Ga naar inhoud


[sbs2003] remote desktop probleem


alejandro

Aanbevolen berichten

Als ik een vpn verbinding opzet met de server op mijn werk, dan kan ik alleen remote desktoppen naar de server toe en niet naar de werkstations. tevens heb ik het geprobeerd met vnc ook hiermee geen succes.

 

Op de server draait sbs2003.

Op de werkstations staat ingesteld dat verbinding van buitenaf toegestaan is.

Als ik remote desktop naar de server, kan ik wel via externe bureaubladen vanaf de server bij de werkstations komen(ook met vnc).

Ik kan ook naar de tweede server( windows server 2003) niet rechtstreeks remote desktoppen, ook dit moet via de server waar ik de vpn mee maak.

 

Enig idee waarom dit niet rechtstreeks kan?

 

De vpn verbinding geeft in mijn scherm aan: alleen lokaal, heeft dit er mee te maken? ik krijg tijdens de wizzard vpn server aanmaken weinig opties.

 

Als ik naar de vpn verbinding kijk, krijg ik wel een ip toegewezen, alleen bij gateway staat niets( wel aangevinkt bij vpn dat de standaardgateway in het externe netwerk gebruikt moet worden(geavanceerde tcp/ip instellingen), mijns inziens weet mijn lokale pc dus niet waar hij moet zoeken naar de werkstations,

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Die gateway zorrugt ervoor dat ip verkeer via de vpn zijde verloopt voor andere dan vpn/ip adres. Effe die gateway goed zetten/invullen of met 'route add' het subnet toevoegen aan het lokale vpn adapter adres.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm.. was het maar zo simpel als ik dacht.....

 

route add 192.168.1.14 mask 255.255.255.0 mask 192.168.1.1

gaat niet werken, zie je wat ik fout doe?

 

 

ipvan server 192.168.1.1

ip van client 192.168.1.18 (ip gekregen van vpnserver)

kan je hier een opdrachtregel van maken?

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij mij kan vertellen hoe en waar, dan zou ik erg geholpen zijn.

 

Als ik een vpn aanleg naar mijn werk, krijg ik nergens de optie een gateway aan te geven.

Als ik op de server de vpn wizzard draai, krijg ik ook nergens de optie een gateway in te geven.

 

als ik bij de instellingen kijk, kan ik alleen een ip en een dns invoeren....

 

 

Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry had het niet goed gelezen dat gateway verhaal kun je weglaten. Waar het op neer komt is dat je de dns server pakt van het netwerk waar je via vpn verbinding mee maakt.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...