confused

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De bedoeling van unicable is dat men door het hele huis boxen in lijn aan een kabel kan gebruiken op alle ontvangst gebieden vl-hl- hh-vh en men toegang heeft op al die ontvangst gebieden. Maar dat werkt op een lnb en schotel . Dus bij een draaibare kan men alleen het diseqc protcol gebruiken. wel is het mogelijk om via een diseqc switch 1.0 op bijv poort 1 de usals motor te bedienen en poort 2 en nog een switch diseqc 1.1 een vaste schotel opstelling of meerdere te gebruiken. Dit moet in het lnb menu voor elke sat opgegeven worden .diseqc poort 1 en usals voor de motor en poort 2 1 .1 tot 1 - 16 mogelijke posities voor de vaste .Dit geld voor een tuner ,bij twintuner boxen. moet je het dubbel uitvoeren twee kabels twin modules switches en extra motor indien de ontvanger dat trekken kan . zou men doorlussen kan de tweede tuner alleen zien wat de eerste instelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
De bedoeling van unicable is dat men door het hele huis boxen in lijn aan een kabel kan gebruiken op alle ontvangst gebieden vl-hl- hh-vh en men toegang heeft op al die ontvangst gebieden. Maar dat werkt op een lnb en schotel . Dus bij een draaibare kan men alleen het diseqc protcol gebruiken. wel is het mogelijk om via een diseqc switch 1.0 op bijv poort 1 de usals motor te bedienen en poort 2 en nog een switch diseqc 1.1 een vaste schotel opstelling of meerdere te gebruiken. Dit moet in het lnb menu voor elke sat opgegeven worden .diseqc poort 1 en usals voor de motor en poort 2 1 .1 tot 1 - 16 mogelijke posities voor de vaste .Dit geld voor een tuner ,bij twintuner boxen. moet je het dubbel uitvoeren twee kabels twin modules switches en extra motor indien de ontvanger dat trekken kan . zou men doorlussen kan de tweede tuner alleen zien wat de eerste instelt.


Nou das lekker dan,geloof niet dat ik dat allemaal gaat snappen.
Ga nog eens kijken wat er er alllemaal mee kan doen en misschienvnog een unicable ready satontvanger kopen.
Bedankt voor je antwoordt 44piet.

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

unicable is een software die bedoeld om met een coaxkabel vanaf de unicable lnb van box tot box ( kan 4 boxen in serie) te gaan en de boxen hebben alle frequentie (zend )gebieden die in een universeel lnb normaal apart geschakeld worden zoals verticaal en horizontaal en hoog en laag tot hun beschikking . dat is gemakkelijk zolang je niet meer dan een satpositie wil. En diseqc is ook een software die door philips en eutelsat is ontwikkeld om meerdere fucties door de coax kabel te doen , zoals multifeed en motoren . En dat zijn twee verschillende protocollen die niet compatible zijn . Dus bij unicable gebruik je unicable componenten (vantage kan in menu op unicable gesteld worden. En met diseqc componenten zoals lnb`s motoren en switchen , moet de vantage daar op in gesteld worden. ps usals wordt ook wel diseqc 1.3 genoemd ps vragen staat vrij daar is dit forum voor ik heb zelf ook wel een vantage hds ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die unicable lnb juist gekocht omdat ik ergens had gelezen dat deze ook goed overweg kon met een twintuner met motor.Waarschijnlijk niet helemaal goed gelezen.Ga maar weer de oude lnb erop schroeven als de wind een beetje is gaan liggen.

Groetjes Dokie. smirk

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...