Ga naar inhoud


[DM800HD] Kabel DVI naar HDMI


kleine Prutser

Aanbevolen berichten

 

Ik heb een vraag over de kabel die meegeleverd wordt bij de aankoop van een DM800HD. Kan ik deze kabel ook los krijgen in de winkel of heeft DM deze speciaal voor de HD Dreambox gemaakt? Dit omdat er beeld en geluid door gaat.

 

 

CT ET9000 1000GB Openpli Oscam

DM800HD 320GB Openpli CCcam 2.3.0

Triax 88cm, 4 twin Lnb's,2x 4/1 diseqc

Link naar reactie
Delen op andere sites


HQ heeft een dikkere kabel met een extra laag die storingenen tegen gaat van andere kabels zoals de stroomkabel

24 pins heb ik ook bevalt beter zit wel verschil in vergeleken met de standaard kabel die bij de box geleverd word

DM 800HD open pli

T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West

Amiko Alien

Samsung LE40A856

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, alles wat ik op zoekmachines vind zijn hdmi naar dvi of adapter dvi naar hdmi.

Daar staat overal bij "alleen moet men rekening houden dat DVI alleen beeldsignalen door kan geven".

 

Als je een winkel (webwinkel) weet waar ik zoeen kabel kan krijgen mag je mij een pm sturen.

CT ET9000 1000GB Openpli Oscam

DM800HD 320GB Openpli CCcam 2.3.0

Triax 88cm, 4 twin Lnb's,2x 4/1 diseqc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ferrarisat
HQ heeft een dikkere kabel met een extra laag die storingenen tegen gaat van andere kabels zoals de stroomkabel
24 pins heb ik ook bevalt beter zit wel verschil in vergeleken met de standaard kabel die bij de box geleverd word


Kom op jongens, HDMI is data, die komt over of niet, maar niet beter door een goede kabel. We hebben het niet over 1V T/T video signaal.

En (andere poster) als HDMI geen geluid kan doen, waarom doet mijn PS 3 het dan wel?

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom dat DVI officieel geen geluid doet, dat is het chassisdeel op de dreambox. HDMI doet altijd video+geluid.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis
Kom op jongens, HDMI is data, die komt over of niet, maar niet beter door een goede kabel.


Ik heb een harddisk met vergulde contacten en een oxide-vrije flatcable in mijn 7025, en ik zie toch echt wel beter beeld hoor.

Ik gebruik natuurlijk ook alleen maar rechtsdraaiende UTP kabel voor mijn netwerk, met vergulde contacten uiteraard, mijn NAS is synchroon op dezelfde fase aangesloten, en door dat alles klinken mijn MP3s ook stukken beter.

(En als je bovenstaande niet gelooft, geloof je dan wel dat verhaal over die betere HDMI kabel?)
Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL...

 

Het schijnt wel uit te maken als je je kabel langer dan 15 meter maakt. Dan ga je echt foute pixels zien. Maar wie doet dat nou?

 

Ach, zolang er nog vergulden 230V volt stekkers verkocht worden... Commercie betekent toch geef de gek wat hij vraagt ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis
En (andere poster) als HDMI geen geluid kan doen, waarom doet mijn PS 3 het dan wel?

De PS3 heeft een HDMI-aansluiting, het ging hier om DVI.

Maar aangezien DVI en HDMI dezelfde draadjes en signalering hebben en aangezien het geluid gewoon over de data-draadjes gaat, net als het beeld, maat het geen ene <bliep> uit of er een DVI plug of een HDMI plug op je apparaat zit.

Het zou fijn zijn als mensen eerst eens zouden googelen en op 't board zoeken voordat ze eindeloos dezelfde onzin rondbazuinen, met name over HDMI (geluid, HDCP).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dagg
Het gaat erom dat DVI officieel geen geluid doet, dat is het chassisdeel op de dreambox. HDMI doet altijd video+geluid.


Okee, ja dat klopt. DVI is een video-standaard. Net als VGA, maar dan digitaal.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...